!

[3DO] FourDO 1.0.6.0 Alpha

[0] @ !!! Niedziela, 4 Września 2011 10:10 CET [04-09-2011 10:02 CET]

[3DO] FourDO 1.0.6.0 Alpha

Po wczorajszej rewizji, którą nawet nie wrzucałem, bo na tym etapie po prostu nie działała, dzisiaj johndude opublikował oficjalne binarki swojej modyfikacji FreeDO. Z nowości poprawa wydajności programu poprzez przejście na directX11 (czy emulator jeszcze działa pod WinXP, skoro autor wdrożył DX11 i przy okazji zastosował SlimDX, który patrząc nawet po MyNes jest średnio tolerowany w starszych systemach?).

 Następnym krokiem ma być identyfikacja gier przez emulator, po zaimplementowaniu czeka nas już zmiana statusu na "beta".

UPDATE: Test i nawet Win7 nie poradził sobie z najnowszą wersją tego emulatora.

4DO 1.0.6.0 Alpha Released!

Say goodbye to that irritating video tearing!

I got Direct2D up and running relatively quickly. However, I still saw some tearing, although it wasn’t nearly as noticeable as before. I wrestled with DirectX for days on this. As it turns out, the games themselves were responsible for some of the tearing. The FreeDO core already had a mechanism in place (named “multitask”) to help this. Once I figured that out, the last of the tearing was dead.

This will reduce strain on the CPU for many systems (including mine). This should reduce audio anomalies for some. I’ve seen some reports of sporadic timing (which will also cause audio popping) in the comments, and I would expect that it is still a problem. I suspect that my use of “Thread.Sleep” isn’t providing enough resolution on certain systems. I’ll have to chalk that up to future developments (most likely within beta?).

wstecz04/09/2011 10:10
Dodatkowe informacje
Komentarze
... bez komentarza
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2024 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU