!

[GB/CGB] SharpBoy 0.2

[0] @ Niedziela, 3 Kwietnia 2011 20:59CET

[GB/CGB] SharpBoy 0.2

SharpBoy jest nowym emulatorem konsolki NINTENDO GameBoy i Color GameBoy, niestety sformułowanie nowy nie jest najlepszą nobilitacją - program został napisany w C#, wymaga biblioteki SlimDX znaczy się czerpie garściami z nowych narzędzi programistycznych, które pod starszymi systemami średnio się sprawdzają. 

Sporo zmian zostało zaimplementowane w wersji 0.2 - między innymi możliwość rekonfiguracji sterowania, możliwość odpalenia emu w trybie CGB/GB, poprawę działania ZELDY: Oracle pod tym emulatorem i masę poprawek technicznych, które poprawiają proces emulacji. Jak większość początkujących projektów, emulator nieobsługuje spakowanych archiwów, przydałby mu się także ogranicznik FPS. Jednak jak na trzecią publiczną odsłonę, w tym jedną wtopę, działa bardzo obiecująco.

 

WarioLand II

 

 v0.2 (April 03rd 2011)

  • GBC DMA emulation fixed, transfer length wasn't being calculated correctly; fixes incorrect and missing graphics in some games
  • LCDC emulation improved, fixes flickering and slowdown in certain games and demos
  • MBC5 ROM bank select fixed; many more Game Boy Color games now start and/or run further
  • Timing of screen drawing improved, which results in less graphical glitches with ex. flickering sprites for pseudo-transparency
  • Temporary hack added to allow the Zelda: Oracle games to boot correctly, coupled with the above fixes they now go in-game
  • DMG and CGB bootstrap ROMs now supported; have to be named DMG_ROM.bin and CGB_ROM.bin and enabled via the menu
  • Manual system type selection implemented, emulator can now be forced to run in GB or GBC mode (not complete yet)
  • Controls can be changed via the GUI
  • Other minor GUI and usability improvements (ex. path to last ROM image run is saved to config.xml)

v0.1a (March 30th 2011)

  • Bugfix release, fixed possible crashes at startup

Notes and bugs:

  • Emulation is still incomplete and has bugs, especially with GBC games
  • No sound, serial link, SGB, etc. for now
  • No documentation yet either; controls cannot be changed from within the program (edit config.xml manually after first run)
  • GUI has some quirks (ex. window resizing), FPS limit and counter aren't accurate
  • Debugger slows down emulation speed considerably, needs some serious optimization
  • Probably more...
  • ...and despite this, there's a bunch of playable games:

 

wstecz03/04/2011 20:59
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU