Pojawiała się nowa odsłona emulatora ZX Poly autorstwa Igora Maznitsa. Głównym celem powstania emulatora nie było jak to zwykle bywa w takich projektach dokładne odtworzenie pracy maszynek Sinclair/Amstrad a rozwiązanie jednego z najbardziej irytujących ograniczeń Spektrusia, tzw. color clash, który ograniczał ilość kolorów do dwóch jakie mogły się pojawić w kwadracie 8x8 piksli. Wizualnie, color clash potrafił niejednemu obrzydzić gumiaczka, kwadraciki mocno irytowały (chociaż bardziej mnie irytowało zbytnia cukierkowatość grafiki na innych platformach;)). A gdyby pozbyć się tego efektu? Możecie sięgnąć po ZX Poly, który wykorzystuje aż 4 emulowane Z80 do przetwarzania grafiki (autor zafascynował się rozwiązaniami Pixar System, w którym za wyświetlanie jednego kanału odpowiadał osobny procesor), w efekcie oprócz pozbycia się irytującego efektu otrzymujemy również możliwość podkolorowania gier (prosty edytor jest dołączony do projektu).
2.1.2 (22-dec-2020)
- added support of flags
GFXLeveledAND
,GFXLeveledOR
and GFXLeveledXOR
into Spec256 configuration
- added full-screen mode support, menu item
View -> Full Screen
- added black-white video filter
- updated dependencies
2.1.1 (26-sep-2020)
- added support of reading WAV files through TAPE
- fixed ROM work in Spec256 mode
- improved Z80 emulation
- refactoring
2.1.0 (12-sep-2020)
- improved internal timing
- base sound synthesizer frequency increased to 48000 Hz
- added item
Kempston mouse allowed
into Preferences
, by default active
- added item
Default ZX128
into Preferences
to activate ZXMode just on start of the emulator
- improved decode of
#7FFD
port in ZX-mode to increase compatibility
- added support of loading ROM from local
bootstrap.rom
file placed in emulator folder
- added support of TurboSound (NedoPC version)
- embedded GraalVM updated to 20.2.0
- improved Z80 emulation
- improved emulation of AY8910
- improved decoding of AY8910 port
- refactoring
2.1.1 (26-sep-2020)
- added support of reading WAV files through TAPE
- fixed ROM work in Spec256 mode
- improved Z80 emulation
- refactoring
2.1.0 (12-sep-2020)
- improved internal timing
- base sound synthesizer frequency increased to 48000 Hz
- added item
Kempston mouse allowed
into Preferences
, by default active
- added item
Default ZX128
into Preferences
to activate ZXMode just on start of the emulator
- improved decode of
#7FFD
port in ZX-mode to increase compatibility
- added support of loading ROM from local
bootstrap.rom
file placed in emulator folder
- added support of TurboSound (NedoPC version)
- embedded GraalVM updated to 20.2.0
- improved Z80 emulation
- improved emulation of AY8910
- improved decoding of AY8910 port
- refactoring
2.0.7 (16-aug-2020)
- added support for AY-3-8910
- added video filters #1
- added support of Covox on port #FB
- added explicit menu items to scale screen
- minor bug-fixing and refactoring
- minor improvements in Spec256 emulation
- added support of POK trainers
- added support of Spec256 container export into editor
- added dialog to choose sound device for beeper if several devices detected
- GraalVM CE updated to 20.1.0
- improved ubuntu desktop icon script
- refactoring
- added MPEG TS streaming support (beta), requires installed FFmpeg
- improved beeper to render playing TAP sound
- GraalVM CE 20.0.0 as embedded JDK image
- added support for gamepads and joysticks (through JInput library)
2.0.4 (18-jan-2020)
- added support of beeper (turned off by default)
- added more ROM sources
- fixed ROM loading from WoS
- improved CPU sync in Spec256
2.0.3 (31-dec-2019)
- added mix of colors with attribute colors in Spec256 mode
- fixed wrong default BackOverFF flag value in Spec256 loading
ZXPoly 2.0.2 (21-dec-2019)
- fixed interruption restore bug in load-write SNA snapshots
- minor emulator GUI improvements
ZXPoly 2.0.1 (15-dec-2019)
- added support of Spec256 snapshots (as .ZIP with SNA)
- improved simulation of "port #FF"
- refactoring
Sky Shark (a.k.a. Flying Shark) (Firebird Software, 1987) z modyfikowaną grafiką w ZX Poly
After the War (Dinamic Software, 1989) zmodyfikowana grafika w ZX Poly
ZX Poly 20/11/2019
- Supported snapshot formats: SNA, Z80
- Supported disk images: TRD, SNA
- Supported tap formats: TAP
Tagi: Zx, Zx Spectrum
Inne treści związane z tematem
[GameBase] ZX Spectrum - Speccymania v5
Nie mam serca na bieżąco obserwować, co dzieje się na łamach projektów GameBase, a szkoda, bo zawsze pojawia się coś nowego - np. Manguan, na święta, opublikował odświeżoną i mocno rozrośniętą edycję SpeccyManii - czyli zestawu GameBase poświęconego emulacji maszynek ZX Spectrum. Oprócz odświeżenia bazy tytułów, pojawiły się nowe mapy, okładki i ...
[ZX] LnxSpectrum 1.8.1
LnxSpectrum jest emulatorem maszynek Sinclair - ZX Spectrum 48, ZX Spectrum 128, czeskich klonów Didaktik Gama 80, Didaktik Gama 192 i współczesnego zamiennika MB Sparrow 48K. Oprócz standardowej emulacji posiada zaawansowane funkcje, takie jak debugger Z80 i edytor asemblera Z80 czy też emulację MB03 + Ultimate, DivIDE. Obsługuje również rozszerzenia RTC i ...
[ZX] ZX Poly 2.1.1
Pojawiała się nowa odsłona emulatora ZX Poly autorstwa Igora Maznitsa. Głównym celem powstania emulatora nie było jak to zwykle bywa w takich projektach dokładne odtworzenie pracy maszynek Sinclair/Amstrad a rozwiązanie jednego z najbardziej irytujących ograniczeń Spektrusia, tzw. color clash, który ograniczał ilość kolorów do dwóch jakie mogły się ...
[ZX] ZX Poly 2.0.7
Pojawiała się nowa odsłona emulatora ZX Poly autorstwa Igora Maznitsa. Głównym celem powstania emulatora nie było jak to zwykle bywa w takich projektach dokładne odtworzenie pracy maszynek Sinclair/Amstrad a rozwiązanie jednego z najbardziej irytujących ograniczeń Spektrusia, tzw. color clash, który ograniczał ilość kolorów do dwóch jakie mogły się ...