Themaister opublikował wersję 0.9.2 i wreszcie znalazł czas na stworzenie własnej strony, w końcu skończy się etap wyszukiwania informacji na forum bsnes'a:). SSNES, który wykorzystując biblioteki BSNES, udaje z powodzeniem SUPER NINTENDO i pozwalając na naprawdę sporą ilość dodatkowych operacji - począwszy od nagrywania filmów (ffmpeg), a skończywszy na zestawach shaderów modyfikujący obraz wideo.
Nowa wersja oprócz całej gamy poprawek i usprawnień, dorobiła do Phoenixa (GUI dla SSNES'a) obsługę spakowanych archiwów, to jedna z podstawowych rzeczy, które naprawdę często bardziej się przydają od najbardziej wyszukanych dodatków typu obsługa np. dodatkowego procesora w emulowanym kartridżu.
Do ściągnięcia wersja slim (minimalny zestaw bibliotek) i full, która w sumie i tak wymaga dodatkowo bibliotek z wersji redist.
SSNES v0.9.2 25.11.2011
SSNES
- Fixes for netplay
- Allow OpenGL to be disabled with --disable-opengl.
- Fix build for OSX.
- Optimize rewind. Forces POT buffer sizes.
- enable-dynamic is enabled by default.
- FFmpeg and Python is automatically checked for.
- Refactor XVideo driver. Checks more thoroughly for supported formats.
- Log errors when netplay fails.
- Better handling of timeouts in netplay.
- Add SNES_ENVIRONMENT_GET_OVERSCAN. crop_overscan is handled more
- intuitively.
- Add rubyFrameDirection / IN.frame_direction in shaders.
- Add video_font_enable. Allows disabling OSD fonts.
- Improve error reporting in Cg.
- Add some fixes for Python in Windows.
- Supercharge rubyPrev*/PREV*. Allows looking into up to 7 previous frames.
- Fix bug where OSD font would have wrong colors with certain shaders.
- Expose Python to external video drivers. API bump.
- Allow -L/--libsnes from command line.
- Add timing support for FFmpeg recording. Allows implementations to accurately report their internal rates.
- Pause while inactive disabled by default.
- FFmpeg now performs the proper 15 -> 32-bit conversion [REDIST UPDATE].
- Use display refresh rate as bases for audio input rate calculation.
- Add --bsvrecord. Allow recording from the get-go.
- Still record audio even if audio is disabled.
- Fix occational horrible noise on end of recordings.
- BSV recording model is revamped significantly.
- Do not quit SSNES on BSV movie playback end.
- Add --sram-mode. Allows controlling whether SRAM is loaded/saved for a run.
- Add SNES_ENVIRONMENT_GET_CAN_DUPE. Extension to allow certain emulators to output "duped" frames (NULL frame). Freeing resources slightly when recording with i.e. FFmpeg.
SSNES-Phoenix
- Add copyAll() to Phoenix [AlexFolland].
- Enforce matroska extension for movie recording.
- SSNES-Phoenix can now load zipped roms (single file).
- Add scrollbars to log.
- Update BSV recording options to reflect new model in SSNES.
- Use proper icon in *nix.
Related
- External Direct3D9 video plugin is feature complete.
- 32-bit executables are packed with mudpack. (Will be extended to redist and 64-bit builds when supported).
Thanks
- Lex for lots of testing on BSV and FFmpeg recording.
- mudlord for mudpack.
Inne treści związane z tematem
[SNES] Snes9x 1.63.3 (0ae69cd) DevBuild 18/04/2024
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze ...
[CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.
[Java] Multi - Emulicious 30/03/2023
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear), MSX2 i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024
Nowa wersja nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia. Najwięcej zmian w obsłudze FTLK, na otarcie łez obsługa nowych mapperów.
[multi] DSP 0.23VIP1 25/03/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.