Emulatora Amigi Frode Solheima, bazuje na kodzie pozostałych emulatorów UAE (Unusable Amiga Emulator). Najważniejszą cechą FS-UAE w stosunku do pozostałych emulatorów jest wieloportowość, dodatkowo świetnie rozwiązany mechanizm wyświetlania obrazu i wygodny launcher, który dozbrojony w bazę gier potrafi uwolnić nas od ręcznego wybierania poszczególnych obrazów dyskietek, osoby lubiące grę poprzez sieć znajdą w FSUAE specjalny moduł, który umożliwia tego typu rozgrywkę. Jedyny minus to, w porównaniu do wymagań WinUAE, spory wzrost zapotrzebowania na moc komputera hosta.
FS-UAE 2.3.7dev Released 2013-09-07
- New utility program: fs-uae-device-helper (used by FS-UAE Launcher).
- (Launcher) pygame is no longer an dependency, joystick event detection for mapping purposes is done via fs-uae-device-helper.
- (Launcher) Program startup and focus issue should be fixed on OS X.
- (Launcher) Added language preference page.
- (Launcher) ADF & HDF Creator split into two, and they are now non-modal.
- (Launcher) Joystick config tool shows existing config when opening (only when the user has already configured it, bundled config is not shown yet).
- (Launcher) Joystick device for mapping is selected in joystick prefs.
- (Launcher) Completed porting to QT (using pyside bindings for Python).
- (Launcher) Old wxPython GUI layer still exists (–wx) but not 100% updated.
- (Launcher) Input Settings prefs page split into mouse and keyboard.
- (Launcher) Fixed bug when choosing a zip with select multiple floppies.
- (Launcher) Search-as-you type could in some case return multiple entries for the same game.
- (Launcher) Updated don’t checksum BSD device nodes code [vext01].
wstecz08/09/2013 23:59