FCEUX jest emulatorem konsol Nintendo Entertainment System (NES), Famicom i Famicom Disk System (FDS). FCEUX powstał z zamysłem połączeniu wielu modyfikacji FCE (FCEU Ultra, FCEU rerecording, FCEUXD, FCEUXDSP, FCEUXDSP CE i FCEU-mm) łącząc ich funkcjonalności w jedną aplikację.
FceuX oprócz możliwości odświeżenia sobie starych, dobrych tytułów oferfuje także narzędzia dla zaawansowanych użytkowników - do debuggowania, przetwarzania gier, tworzenia map, nagrywania przebiegu emulacji, a także wykorzystywania skryptów języka Lua.
Pin Bot (Nintendo of America Inc., Apr, 1990)
Author: ansstuff | Date: 27 maja 2013 17:42:08
- * Hexeditor: specify Data bank condition when adding a Breakpoint by context menu
- * updated docs
Author: ansstuff | Date: 26 maja 2013 21:40:41
- * Debugger: added 'T' condition (checks the bank of the data accessed)
Author: ansstuff | Date: 26 maja 2013 20:44:19
- * Win32: fixed storing and loading .deb files when working with archived ROMs
Author: ansstuff | Date: 26 maja 2013 18:33:43
- * SDL: actually fixed instructions counting
Author: ansstuff | Date: 26 maja 2013 18:20:38
- * fixed filename reference in Luabot.lua (#603)
- * SDL: fixed instructions counting (even though the only way to see the value of the counter is to use debugger.getinstructionscount() in Lua)
Author: ansstuff | Date: 26 maja 2013 17:18:30
- * Lua: added debugger.hitbreakpoint() function
- * Lua: added debugger.getcyclescount() function
- * Lua: added debugger.getinstructionscount() function
- * Lua: added debugger.resetcyclescount() function
- * Lua: added debugger.resetinstructionscount() function
- * Win32: when no script is currently running, Shift+L loads the most recent Lua script
Author: cah4e3 | Date: 26 maja 2013 09:55:23
- mapper 183 - second level crash fix
Author: cah4e3 | Date: 14 maja 2013 10:41:03
- mapper 253 - fixed dragonball garbled graphis TODO: irq
- bandai mappers - fixed savestates