!

[n64] Mupen64Plus v1.99.5

[0] # EmuTalk | !!! Sobota, 10 Marca 2012 23:52 CET [10-03-2012 23:48 CET]

[n64] Mupen64Plus v1.99.5

Wreszcie, po dwóch latach, oficjalna wersja emulatora NINTENDO 64, żadna "dzika" kompilacja, którą kitajec albo komuś zakosił albo sam przyrządził;).  Co prawda, MuppenPlus może sprawić trochę kłopotów mniej wprawnym użytkownikom (wymagana znajomość linii komend), jednak można przy odrobinie samozaparcia przyzwyczaić się do parametrów z palca. Zapewne w najbliższym czasie pojawi się aktualizacja np. "cuteMuppen", która powinna rozwiązać ten problem dla leniuchów.

Ostatnia pełna wersja narobiła trochę zamieszania - w katalogu muppena znajduje się rom testowy, który u osób, mających zainstalowany Project64 zapewne będzie podwiązany do tego emulatora, nie odpali on na pewno Muppen+, w efekcie znów pojawią się głosy, że to jakiś fake zbudowany na źródle Project64;).

I have tagged and released Mupen64Plus version 1.99.5. It's been over a year since the last tag, and we're long overdue for a new version. There's nothing too earth shattering here, but a lot of minor fixes and improvements have acculumated since 1.99.4. One of the most important changes in this release is that I have finalized the API version handling between each of the different modules. This means that in the future, we can make small or big changes to the API, and all of the compatibility issues will be handled gracefully. I have also added version information to the configuration sections for most of the modules. This will help backwards compatibility as well, because newer versions of plugins will be able to automatically update their configuration information when there are changes.

Some of the highlights of the 1.99.5 release are:

  • Core: emulate N64 internal real-time clock
  • Core: use X-Scale's new cracked PIF-CIC algorithm
  • Core: New config parameter for path to save SRAM/EEPROM/MPK files, so they can be separated from emulator snapshots
  • Core: bugfix: #290 - OnScreenDisplay text is sometimes captured in screenshots
  • Core: bugfix: for Interpreter cores, use proper math functions instead of x87 rounding modes (fixes some games)
  • Input: Improved input setup behavior (auto-config) to make some use cases more friendly
  • Input: Add new parameter for mouse sensitivity, handle mouse movement differently so mouse is easier to use as controller
  • Input: New auto-configurations for 7 controllers
  • Input: bugfix: #392 - fail to switch between rumble pak and memory pak is some cases
  • Input: bugfix: #424 - problem with USB devices supporting multiple controllers per device
  • RSP: Handle JPEG decompression, used in Ogre Battle 64 and Pokemon Stadium
  • UI-Console: New option to disable internal core speed limiter (for benchmarking)
  • Rice-Video: Hires texture loading: support for 8-bit PNG images
  • Rice-Video: New config option for forcing vertical sync
  • Rice-Video: Bugfixes: GUI front-end integration, hi-res textures, crashes
  • Lots of makefiles fixes and improvements from Lazhur
wstecz10/03/2012 23:52
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU