Ready/Run

Takie sobie archiwum listingów ze starych magazynów komputerowych

Listingi w bazie
Dodaj listing
  • Słownik dowolnego języka

    Program „słownik" może zastąpić słownik dowolnego języka, pozwalając zmagazynować w pamięci komputera wiele tysięcy słów i umożliwiając ich błyskawiczne wyszukiwanie. Wprowadzony zestaw słów można zapisać na taśmie. Współpraca z magnetofonem odbywa się w systemie TURBO.
    Obsługa programu jest prosta. Wyboru funkcji dokonujemy naciskając klawisze F1—F7. W przypadku pracy z magnetofonem musimy po naciśnięciu F7 nacisnąć jeszcze klawisz L lub S (Load lub Save). Przy zapisywaniu słownika na taśmie należy podać nazwę pliku.
    Klawisz RESTORE w każdej chwili uruchamia program od początku nie powodując utraty danych.

    Autor listingu: Marcin Włoczewski

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    3
    Listing skorygowany - prawdopodobnie zawiera błędy, uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie, wymaga jednak poprawek kosmetycznych
  • Łapacz Liter

    Zasady gry „Łapacz liter" są bardzo proste. W momencie „urwania" się litery trzeba nacisnąć odpowiadający jej klawisz. Im szybciej to robimy, tym lepszy jest wynik. W miarę upływu czasu zwiększa się poziom trudności. Gra  bardzo pomaga w opanowaniu klawiatury rzecz istotna przy posługiwaniu się komputerem.

    Autor listingu: MS.

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    2
    Listing skorygowany - zawiera błędy, uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie, jednak z organiczoną funkcjonalnością
  • Boks

    Jeśli masz ochotę i starcza Ci odwagi, stań do walki na ringu z wybranym losowo przez siebie przeciwnikiem, jeśli będziesz miał szczęście w losowaniu przeciwnika, będziesz walczył trzy rundy, o ile, oczywiście, nie powali cię na deski morderczy nokaut — pozostałe informacje w komunikatach programu tym razem przeznaczonego na Commodore 64

    Autor listingu: brak danych

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: CBM Basic

    Stan listingu:

    2
    Listing skorygowany - zawiera błędy, uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie, jednak z organiczoną funkcjonalnością
  • Drążek sterowy

     Jednym z nieodzownych elementów domowego systemu komputerowego jest drążek sterowy. Niestety, dostępne u nas modele maja wiele wad — albo sa drogie, albo nietrwałe, albo i jedno i drugie. Dobrym wyjściem jest w tej sytuacji skonstruowanie własnego joysticka(...) Poniżej zamieszczamy programy, które pomogą w poprawnym połączeniu przewodów. W C-64 i 128 korzystać należy z portu drugiego

    Autor listingu: Michał Silski,Dariusz Rotsztyn

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: CBM Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Coś dla kolekcjonerów

    Do napisania tego programu skłoniła nas potrzeba chwili. Przy porządkowaniu stosu dyskietek przekonaliśmy się na własnej skórze jak niewygodny w użyciu jest BASIC V2.0 firmy Commodore. Od ciągłego wypisywania LOAD "$", 8 mogą porządnie zaboleć palce nie mówiąc już o zużywaniu klawiatury. W związku z tym proponujemy przy wszelkich pracach porządkowych przeprowadzonych na dyskietkach zastosować poniżej opisany program. Umożliwia on wczytywanie katalogu dyskietki do pamięci komputera jedynie poprzez wciśnięcie klawisza F7; wylistować zaś go można używając F1.

    Autor listingu: Klaudiusz Dybowski, Michał Silski

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: CBM Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Perkusja na C64

    Poniższy program przeznaczony jest dla tych, których zainteresowania mają coś wspólnego z muzyką. Co prawda opublikowana wersja raczej nie zainteresuje profesjonalistów, ale wielu amatorów być może do czegoś to wykorzysta. Zresztą, programowanie i odtwarzanie własnych rytmów za pomocą własnoręcznie "wklepanego" i (mam nadzieję) rozbudowanego programu może być po prostu dobrą zabawą.

    Autor listingu: brak danych

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Kubuś Literka
    Proponuję Wam zabawę w pisanie gry komputerowej.Zaczniemy od najważniejszej rzeczy, czyli zaprogramowanie bohatera Kubusia Literki. Potem nauczymy go tańczyć.

    Autor listingu: Roman 'Romek' Poznański

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: brak danych

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Życie Maklera
    Trudne jest życie maklera. Masz szansę stać się milionerem. Twój majątek to akcje kopalni rudy, czy zrobisz na nich fortunę? — wszystko zależy od Ciebie. Program na Commodore 64 przeniesie Cię na giełdę. Czy potrafisz zarobić?

    Autor listingu: brak danych

    Listing nadesłał: Ramos

    Język programu: brak danych

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
  • Wiosełka

    Opisane w tym artykule urządzenie współpracujące z mikrokomputerem nie doczekało się jeszcze polskiej nazwy. W języku angielskim brzmi ona paddle, co oznacza wiosło, a raczej pagaj. Ponieważ jesteśmy przeciwnikami bezmyślnego zaśmiecania naszego języka obcymi słowami, proponujemy naszą rodzimą nazwę — wiosełka. Po zakończeniu pracy możemy sprawdzić, czy nasze urządzenie działa, przy pomocy następującego programu.

    Autor listingu: Rafał Łochowski

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    0
    Listing niesprawdzony - świeżo po OCR lub przepisaniu
  • BEEP dla Commodore 64

    Przedstawiony poniżej program umożliwia uzyskanie akustycznego podsłuchu wciśnięcia klawisza (BEEP). Po wpisaniu programu lub wczytaniu go z taśmy/dysku program można uruchomić za pomocą RUN i RETURN; po wyłączeniu go (kombinacja STOP i RESTORE wciśnięte jednocześnie) sygnalizator można uruchomić za pomocą instrukcji SYS 49152 i RETURN.

    Autor listingu: Klaudiusz Dybowski, Michał Silski

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    0
    Listing niesprawdzony - świeżo po OCR lub przepisaniu
  • TurboManiac

    Rezydujący w pamięci Commodore 64 BASIC 2.0 stanowi jeden z najsłabszych punktów tego komputera. Układanie własnych programów wykorzystujących grafikę wysokiej rozdzielczości, muzykę czy tak zwane spritey potrafi porządnie skomplikować życie nawet zaawansowanemu programiście.
    W sukurs użytkownikom przychodzą profesjonalne firmy parające się oprogramowaniem wypuszczając na rynek coraz to nowsze i lepsze rozszerzenia ubogiej wersji tegoż języka (SIMONS BASIC, ULTRABASIC, METABASIC itp.). Przedstawiony program napisany został w klubie mikrokomputerowym „Maniak” w Warszawie (stąd nazwa MANIAK TURBO). Staraliśmy się rozwiązać w nim wszystkie niedogodności, które utrudniały nam prowadzenie zajęć klubowych.
    Niektóre rozwiązania i procedury zostały zaczerpnięte z literatury fachowej (procedura RE–LINE oraz STOP–LIST pochodzą z magazynu “AHOY!” z grudnia 1985; generator skrótów z książki “MAPPING THE COMMODORE 64”) i dołączone następnie przez nas do naszego programu.

    Autor listingu: Klaudiusz Dybowski,Michał Silski

    Listing nadesłał: Faust

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    0
    Listing niesprawdzony - świeżo po OCR lub przepisaniu
  • TurboManiac v2

    Poprawiona nakładka na Commodore Basic z usuniętymi błędami z jakimi ukazał się w Bajtku.

    Autor listingu: Klaudiusz Dybowski,Michał Silski

    Listing nadesłał: brak danych

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    0
    Listing niesprawdzony - świeżo po OCR lub przepisaniu
  • Lądowanie na księżycu

    Kto z nas nie marzył o tym, by pilotować ,prawdziwy statek kosmiczny? Jeśli masz do dyspozycji jakikolwiek komputer, możesz sam stworzyć sobie taką możliwość, a przy okazji zyskasz satysfakcję z samodzielnego napisania programu. Rzućmy się od razu na głęboką wodę, a więc spróbujmy wykonać najtrudniejszy element pilotażu — lądowanie. Ten manewr polega na odpowiednim wytrącaniu prędkości, w wyniku hamowania silnikami. Należy tak regulować siłę ciągu silników, aby pojazd — w chwili zetknięcia się z ziemią miał odpowiednio małą prędkość. W przeciwnym przypadku po prostu rozleci się na kawałki. Dodatkową trudnością jest ograniczona ilość paliwa, którą dysponujemy — jeśli nam go zabraknie to... lepiej nie myśleć. Program w wersji przedstawionej na wydruku zastał opracowany na wszystkie mikrokomputery z rodziny Commodore. W przypadku innych, należy dokonać kosmetycznych poprawek.

    Autor listingu: Roman Poznański

    Listing nadesłał: Faust, Andys

    Język programu: Basic

    Stan listingu:

    4
    Listing gotowy - uruchamia się na emulatorze lub realnej maszynie zgodny z listingiem zamieszczonym w periodyku
Dodaj listing
Powrót do spisu

Dodaj plik z listingiem *

    Jeżeli posiadasz plik wykonywalny i źródłowy spakuj je w jedno archiwum. Wielkość pliku nie może przekroczyć 2mb. Wszystkie pozostałe pola są niewymagane, jednak ułatwiłoby dużo, gdybyś podał przynajmniej orientacyjnie skąd jest listing, a jeżeli jest Twojego autorstwa pozostaw namiar.

    Nazwa programu:

    Nazwa programu lub nazwa artykułu, z którego pochodzi.

    Stan listingu

    Jak oceniasz stan przesłanego listingu, jeśli jego działanie wymaga dodatkowego wyjaśnienia dodaj go w opisie.

    Opis programu:

    Opis działania programu. Zauważone problemy w funkcjonowaniu. Dodatkowe informacje.

    Autor listingu

    Autor artykułu/listingu zamieszczanego pliku. W razie wielu autorów odzielaj ich przecinkami

    Platforma

    Mikrokomputer, na który pochodzi listing. Jeśli danej platformy nie ma w spisie wprowadź jej nazwę w pole poniżej.

    Język listingu

    Język listingu, np. TurboBasic, BasicXL, MSBasic itp.

    Źródło

    Jeśli program jest Twojego autorstwa pozostaw puste.

    Twój nick

    Twój nick, ewentualnie dane osoby, która program wklepała, w razie wielu autorów odzielaj ich przecinkami.

    Email

    Do celów edycyjnych, informacyjnych i kontaktowych - bez podawania go jawnie.