Ready/Run

Takie sobie archiwum listingów ze starych magazynów komputerowych

Listingi w bazie
Dodaj listing
  • Drukarka?

    Pisząc program przeznaczony dlaz wykłych ludzi a nie dla informatyków, chcielibyśmy by był on odporny na nieumiejętną obsługę. Powinniśmy więc starać się, aby wszystkie błędy sygnalizowane były w odpowiedni sposób przez program, a nie przez interpreter BASIC-a. Nietrudno wyobrazić sobie reakcję laika na komunikat „Improper argument" lub „Syntax error". Dobry program wypisze w takim wypadku dokładne objaśnienie błędu umożliwiając jednocześnie powtórzenie źle wprowadzonego polecenia.

    Autor listingu: Sergiusz Wolicki

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Locomotive Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Z zakurzonej dyskietki

    Po generalnych porządkach, jakie ostatnio przeprowadziłem w swojej programotece stwierdziłem, że jestem posiadaczem co najmniej kilkudziesięciu programów, które może tak niebłyszczą jak „FAST HACK'EM" czy „PRINT MASTER", ale są za to bardzo przydatne każdemu programiście czy operatorowi.

    W poniższym artykule chciałbym opisać dwa z nich: FUNKTIONSTATEN autorstwa Otmara Basana (program był publikowany w czasopiśmie „COMPUTER PERSOENLICH"nr 4/84) oraz program anonimowy demonstrujący w jaki sposób w programach w BASIC należy odczytywać katalog dyskietki (directory).

    Drugi program może być z powodzeniem użyty przez tych wszystkich, którzy opracowują swoje własne programy narzędziowe do współpracy ze stacją dysków. Umożliwia on odczytywanie katalogu dyskietki wraz ze zbiorami, które wcześniej były skasowane za pomocą OPEN 15,8,15, „S0:nazwa":CLOSE15. Tytuły tych programów wyświetlane są w rewersie. Może on być wykorzystany jako podprogram i ma w zasadzie charakter demonstracyjny — pokazuje bowiem w jaki sposób pisać samemu podobne programy oparte na tzw. rozkazach bezpośrednich stacji Commodore.
     

    Z Zakurzonej Dyskietki Prog 2 (Klaudiusz Dybowski, Bajtek 6/1987)

    Autor listingu: Klaudiusz Dybowski

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Feniks

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Commodore i drukarka

    Jak podłączyć drukarkę do COMMODORE? Nie chodzi tu oczywiście o drukarki z interface'm szeregowym CBM SERIAL BUS. Użytkowników krajowych najbardziej interesuje możliwość współpracy komputera z drukarkami rodzimej produkcji, np. D-100 i DZM-180 z interface'ami równoległymi CENTRONIX i LOGABAX. Z problemem tym stykają się również nabywcy zagranicznych drukarek.
     

    Autor listingu: Paweł Piwowar

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Ósemka - Tylko dla Przedszkolaków

    Ta gra wymaga zręczności, precyzji i pełnej koncentracji. Rzucamy kulą w kierunku planszy, kula powinna zatrzymać się na polu oznaczonym jak największą liczbą. Dwa pierwsze pola mają wartość 1, trzy następne — 2, kolejne dwa— 4 i wreszcie ostatnie — 8. Umieścić kulę w jednym z pierwszych pól nie jest trudno, gorzej, gdy celujemy w „ósemkę", bo gdy kula potoczy się choć o jedno pole dalej wylatuje poza planszę.
     

    Autor listingu: Roman Poznański

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Locomotive Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Wilhelm Tell

    Łukasz Knasiecki z Koszalina ma 12 lat i chodzi do VI klasy. Na konkurs „Mikrusek" przystał grę pod tytułem „Wilhelm Tell" napisaną na mikrokomputerze ATARI 800XL. Na ekranie ukazuje się postać strzelca z kuszą i chłopca z jabłkiem na głowie. Należy — przy pomocy drążka sterowego — ustawić strzelca w odpowiedniej pozycji i nacisnąć przycisk FIRE. Strzała powinna trafić w jabłko.
    Łukasz napisał nam, że jego program posiada zdefiniowane znaki graficzne, z których składają się postacie. Wersja przysłana do „Bajtka" wykorzystuje standardowe znaki komputera, gdyż definiowanie znaków zdecydowanie wydłuża program. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by nasi czytelnicy zrobili to sami.

    Autor listingu: Łukasz Knasicki

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
Dodaj listing
Powrót do spisu

Dodaj plik z listingiem *

    Jeżeli posiadasz plik wykonywalny i źródłowy spakuj je w jedno archiwum. Wielkość pliku nie może przekroczyć 2mb. Wszystkie pozostałe pola są niewymagane, jednak ułatwiłoby dużo, gdybyś podał przynajmniej orientacyjnie skąd jest listing, a jeżeli jest Twojego autorstwa pozostaw namiar.

    Nazwa programu:

    Nazwa programu lub nazwa artykułu, z którego pochodzi.

    Stan listingu

    Jak oceniasz stan przesłanego listingu, jeśli jego działanie wymaga dodatkowego wyjaśnienia dodaj go w opisie.

    Opis programu:

    Opis działania programu. Zauważone problemy w funkcjonowaniu. Dodatkowe informacje.

    Autor listingu

    Autor artykułu/listingu zamieszczanego pliku. W razie wielu autorów odzielaj ich przecinkami

    Platforma

    Mikrokomputer, na który pochodzi listing. Jeśli danej platformy nie ma w spisie wprowadź jej nazwę w pole poniżej.

    Język listingu

    Język listingu, np. TurboBasic, BasicXL, MSBasic itp.

    Źródło

    Jeśli program jest Twojego autorstwa pozostaw puste.

    Twój nick

    Twój nick, ewentualnie dane osoby, która program wklepała, w razie wielu autorów odzielaj ich przecinkami.

    Email

    Do celów edycyjnych, informacyjnych i kontaktowych - bez podawania go jawnie.