!

To i owo o Bleemie...

[0] @ Piątek, 5 Stycznia 2001 00:00CET

Intro

Stworzyłem ten plik aby pomóc ale także z jeszcze jednego wzgledu..... Czytając listy dyskusyjne dostaje k...icy czytając texty z cyklu bleem to kaszana mam to i to i mi nie chodzi itd. Wykorzystałem w nim wszystkie swoje wiadomości związane z Bleemem a takze info zamieszczone na www.bleem.com.
Od początku uważam że Bleem jest dobrym stuffem a jego twórca jest GENIUSZEM informatycznym !!!!
Mam nadzieje, że pomożecie i zakceptujecie mój pomysł. Bede starał sie zamieszczaa w tym pliku wszystkie znane mi problemy i ich rozwiązania związane z BLEEMEM.
pozdrawiam Creep

(II) D3D i Video Support D3D i Video Support

2.1 Ustawienia Kart Graficznych

W nastepnej wersji !!!! Już niedługo troche trza poszalec z tym :))))

2.2 Generalne Ustawienia

System Memory: Jesli twoja karta posiada opcje wykorzystywania pamieci operacyjnej jako video memory, sugerowane jest wyłączenie tej opcji, lub utworzenie dostepnej pamieci=0. Standardowo powinieneś szukaa tego w zaawansowanych
opcjach twojej karty video.

Drivers: Jeśli twoja maszynka to Pentium II lub wyższa, i wszystko Ci sie ślimaczy, skacze rwie itd. Bardzo ale to bardzo prawdopodobne że coś nie tak jest z driverami. W tym celu warto zobaczyc jak Bleem zachowuje sie w trybie softwarowej akceleracji... Jeśli tak wniosek jest prosty reinstall driverow (najlepiej najnowszej wersji) w 95% pomaga VRAM: Wiecej znaczy szybciej !!! Niestety sama konsola skonstruwoana jest tak że praktycznie każda kośa odpowiada za co innego (2mb na to, 2 na siamto i sie zbiera). Optymalna wartośa to 16 MB ( np RIVA ) wtedy zapominasz o znikających texturach i szalejesz z rozdzielczościammi TEKKEN 800x600 hehe :)))) i niezbedne minimum 8 MB (np I740) gdzie zeby nie gubia textur 640x480 to jest wszystko ale i tak jest fajnie ;)

2.3 Direct3D/GLIDE/OPENGL

Bleem uzywa Direct3D ze wzgledu na popularnośa i jego uniwerslanośa. Na dzien dzisiejszy nie ma żadnych planów na
wersje z OPENGL i GLIDE. Wiekszośa (nie wszystkie) karty z Glide/OpenGL posiadaja support Direct3D.

2.4 Szybkość

Upewnij sie że posiadasz "najnowsze" drivery dostepne dla twojej karty video, karty d1wiekowej, i cdromu. Nastepnie, "reference" drivers ( np: Voodoo2 or Voodooł reference drivers) prawie zawsze Bleem chodzi lepiej ze standardowymi driverami zapakowanymi razem z Twoją kartą ! W zakładce "łD Hardware" w menu bleema, spróbuj powyłączaa, że tak to nazwe "upiekszacze" ;), prawie każdy z nich podrasowuje wizje ale osłabia tym samym całą reszte. Jeśli po wyłączeniu którejś z opcji masz "kosmos" ma ekranie ;) wtedy włącz ją nazad a inną wyłącz ( tak dojdziesz do tego ile twoja maszynka wydoli - banał ! (np: wył - filtering polygons - filtering sprites - and antialiasing)

2.5 Zgubione textury

W zakładce "3D Hardware" włącz "Paletted Textures" to na 90% rozwiąże problem! Jeżeli nie niestety twoja karta posiada za mało VRAMU

(III) Sound Support

3.1 Znane probplemy i ich usuwanie

W nastepnej wersji !!!! Już niedługo troche trza poszalec z tym :))))

3.2 Szybka pomoc

Zmien ustawienia twojego CD-ROMu :
  1. START: PANEL STEROWANIA: SYSTEM: MENEDŻER URZĄDZEŃ.
  2. WYBIERZ: "SYSTEM PLIKOW"
  3. WYBIERZ: "CD-ROM"
  4. Zmniejsz dodatkową pamiea podreczną do MINIMUM lub wyłącz całkowicie (suwak)

Co to daje???

To proste: PSX odczytuje sektory ONE-AT-A-TIME (jeden w cyklu)... Windows próbuje "obejmowaa" wiecej cyklów w jednej jednostce czasu co w rzeczywistości prowadzi do tego że znów zwałka i kaszana na ekranie. Tips ten w wiekszości przypadków pomaga.Można jeszcze ewentualmnie obniżyć jakość próbkowania ( u mnie w 22kHz jest ql)
Wiele problemów przysparzają karty AWE64 i ich drivery (znam z autopsji posiadam ;) ) -- trzaski, chrupoty, brrr -- spróbuj zaszaleć z oryginalnymi nowymi driverami lub z driverami 100% kompatybilnymi z SB ( ja poszedłem na łatwizne korzystam ze standardowego sterownika dźwieku DirectX'a i spoko sobe brzeczy :) ).


3.3 Wolno chodzą Ci gry?

Jeśli wiele z Twoich gier chodzi bardzo wolno, looknij na światełko CD ROMu. Miga szybciutko ?:), jest szansa, że muzyka jest w standardzie "XA". Wejdź do SETINGS -> MUSIC wyłacz XA - powinno być szybciej.Sprawdż też czy w opcjach gry nie można wyłączya BGM (BackGround Music) też powinno pomóc.....

(IV) Memory Card

4.1 Tworzenie Karty

Bleem! nie uruchamia automatycznie kart pamieci ! Podczas pierwszego uruchomienia jeśli chcesz używac kart musisz
ją utworzya MEMCARDS -> MANAGER -> NEW CARD. Bleem! zapyta gdzie zachowa utworzoną przez Ciebie karte (sugeruje żeby zapisywaa ją w tym samym katalogu co Bleem!)

4.2 Gry i Save'y

W czasie gdy grasz w gre obslugłującą karte pamieci, w wiekszości przypadków jest tak że gra automatycznie detektuje
karte i ją nadpisuje (identiko jak na Plaju). Ten sam motyw wystepuje podczas każdego nastepnego uruchomienia np :
masz stany do TEKKENA 3, odpalasz TEKENA 3 i po załadowaniu masz poprzedni stan (postacie, filmiki itd.) Wszystko pieknie ale !!!!!! Niektóre gry szukają memory card podczas inicjacji, a niestety Bleem! w tym przypadku nie jest jeszcze dobry. W 60% przypadków mamy CRASH i zapomnij o graniu :((( ...ale pozostaje szansa "postawienia ptaszka" :)) na DISABLE MEMORY CARD, zresetowaniu bleema! i jeszcze jednej próby.... poszło ?.... ok ale co z tego jeśli tłuczesz w przygodówke i trza potem co zapisaa :(((. Pozostaje póki co czekaa aż RANDY doprowadzi (nas do szału ;) ) i naprawi BUGA

4.3 Problemy z zapisem kart na dysk

Karta pamieci w trakcie tworzenia zostaje automatycznie zapisanana na dysk, ale chodzą słuchy że niektórzy mają z tym problem ponieważ......właśnie za buca nie wiem czemu, ale jeśli masz ten kłopot zanim wyleziesz z Bleema wybierz "SAVE CARD AS...".

(V) Najczesciej zadawane pytania (FAQ) (Tłumaczenie FAQa z www.bleem.com)

Czy Update'y są darmowe?
Tak (jeśli masz kupiny CDKEY). Emulator cały czas sie rozwija, cały czas ukazują sie nowe gierki, a co za tym idzie nowe problemy. W przyszłości planujemy obsługe FORCE FEEDBACK, LIGHT GUN itp. Pracujemy po to żeby z każdą wersją Bleem był jeszcze lepszy dla WAS !

Jaki komp potrzebuje aby odpalia bleema ?
Bleem! działa na każdej maszynie....hmm prawie! :)))
Minimalne wymagania to Pentium 166, 16 Meg. RAM, High-color Graphics (16 bit lub wieksza), 2x CD-ROM, SB lub kompatybilna i 1 Meg na twardzielu. Bleem! biega pod Winzgrozą 95 i 98 z DirectX'em 6.0 lub wyższym.Najlepiej bedzie jak ściągniesz DEMO i wypróbujesz na swoim kompie.

Czy jest jeszcze coś czego potrzebuje do uruchomienia Bleema?
Nie!!!!!

Jakie gry obsługuje Bleem ?
Sprawdź ostatnio testowane ( www.bleem.com ), które są w naszym posiadaniu. To, że nie ma twojej ulubionej gry na liście nie dyskfalifikuje jej, musisz sprawdzia (download demo). Niestety nie posiadamy wszystkiego :)))

Czy Bleem! czyta CDR copies ("Backups") ?
Bleem! został napisany do pracy tylko z oryginalnymi CD
Szanujemy prawo autorskie i cieżką prace jaką trzeba włożyc w stworzenie gry mamy nadzieje że Ty też. (zostawie to bez komentarza)

Czy Bleem! wykorzystuje akcelratory graficzne ?
Jasne! Obsługuje każdą karte kompatybilną z DIRECT3D?

Czy Bleem! odpala sie w pełnym ekranie ?
Yup! Gdy jesteś w trybie okienkowym wystarczy pacnąa ALT-ENTER

Czy Bleem! posiada opcje multiplayer ?
Heh Bleem! radzi sobie świetnie z grami w trybie multiplayer ! ( heh ale tylko w grach na 2 a nie miedzy kompami w koncu to też multi :))) )

Czy Bleem! obsługuje DEXDRIVE ?
Tak. Potrafi importowaa Twoje save'y i automatycznie je konwertowaa. Wystarczy wybraa plik DEXDRIVE (.GME rozszerzenie) i "wstawia" w karte pamieci.

Czy Bleem! wykorzystuje technologie MMX?
JASNE !!! Dzieki niej jest szybszy !!!

Czy Bleem! wykorzystuje technologie 3DNow ?
TAK ! W pełni z niej korzysta

Czy bedzie wersja na platformy Linux, Mac, BeOS, WinNT, Amiga lub inne ?!
Jeszcze nie zdecydowaliśmy w 100% która platforma bedzie nastepna. Jak co damy znać.

(VI) *** MOJE BOJE ***

A propos CDRów

Nie jest taką głupotą co chłopaki z bleem.com napisali w FAQ, że BLEEM został napisany do współpracy z "czarnymi" CD......nie ma co sie rozpisywaa... mam CDR z SoulBlade i oryginal, wierzcie ze oryginał chula mi bez problema a CDR pozostaiwa wiele do życzenia ( nagrany jest poprawnie i nowy CDek jakby komuś sie cóś takiego nasuneło)

CD-KEY

Dowiedziałem sie, że CD-KEYa używa sie tylko raz przy pierwszym uruchomieniu potem już przy nastepnych
wersjach nie (nadpisuje rejestr lub coś tedy).....co to oznacza??? ... to że można ugadać sie np z dwoma kumplami i w trójke zakupić sobie bleema....ile to taniej? :)))

AMD & Intel

Chodzi o problem szybkości działania bleema na tych dwóch prockach.......sprawa jest jasna jak drut Bleem został napisany w asemblerze i wykorzystuje kooprocesor matematyczny....... jaki z tego wniosek żżżżżżż Intel nadal jest przed AMDekiem jesli chodzi o matematyke, niestety (mam możliwośa z racji mojej pracy sprawdzaa bleema na róznych konfigach.....na Intelu wychodzi lepiej :( )

VOODOO RULEZ ????

Nie tak do konca najepsze wyniki osiągnołem dzieki I740 (takiego mam w domu) i na Rivie TNT (z racji 16 MB). Co do Voodoo nie mam jeszcze zlotego środka jak tych dwóch kolesi z sobą pogodzia :)

Pozdrówka dla: Faust (try2emu), Jacek (Stare Ale Jare), bot79, Duke (DukeClassics), PeeJay (CCOnLine) and ALL EMU FANS !!!!
CreepingDEATH
e-mail: [email protected]
ICQ: 1126711
wstecz05/01/2001 00:00
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU