THE PRICE MAGIC (LEVEL 9 COMPUTING) to gra tekstowo-obrazkowa w języku angielskim. Gry tego typu sprawiają zwykle najwięcej kłopotów. Raz może to być brak jakiegoś słowa, innym razem odrobiny wyobraźni. Czasami jednak może się zdarzyć, że mała podpowiedz pociągnie za sobą lawinę znakomitych pomysłów. W grze „Price of Magic” szczególną rolę odgrywają czary i zaklęcia. W przypadku połączenia ich z odpowiednimi przedmiotami końcowy sukces okaże się murowany. A tak wygląda recepta:
- kryształowa kula (Crystall Bali) —zaklęcie ESP
- księga czarów (Grimoire) — zaklęcie MAD
- wahadło (Pendulum) — zaklęcie DOW
- pryzmat (Prism) — zaklęcie XAM
- miotła (Broom) —- zaklęcieTLY
- trąbka (trumpet) — zaklęcie” BOM
- soczewka, ze skalenia (Feldsparlens) — zaklęcie SEE
- popioły (Ashes) — zaklęcie ZAP
- berło (Staff) — HYP
- krzyż (Cross)—zaklęcie DET
- świeca (Candle) — zaklęcie SPY
- topór (Axe) — zaklęcie KIL
- koło (Wheel) — zaklęcie DED
- skrzynka (Box) — zaklęcie IBM
- pazur(Claw) — zaklęcie SAN
- waleriana (Valerian) — zaklęcie FiX
- ognisko (Focus) — zaklęcie SPELL
- lustro (Mirror) — zaklęcie LIT/ZEN
FIGHT NIGHT firma Accolade to jeden z tegorocznych przebojów giełdy komputerowej przy ulicy Grzybowskiej. Gra zupełnie inna niż „Price of Magic”. W tym przypadku posiadacz ATARI ma szanse stoczenia szeregu fascynujących pojedynków bokserskich. Walkę rozpoczyna się od eliminacji, a przy pewnej dozie umiejętności i szczęścia może dojść do wielkiego finału i rozgrywki o tytuł mistrza świata zarazem. Znakomita grafika tego programu bardzo podnosi atrakcyjność zabawy. Przed rozpoczęciem gry warto jednak wiedzieć, że każdy z potencjalnych przeciwników ma w swoim repertuarze jedno uderzenie niezgodne z przepisami bokserskiego fair play, a także każdy z nich popełnia błąd w chwili przygotowywania się do zadania nieczystego ciosu. Po prostu przed wykonaniem uderzenia jego ruchy na ringu stają się wolniejsze. Fakt ten można obrócić na swoją korzyść. Należy natychmiast cofnąć się, a następnie błyskawicznie zaatakować, tak by nie stracić pola walki. Jeżeli komuś nie odpowiada tempo gry wystarczy wcisnąć klawisz ESC i trzymać go, a natychmiast ruchy przeciwnika staną się wolniejsze. Podczas zabawy trzeba pamiętać, że jedyną receptą na zwycięstwo jest nieustanny atak. Sama tylko obrona jest równoznaczna z wyrażeniem zgody na porażkę.
GAUNTLET to program, który zrobił niezwykłą karierę w Wielkiej Brytanii w 1987 roku, wypuszczony przez firmę US Gold. Uczestnik tej gry może dowolnie wcielić się w jedną z następujących postaci: Merlin’a Wizzard. Thor’a Warrior, Thyr’a Valkirie czy Questor’a Elf. Następny krok to wyjście na przeciw rzuconemu wyzwaniu (rękawicy — GAUNTLET, i wędrówka w nieznane. Pokonanie 512 poziomów w pierwszej części gry i następnych 512 w drugiej to zadanie bardzo trudne i ponad siły przeciętnego „gracza ATARI”. Istnieje jednak sposób, aby niewykonalne uczynić wykonalnym. Można przedłużyć życie głównego bohatera. W tym celu (w przypadku jednego tylko gracza) należy podłączyć do komputera drugi Joystick i ustawić grę dla dwóch zawodników. W momencie gdy wskaźnik zdrowia (Health) uczestnika zabawy będzie bliski zeru należy WCISNĄĆ fire w drugim Joysticku. Wtedy pojawi się kolejny bohater. Jeżeli z kolei on będzie bliski śmierci trzeba ponownie włączyć FIRE w Joystick’u numer jeden. Czynności te można powtarzać wielokrotnie, a podany sposób postępowania umożliwi dowolne wydłużenie czasu gry.
BRUCE LEE — od tego programu niewątpliwie zaczynała większość młodych czytelników Bajtka. To, że przejście poszczególnych etapów jest wielce skomplikowane, a kolejne „życia” traci się w oka mgnieniu, wiedzą pewnie wszyscy. Ale tylko niektórzy odkryli tajemnicę zwiększania liczby możliwych niepowodzeń, a przez to wydłużania czasu gry i wzrostu szans dotarcia do celu. Teraz sekret ten stanie się prawdą oczywistą. Pierwszy krok na drodze do sukcesu to odnalezienie komnaty, w której jest małe okrągłe słońce z rysunkiem przypominającym twarz. Drugi krok to zabranie „słoneczka” ze sobą. Ruch ten spowoduje wzrost liczby „istnień” do dyspozycji gracza o jedno. Opuszczenie komnaty, a następnie powrót do niej wywołuje ponowne pojawienie się wizerunku słońca. W ten sposób powstaje kolejna możliwość zwiększenia wysokości ilości możliwych niepowodzeń. Opisane czynności można powtarzać aż do momentu, w którym liczba „istnień” przysługujących graczowi osiągnie maximum.
Sergiusz Piotrowski, Tomasz Mazur