FCEUX jest emulatorem konsol Nintendo Entertainment System (NES), Famicom i Famicom Disk System (FDS). FCEUX powstał z zamysłem połączeniu wielu modyfikacji FCE (FCEU Ultra, FCEU rerecording, FCEUXD, FCEUXDSP, FCEUXDSP CE i FCEU-mm) łącząc ich funkcjonalności w jedną aplikację.
FceuX oprócz możliwości odświeżenia sobie starych, dobrych tytułów oferfuje także narzędzia dla zaawansowanych użytkowników - do debuggowania, przetwarzania gier, tworzenia map, nagrywania przebiegu emulacji, a także wykorzystywania skryptów języka Lua.
Stunt Kids (Camerica Limited Inc., 1992)
Author: ansstuff | Date: 13 kwietnia 2013 15:45:53
- * Debugger: scrolling up/down by whole instructions
Author: ansstuff | Date: 13 kwietnia 2013 15:05:22
- fixed win32 bug caused by previous commit. The has to be included above "types.h", or else the "#define stat _stat" fails
Author: xhainingx | Date: 13 kwietnia 2013 04:52:13
- corrected c-style includes, added static_casts around compile time conversions there were a lot of lines that needed static_casts to get rid of compiler errors (c++11 issues) so I added them. Replaced #include s with #includes, and moved them below the local includes
Author: punkrockguy318 | Date: 12 kwietnia 2013 19:26:08
- scons: explicitly disable compiler optimization for debug build
Author: gocha | Date: 12 kwietnia 2013 14:52:01
- Lua: fix wrong frequency calculation in sound.get()
Author: xhainingx | Date: 12 kwietnia 2013 03:34:48
- didn't mean to commit the previous SConstruct, back to normal
Author: xhainingx | Date: 12 kwietnia 2013 03:33:52
- changed names of new command line args
- --abstartselectexit -> --4buttonexit
- --autosavestate -> --savestate
- --autoloadstate -> --loadstate
Author: xhainingx | Date: 10 kwietnia 2013 22:58:01
- added command line argurments for exiting on button pushes and autoloading/autosaving various other small changes around the source, but the big changes to the program are the command line arguments
- --abstartselectexit (0 or 1)
- --autoload (0-9 or greater than 9 for no autoload)
- --autosave (0-9 or greater than 9 for no autosave)
- autosaving only occurs when sdl.cpp:CloseGame() is called, which doesn't appear to happen when the window is "X'd out"