Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne potrzeby deweloperskiej wersji tego emulatora.
]]>Kolejna deweloperska odsłona projektu Vice, która pojawiła się naprawdę w zaskakującym tempie jak na ten projekt emulatora komputerów firmy Commodore - począwszy od staruszka PET a skończywszy na maszynkach z serii C264 (C+, C+4, C116).
Binarki zostały udostępnione przez Zibri na GitHubie, alternatywnie, w miarę świeżą wersję, można również pobrać z serwisu Mega.
Ostatnia pełna wersja tego najbardziej uniwersalnego emulatora maszynek CBM ukazała się 25 grudnia 2022 roku - WinVice 3.7.0
]]>Project64 był swego czasu jednym z najbardziej dynamicznie rozwijanym emulatorem Nintendo 64 - pozwalał na w miarę wygodną emulację większości tytułów dostępnych dla tej platformy, struktura pozwalająca na używanie wtyczek obsługujących grafikę, dźwięk i narzędzie wskazujące doskonale sprawdziła się i sprawdza do dziś.
Od czasu, do czasu coś pojawia się nowego - nie są to może poprawki przełomowe ale jednak.
Ostatnia oficjalna pełna wersja emulatora Nintendo 64 dla PC to Project64 2.3.2, wtyczki dla tego emulatora znajdziecie np. tutaj
]]>MEKA jeden z najprzyjemniejszym udawaczy maszynek SEGA, a także Colecovision i klonu SG1000 - Othello Multivision wzbogacił się o nową wersję testową. O tyle istotna to tym razem informacja, że jest to DEV wrzucony przez autora Meki (Bock), a nie jak zwykle samosiejki z appvoyer... chociaż pewnie to jedno i to samo:).
Skoro jednak autor wrzuca, znaczy, że warto sprawdzić nową wersję deweloperską i oczywiście wskoczyć na stronę SMS POWER, aby pobrać nowe, odnalezione dumpy starych prototypów (lub nie;)).
]]>
Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze niegotowa.
Dołączone binarki są przeznaczone pod Windowsy - należy pamiętać, iż w sumie w changelogu zmiany, które dotyczą wersji okienkowej są zapisywane z początkiem win32 (ewentualnie również zmiany w obsłudze gfx - vulcan, dx2, ogl mogą być zauważalne pod tym systemem), qt - dotyczą wersji, która nie jest w chwili obecnej dostępna pod system Microsoftu.
Ostatnia publiczna wersja tego emulatora to Snes9x 1.62.3 z 31 marca 2023 r.
]]>O Desmume i jego deweloperskich wersjach DeSmuMe naprawdę dawno już nie wspomniałem. Projekt ma się dobrze i cały czas coś się dzieje na zapleczu, może nie jest już tak spektakularnie gdy w zasadzie był jedynym żywym wśród emulatorów Nintendo DS, ale jednak. Sporym minusem zabawy z DeSmume jest ostatnio problem z dostępem do buildów z AppVeyor, w sumie nie wiadomo czy w związku z faktycznym obłożeniem tego distro, czy też z innych, bardziej prozaicznych źródeł;) - działa za to link do "nocnych" wersji na stronie projektu.
Ostatnia powiedzmy pełna wersja DesMuMe x64 0.9.13 tego emulatora ukazała się 23 Maja 2023 roku
Prawdopodobnie ostatnia testowa wersja WinUAE - czyli jeśli nikt nie zgłosi już żadnego babola, w przeciągu paru następnych godzin, ukaże się wersja finalna 5.3.0.
WinUAE to najbardziej dopieszczonego emulatora całej rodziny komputerów Commodore Amiga.
Ostatnia pełna wersja emulatora to Winuae 5.2.0 z 19/02/2024
]]>Po raz drugi udało się autorowi CPCEC zrobić mnie na szaro:) Właśnie wtedy kiedy nie było czasu na aktualizację i oko me powędrowało w inną stronę autor jednak postanowił się podzielić nową odsłoną:P Stąd i opóźnienie w newsach... zresztą jak widać takich niespodzianek już jest parę.
CPCEC to projekt Cesara Nicolas-Gonzaleza pakietu emulatorów ZXSEC - czyli emulator maszynek Sinclaira (48k, 128k,
+2/Plus 2 i +3/Plus 3) i CPCE pozwalający na emulację Amstrad - Schneider (model 464, 664 i 6128) i Commodore C64 (CSFEC) i MSXEC - modułu emulacji maszynek MSX/MSX2 .
Program pozwala cieszyć się większością współczesnych unowocześnień - począwszy od obsługi obrazów HDD, aż do takich ciekawostek jak współdzielenie folderu z hostem. Zapowiada się całkiem solidny soft dla tej rodziny mikrokomputerów, warto więc śledzić jego rozwój.
]]>Kolejne zmiany w wersji testowej emulatora SEGI SATURN - chyba najwierniejszego emulatora tej konsoli wśród obecnych projektów. Co raz trudniej nadążyć za strumieniem wypowiedzi Shimy na Twitterze, może pewnego dnia, skoro już nauczył się publikować binarki na githubie, zacznie publikować changelog... oby...
W nowinek jeśli nadążam za tweetami autora - zmodyfikowano debugger, dodano przeszukowanie pamięci, co pozwoliło na rippowanie muzyki i wprowadzanie "cheatów". Oczywiście mogę się mylić, naprawdę dobry emulator ten SSF ale autor mocno przecenia inteligencję jego użytkowników.
SSF wymaga instalacji DirectX End-User Runtimes (June 2010)
]]>Nowa wersja dodaje support do spakowanych archiwów - imo jest to jedno z podstawowych udogodnień jakie każdy szanujący się emulator powinien posiadać.
]]>Dla dociekliwych - link do prostego sposobu jak skonfigurować CSpecta tak, aby stał się pełnoprawnym udawaczem ZX SPECTRUM NEXT.
Program wymaga zainstalowanej biblioteki OpenAL (dźwięk) w systemie.
Od paru wersji autor emulatora publikuje go poprzez konto na itch.io - stąd też zachęcam do śledzenia jego strony i płacenia minitributów - biorąc pod uwagę cenę ZX Next te min. 2$ to naprawdę małe piwo;)
]]>SpeedVicio udostępnił poprawkę do nakładki MedGUI dla multiemulatora Mednafen, który sam w sobie jest raczej mało przyjazny w konfiguracji. MedGui do najlżejszych w konfiguracji nie należy jednak nie wcina się z reklamami i nie próbuje być czymś więcej, niż frontendem... ma więc także i plusy. W nowej wersji autor dodał obsługę spakowanych archiwów z iso emulowanych płyt. Wymaga on jednak zewnętrznego softu.
]]>Nowe wersja testowa Altirry emulatora ATARI XE/XL/5200/2600.
Ostatnia pełna wersja tego emulatora, autorstwa Avery 'Phaeron' Lee, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 4.20 z 29 grudnia 2023 r.
]]>
RomVault pozwoli nam zachować porządek w co raz to bardziej chaotycznym (dla użytkownika) kolekcji dumpów dla MAME i MESS. Jest to całkiem interesująca alternatywa jeśli chodzi o możliwości tego programu w stosunku do clrMAME.
Do programu dodano również specjalną wersję działającą z linii komend - ot, dla konsolowców i tych, którzy chcieli by to narzędzie zapędzić do pracy pod swoimi projektami.
]]>
BgB jest emulatorem konsoli GameBoy i Color GameBoy, który w zasadzie posiada wszystko, co powinien mieć ten typ emulatora, od filtrów poprawiających jakość (albo pogorszających, w zależności od gustu), po możliwość gry poprzez sieć.
]]>Doskonały na tle innych emulatorów konsoli ATARI JAGUAR BigPEmu (The World's Prefurred Large Pussycat Emulator™) autorstwa Rich Whitehouse doczekał się świeżej aktualizacji. Sporo zmian i patrząc w changelog emulator idzie w calkiem ciekawym kierunku, to jeszcze by się przydało aby więcej nowych produkcji pojawiało się na ten miły atarowski wynalazek;)
Koniecznie odwiedźcie stronę domową projektu - dodatkowych informacji jest całkiem sporo, pomogą w przebrnięciu przez start, zwłaszcza gdy potrzebujemy pododawać trochę współczesnych wodotrysków. Zachęcam do patronowaniu projektowi, projekt naprawdę warty wsparcia.
]]>Seiya opublikował nową aktualizację gamebase dla fanów emulacji AMIGI.
Czemu właśnie tą bazę anonsuje? W końcu mamy jako taki porządek w tej naprawdę dużej bazie a Seiya konsekwentnie odnotowuje również zmiany - baza jest żywa i jak widać, dzięki żelaznej konsekwencji można ją aktualizować bez ściągania wszystkiego od nowa (co jest dość częste w pozostałych GB i ma to swoje plusy, zwłaszcza jeśli nowe edycje bazy pojawiają się co parę, parenaście miesięcy).
Jeśli ktoś decyduje się zacząć od nowa, pozostawić sobie dumpy obrazów kickstart - dla przyzwoitości odświeżone GB dla Amigi nie posiada w sobie kickstartów.
I chyba nie trzeba przypominać, że kolejne aktualizacje nanosimy według numeracji:P Jeśli ktoś rozpoczyna swoją przygodę z GameBase Amigi - należy ściągnąć update 11 i potem kolejne numerki aktualizacji.
]]>Emulator konsoli Atari Jaguar BigPEmu, tworzony przez Richarda Whitehouse, doczekał się nowego publicznego wydania 1.12
Zmiany od ostatniego publicznego wydania:
Developer BigPEmu zaprezentował zmiany w filmie w serwisie Youtube. Rich mierzy się z poważnymi problemami zdrowotnymi, dlatego warto go wesprzeć w serwisie Patreon. ]]>
Raz na jakiś czas będę publikował nowe deweloperskie binarki projektu MAME, natomiast BobBudowniczy będzie się starał na bieżąco śledzić zmiany w changelogu tego największego projektu emulacyjnego. W wypadku binarek udostępniam także resztę plików z folderu MAME. Link przy każdym wpisie umożliwia samodzielne pobranie źródeł i skompilowanie na własne potrzeby deweloperskiej wersji tego emulatora.
]]>Nowy Devbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X z Snes9X AppVeyor. Obiecuję od czasu, do czasu zerkać zwłaszcza gdy poprawki będą dotyczył wersji Windows (pozostałe warto śledzić na stronie projektu). Ostatnie zmiany dotyczą w szczególności MacOS, nic tu dla Windowsowców;). Wersję pod MacOS można pobrać z tego automatu - ackolwiek najnowsza wersja jeszcze niegotowa.
Ostatnia publiczna wersja tego emulatora to Snes9x 1.62.3 z 31 marca 2023 r.
]]>Ukazała się nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET, największą zmianą jest umożliwienie łączenia się z zasobami sieci za pomocą protokołu TCP, co powinno wyeliminować niestabilności w połączeniu.
Pobieramy i instalujemy za pomocą programu do aktualizacji dostępnego na stronie domowej projektu.
]]>