!!!!!!! TAJEMNICE ATARI (2) czytelnia Try2emu

TAJEMNICE ATARI (2)

Jeżeli spodobały Ci się po przednie „Tajemnice ATARI" i chcesz ukończyć gry, które wcześniej okazały sie zbyt trud ne, to przeczytaj ten artykuł. Na pewno nie znajdziesz tu wszystkich odpowiedzi, ale być może kilka programów do tej pory „zalegających na półce" okaże sie godnymi uwagi.

 

Jeżeli jesteś niecierpliwy i szybko zniechęcasz się napotkanymi na swej drodze przeciwnościami losu, to nie wątpliwie denerwują Cię wędrówki sympatycznego skądinąd robota w grze pod tytułem CHIMERA. Może ona po jej poznaniu okazać się miła i ciekawa. Aby każdy mógł do strzec i docenić zalety CHIMERY podamy kilka wskazówek, które ułatwią przejście początkowych pól labiryntu. A więc najpierw skieruj droida do komnaty, w której znajdziesz klucz do odkręcania śrub, podejdź do niego i naciśnij FIRE (czerwony przycisk joysticka), a wejdziesz w jego posiadanie. Okaże się on niezbędny do zneutralizowania pola elektrycznego w komnacie, z której wyruszyłeś, a więc powróć do niej, podejdź do elektrycznej bariery i naciśnij FIRE. Teraz możesz przejść do dalszej części labiryntu — odszukaj śrubę, wejdź do niebieskiego pokoju i naciśnij FIRE. W tym momencie gry należy się spieszyć, do dalszej egzystencji niezbędna jest żywność, aby ją zdobyć trzeba odszukać najbliższy toster i postąpić jak po przednio. Jeżeli się dobrze rozejrzysz to obok tostera znajdziesz klucz, otwórz nim drzwi i idź dalej szukać przygód w trójwymiarowym labiryncie (nie przeocz kłódki). A dalej... dalej spróbuj sam!

Jeżeli pierwsze etapy gry RAID OVER MOSCOW będą wydawały Ci się zbyt trudne, jest i na to rada. Po wczytaniu programu do komputera naciśnij dowolny klawisz — ukaże się ekran z opcjami wyboru stopnia trudności. Jeżeli od czekasz chwilę rozpocznie się program demonstracyjny. Wystarczy teraz włożyć joystick do portu 1 i w momencie, który wyda Ci się najbardziej odpowiedni włączyć się do gry (używając joysticka). Program demonstracyjny zostanie przerwany, a Ty będziesz mógł kontynuować zabawę.

Jeżeli jesteś bardzo zachłanny i w GHOSTBUSTERS chciałbyś mieć bardzo dużo pieniędzy, chociażby jeszcze więcej niż HERBIE na koncie o numerze 05250624 — to proszę bardzo. Oto w banku, który dysponuje pieniędzmi na zakup wyposażenia dla łowców duchów jest konto na okaziciela (bez podawania imienia) o numerze 31222646, na którym znajduje się suma 999900$.

W poprzednich „Tajemnicach ATARI" znalazły się hasła niezbędne do odwiedzenia poziomów od pierwszego do ósmego w grze ONE MAN and HIS DROID. Jeżeli ktoś był na tyle wytrwały, aby dobrnąć tak daleko, to mamy dla nie go miłą niespodziankę — oto nadal może uganiać się za nieznośnymi stworkami po komnatach labiryntu. Kluczem prowadzącym do dwudziestego poziomu są następujące hasła:

poziom 9 — ESTOPLASM

10 — GORGEOUS

11 — SEASIDE

12 — GIZMO

13 — KING KONG

14 —HOLOGRAM

15 —CURRY RICE

16 — COFFEE

17 —CASSETTE

18 —TELESCOPE

19 — COMPUTER

20 — EDACREADA

Jeżeli lubisz gry symulacyjne, to zapewne ucieszy Cię wiadomość, że w grze F-15 STRIKE EAGLE w czasie wykonywania niebezpiecznych misji można uzupełnić paliwo. Wystarczy nacisnąć klawisz dopalacza [A] i przytrzymując go palcem kontynuować lot.

Na pewno bawiąc się programem NUCLEAR NICK denerwowałeś się nie mogąc któryś raz z kolei poradzić sobie z przejściem do następnego etapu. A przecież to takie proste — wystarczy nacisnąć START, a po chwili SELECT i rozpoczniesz grę od zupełnie innego poziomu.

Wędrując po podziemiach, grotach i jaskiniach w EIDOLON zastanawiałeś się zapewne jak pokonać kolejne etapy. Nie jest to takie trudne:

— na pierwszym poziomie trzeba odnaleźć czerwony klejnot, a następnie zabić smoka, który ma czerwone kule;

— aby ukończyć drugi etap należy odnaleźć zielony klejnot i zabić smoka z żółtymi kulami;

— na trzecim odnaleźć niebieski diament i zabić smoka z zielonymi kulami;

— na czwartym stać się właścicielem czerwonego i zielonego klejnotu, następnie zabić smoka, który ma żółte kule;

— aby ukończyć grę na piątym poziomie niezbędne okażą się niebieski i zielony diament oraz unieszkodliwienie smoka z żółtymi kulami;

— poziom szósty wymaga poszukania niebieskiego i czerwonego diamentu, następnie odnalezienia smoka z niebieskimi kulami i podobnie jak w poprzednich etapach unieszkodliwienie go. Jeżeli w czasie bojów na śmierć i życie zabraknie Ci energii, to walcząc ze smokiem naciśnij SPACE BAR, a otrzymasz wszystkie kule, które przeciwnik rzucił w Twoim kierunku.

A więc miłej zabawy...

Tomasz Mazur, Sergiusz Piotrowski