!

[SNES] SSNES v0.5.2

[0] # AEP | Wtorek, 14 Czerwca 2011 20:12CET

Pojawiła się nowa wersja GUI dla biblioteki libsnesa - z Bsnesa, emulatora SUPER NINTENDO. Pozwala on dotrzeć do wszystkich możliwych parametrów tym bardziej i mniej istotnych, jednak w efekcie finalnym dostaniemy dokładnie to samo, co potrafi Bsnes.

Z nowinek poprawki do obsługi padów, połączenie wszystkich trzech buildów (CG,SDL,OGL) w jedno pod win32 - mniej ściągania i jeszcze więcej eksperymentowania:P.

Próbując SSNES'a warto też przyjrzeć się shaderom, które pozwolą nam zmodyfikować sposób wyświetlania grafiki - zainteresowanych odsyłam do bloga Fifty pants i jego kolekcji shaderów na media fire. Należy też wykazać się cierpliwością, za nim zrobiłem poniższy screen (zapewne nie wyjdzie tak fajnie, jak w orginale, gdyż screeny są konwertowane na wymiar, więc i ich jakość spada) trochę musiałem się namęczyć.

Batman Forever

SSNES 0.52 13/06/2011

  • Fix case where lookup-textures were used in second or later shader pass. (It was flipped).
  • Fix linkage with Clang.
  • Disable audio sync properly in external driver if desired (audio_sync).
  • Fix transition_previous shader semantic.
  • Fix crash when XAudio2 is requested 0ms latency.
  • Use SDL_image rather than Imlib2 for portability reasons.
  • Fix multiplayer. (2-5 players were broken (orly?)).
  • Various minor bugfixes.
  • Python script support for shaders. In addition to semantics, XML and Cg-shaders can now call on custom Python 3 scripts which will set uniforms for them. The scripts have full read-only access to SNES internal state and input.
  • Add new transition_count shader semantic.
  • Shader semantics can access input directly (given in native SNES format as one 16-bit int).
  • GUI input config allows ignoring analog input as an option. This is useful for devices where digital and analog (pressure sensitive) are tied to same button (notably PS3 controller on Linux).
Win32 specific:
  • SSNES now uses DirectInput directly for joypad input rather than SDL in an attempt to better match the ruby:: DirectInput config which is used in GUI. I´ve tested on my Win7 setup and on a friends WinXP setup and it works as expected. If it still doesn´t work for you (crash, hang, otherwise), please paste the results of "show log" in GUI in one of the threads here. Try erasing old config files as well.
  • The main Win32 build now includes SDL_image, Python and Cg DLLs, so no more cg-builds. Win32 library package is also updated for those that prefer to build themselves.
wstecz14/06/2011 20:12
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU