!

[GB] Zboy 0.51

[0] @ !!! Wtorek, 17 Stycznia 2012 18:07 CET [15-01-2012 00:18 CET]

[GB] Zboy 0.51

Mateusz Viste pewnie podrzucił mi info o nowej wersji swojego emulatora Nintendo GameBoy dla linuksa (x86/x64) i Windows (x86), jednak jeszcze nie zerknąłem do poczty;) Czas zobaczyć, co też nowego pojawiło się w naszym rodzimym projekcie, który pozwoli przypomnieć sobie monochromatyczny świat tych konsolek.

Update: Byłbym nie fair w stosunku do autora, który wrzucił też parę słów od siebie dotyczących tej wersji emulatora, a tak jak pisałem wcześniej ogólne zamieszania chorobowo-przeprowadzkowe "uchroniło" mnie od przeglądania korespondencji:

Warte uwagi są dwie pozycje: optymalizacja kodu powodująca wzrost wydajności emulatora o 1500%, oraz dodanie funkcji gry sieciowej poprzez emulację połączenia szeregowego konsoli GameBoy (funkcja ta jest mocno eksperymentalna, nie działa w 100% stabilnie, oraz wymaga bardzo dobrej łączności pomiędzy graczami - w praktyce obaj muszą znajdować się w tym samym LANie).

zBoy v0.51 [14 Jan 2012]

  • Fixed a bug in the emulation of the "POP AF" CPU instruction (was wrongly setting the F register),
  •  Fixed a bug in the emulation of the "DAA" CPU instruction,
  •  Fixed a bug in the emulation of RR and RL CPU instructions (the flag Z must be set accordingly to the result),
  • Fixed a bug in the emulation of "LD HL,SP+n" and "ADD SP,n" CPU instructions (wrong update of Carry and Half Carry flags),
  •  Fixed a bug in the command line parameters parser, that could lead to crash of the emulator in case of incorrect parameters passed to zBoy,
  •  Added a micro tile cache to the backgroung generation engine,
  •  Added the --nocpuidle option to make zBoy not idling the CPU when having some spare time (this option might give better results on hi-latency systems),
  •  Added EXPERIMENTAL support for serial link emulation (two player mode over network) - this feature is in early alpha stage, so not rock stable yet (it also requires a very good network connectivity between both peers), successfully tested on Tetris, Tetris 2, Tetris Blast, Kwirk and Dr. Mario,
  •  Replaced the --skipframes option by --limitfps (allows to limit the FPS emulation rendering in the range 1..60 FPS),
  •  General code optimizations - the emulation speed has increased about 15x (Super Mario Land passed from 80 to 1200 FPS on my laptop),
  •  Heavy code cleanup to make zBoy compiling without warnings in -pedantic mode.

Zboy 0.5 changelog (4 09 2011).

  • zBoy has been entirely rewritten in C language, using SDL for input, video and timing routines,
  • Added support for 8x graphic scaling (which ends up with a game resolution of 1280x1152),
  • Added support for screensaver inhibition under Windows (--NOSCREENSAVER),
  • Palette customization has been hardcoded into zBoy (no support for external palette files anymore, but you can choose an alternative palette from a predefined set of palettes),
  • Fixed the time adjustment routine (it doesn't speeds up over 100% of normal game speed after being late for some time),
  • Replaced the EPX graphic filter by Scale2x (slightly faster), and renamed EPX3 by Scale3x (which is the technically correct name),
  •  Made the Scale2x scaling the default one,
  • Dropped DOS support,
  • Dropped fullscreen support,
  • Fixed the ADC opcode emulation (wasn't setting the C flag when carry from bit 7) - this made all the Megaman serie playable,
  • Fixed the SBC opcode emulation (wasn't setting the C and H flags properly),
  • Implemented the gameboy type checking via the FF00h joypad register,
  • Added the possibility to disable the graphic "Window" used in many games (by default under the F3 key),
  • Fixed a bug in IRQ generated by the coincidence register - was generating several IRQs in one scanline (now it generates only one IRQ for a matching scanline) - this made the intro of Prince of Persia working.
wstecz17/01/2012 18:07
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU