!

Independent Zin #4

[1] @ Piątek, 10 Grudnia 2010 12:32CET

Independent Zin #4

Ukazał się właśnie nowy numer "Independent Zin" - magazyn o wszystkim, co oldschoolowe i związane z dobrymi, starymi czasami. To już czwarty numer tego periodyku, który w miarę regularnie, pojawia się na łamach serwisu http://stare.e-gry.net/.

"IZ" to w miarę prosty, przejrzysty magazyn publikowany w HTML, wypełniony przede wszystkim recenzjami gier z platform ATARI, AMIGA, PC i Nintendo 8. Prowadzi go lukasz050792, który też oprócz samego składu gazetki, jest spiritus movens całego projektu - do niego należy gro recenzji ukazujących się w tym zinie (oczywiście, plus współpracownicy, których ilość wzrasta z numeru na numer).

"IZ" posiada także stały dział, w którym znajdziemy solucję i podpowiedzi, do prezentowanych tytułów - całkiem fajny kącik, który, jeśli oczywiście art nas natchnął do powrotu do starego tytułu, nie pozwoli utkwić podczas rozgrywki. Warto też zwrócić uwagę na pojawiające się recenzję co lepszych filmów z dawnych czasów - jakiekolwiek wspomnienie o "They Live", czy też "It", to zawsze dla mnie "+5 do opinii o gazetce";).

Ciekawostką towarzyszącą "IZ" jest dział download, w którym redakcja umieszcza gadżety związane z aktualną tematyką danego numeru, czasami grę, czasami tapetę - zawsze coś co poszerzy zakres informacji danego numeru.

Numer aktualny wzbogacił się o dział "Kombat Zone", w którym mają się pojawiać recenzje wszelkiej maści beat'em up'ów i nowy dział z opowiadaniami. Zachęcam do zerknięcia przychylnym okiem na ten młody projekt.

 

 

Mini wywiad z lukasz'em' 050792 z Independent Zine

Faust: Czy mógłbyś przybliżyć czytelnikom T2E czym sie zajmujesz na codzień oprócz składania/pisania recek do "IZ"?

lukasz050792: Zwykle pracuję w firmie mojego brata, zajmuję się tam naprawą samochodów. W weekendy natomiast uczę się w LO zaocznie. Jak znajdę wolną chwilę to poświęcam ją na granie w różne stare gry lub wychodzę gdzieś z kolegami. Oczywiście też prowadzę swoją stronę internetową (http://www.emuswiat.pl/), na którą ostatnio poświęcam większość wolnego czasu, być może wkrótce stanie się bardziej popularna.

F: Co zainspirowało Cie do stworzenia "Independent Zin"? Biorąc pod uwagę wybrany przez Ciebie format HTML, czy nie prościej byłoby stworzyć kolejny serwis poświęcony starszym tytułom?

l: W zasdzie zrobinie Independent Zin nie było tylko moim pomysłem, bo również Reamali przyłożył do tego rękę. Chcieliśmy zrobić coś, co będzie interesowało ludzi. Oczywiście też chodziło o pokazanie młodszym graczom jakie to gry, czy filmy były kiedyś. Czy nie lepiej byłoby zrobić kolejną stronę o takiej tematyce? Sądzę, że nie, bo IZ to nie tylko gry, a także felietony, filmy, a teraz także opowiadania. Stron o starych grach jest dużo, ale młodzi ludzie wychowani na Counter Strike'u czy Metine nie wiedzą nic o tych grach i oceniają je już po dacie wydania. Dzięki IZ mogą się dowiedzieć czegoś więcej na ten temat i być może zechcą zagrać w którąś z opisywanych gier. Przy okazji oldschoolowcy mogą sobie powspominać stare, dobre czasy.

F: Amiga, PeCeT, Nes, Atari mniej więcej po przeglądnięciu zawartości "IZ" tak kształtuję się przekrój platform, z których pochodzą recenzowane przez Ciebie tytuły. Czy jest to podyktowane specjalnymi względami dla tych maszynek, czy po prostu recenzujesz tylko gry, w które kiedyś grałeś?

l: Staram się opisywać gry, w które grałem w dzieciństwie. Do każdej z wymienionych przez ciebie "maszynki" mam taki sam sentyment, więc nie wyróżniam, żadnego z tych sprzętów. W zasadzie to gier z konsoli Nes nie opisuję już w ogóle, bo tą działkę przejął SasmeR, który wychował się na tej konsoli. Ja się wychowałem głównie na Amidze, Commodore 64, Atari 2600, Atari XT/XL i PC, choć z Nesem też się kiedyś świetnie bawiłem. Czasami zdarza mi się opisywać gry, które poznałem całkiem niedawno, bo po prostu mi się spodobały i spędziłem z nimi sporo czasu świetnie się bawiąc, jak np. gra "Donkey" w pierwszym numerze Independent Zin.

F: Pisząc o grze odświeżasz sobie ją, czy też piszesz o niej, tak jak ją zapamietałeś ze starych czasów?

l: Oczywiście, że ją sobie odświeżam. Najpierw w nią muszę trochę pograć, żeby później ją opisać. Oczywiście w recenzji opisuje też swoje przeżycia z chwil, kiedy to grałem w pierwszy raz. To samo dotyczy też filmów, które opisuje. Ostatnio jednak zaczynam nieco żałować takiego odświeżania sobie tytułów. Z grą "Death Mask" (IZ#2) miałem wiele miłych wspomnień, a jak zagrałem w nią po kilku latach to niestety wszystko się zmieniło. Tak samo było z grą "Sneak'n Peek" opisywaną przeze mnie w IZ#4.

F: Punktujesz gry w skali od 1 - 10, czy masz jakiś algorytm, którym się posługujesz oceniając dany tytuł?

l: Zawsze biorę pod uwagę oprawię graficzną i dźwiękową. Biorę pod uwagę czasy, w których gra powstała i czasy dzisiejsze. Ważna też jest dla mnie fabuła (choć nie zawsze) i sama rozgrywka. Każdą z tych trzech rzeczy oceniam w skali od 1 do 10, a później wyliczam średnią. Robię tak z większością tytułów, choć czasami zdarza się tytuł, który z góry już oceniam, bo np. jest to dla mnie gra bardzo dobra ("Duke Nukem 3D" w IZ#3) lub beznadziejna ("Pechowy Prezent" w IZ#1). Wtedy nie muszę się zbytnio wysilać i od razu wystawiam odpowiednią ocenę.

F: Skąd pomysł aby do każdego z numerów IZ dołączać bonusy w postaci tapet, czy też gier?

l: Większość zinów coś takiego robi, tak więc i w IZ się pojawiły takie rzeczy. Czytelnicy mają dzięki temu tapety ze swoich ulubionych gier, które ciężko znaleźć w sieci (lub nie ma ich w ogóle). Podobnie jest z grami. Dział download zamierzam nieco powiększyć i poza tapetami lub grami będą się pojawiać inne, ciekawe rzeczy jak np. muzyka ze starych gier, programy czy coś innego. Zobaczymy jeszcze co nam z tego wyjdzie, na razie to tylko takie plany.

F: Czy masz jakąś wizję na przyszłość rozwoju "IZ"? Czy myślisz o jakiś zmianach w tematyce Zinu?

l: Tematyka na pewno się nie zmieni, ale z pewnością dodawane będą nowe działy. Już w IZ#4 dodane zostaną dwa działy: Kombat Zone i Opowiadania. W tym pierwszym opisywane będą różne bijatki, nazwa drugiego działu mówi sama za siebie. Myślałem też o poprowadzeniu działu związanego z komikasami, które dawniej czytali praktycznie wszyscy młodzi ludzie, a później wymieniali się nimi w szkole czy po prosty na podwórku. Na razie jeszcze są odległe plany, ciągle ktoś podaje jakieś nowe pomysły, ale nie wszystko da się zrealizować.

 

Spis treści numeru #4

  • -= RECENZJE GIER =-
    • GAMEWAKER
    • Sneak 'n Peek
    • Excitebike
    • Mikie
    • Home Alone
    • Stunt Car Racer
    • Super Contra
    • Scorched Earth
  • -= KOMBAT ZONE =-
    • Mortal Kombat
  • -= RECENZJE FILMÓW =-
    • W paszczy szaleństwa
    • Obcy: Przebudzenie
  • -= OPOWIADANIA =-
    • Legenda z Reas (cz. 1)
    • Erithar - Przygody Meora
  • -= HELP =-
    • Tips & Tricks
  • -= KONIEC =-
    • Listy
    • Download
    • Humor

Skład redakcji numeru #4

NOWSZY Independent Zin #7/8
NOWSZY Independent Zin #6
NOWSZY Independent Zin #5
wstecz10/12/2010 12:32
Inne treści związane z tematem
[CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024 [CGB] SameBoy 0.16.3 12/04/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.  
[Java] Multi - Emulicious 30/03/2023 [Java] Multi - Emulicious 30/03/2023
Emulicious to projekt multiemulatora systemów SEGA (Master System, Game Gear), MSX2 i Nintendo (Gameboy BW/Color) napisany w Javie. Celem emulatora jest dołączenie do aplikacji typu cycle exact, jednak po drodze do tego multiemulatora dodano parę ciekawych narzędzi - podgląd spritów, kafelków i całkiem użyteczny debugger.
[NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024 [NES8] Nestopia Undead 1.52.1 29/03/2024
Nowa wersja nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia. Najwięcej zmian w obsłudze FTLK, na otarcie łez obsługa nowych mapperów.  
[multi] DSP 0.23VIP1 25/03/2024 [multi] DSP 0.23VIP1 25/03/2024
Emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalaja na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;) Ostatnia pełna wersja tego DSP Emulator DSP 0.22 Final pojawiła się 19 listopada 2023 r.
[n64] Project64 v1.6.2 Legacy Final 11/03/2024 [n64] Project64 v1.6.2 Legacy Final 11/03/2024
Project64 Legacy próbuje kontynuować legendę, swego czasu, prawie idealnego emulatora Nintendo 64, korzystając ze źródeł wersji 1.7 (i skrzętnie omijając przynajmniej oficjalnie poprawki z rozwijanego Project64. Według zapowiedzi to finalna wersja tej mutacji Project64 - Jabo z ekipą obiecują nowy emualtor, który będzie mnie związany z założeniami starego ...
Do ściągnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU