[ZX] ZX Poly 2.0.0

[1] @ !!! Piątek, 22 Listopada 2019 00:35 CET [21-11-2019 00:29 CET]

[ZX] ZX Poly 2.0.0

Pojawiała się nowa odsłona emulatora ZX Poly  autorstwa Igora Maznitsa. Głównym celem powstania emulatora nie było jak to zwykle bywa w takich projektach dokładne odtworzenie pracy maszynek Sinclair/Amstrad a rozwiązanie jednego z najbardziej irytujących ograniczeń Spektrusia, tzw. color clash, który ograniczał ilość kolorów do dwóch jakie mogły się pojawić w kwadracie 8x8 piksli. Wizualnie, color clash potrafił niejednemu obrzydzić gumiaczka, kwadraciki mocno irytowały (chociaż bardziej mnie irytowało zbytnia cukierkowatość grafiki na innych platformach;)). A gdyby pozbyć się tego efektu? Możecie sięgnąć po ZX Poly, który wykorzystuje aż 4 emulowane Z80 do przetwarzania grafiki (autor zafascynował się rozwiązaniami Pixar System, w którym za wyświetlanie jednego kanału odpowiadał osobny procesor), w efekcie oprócz pozbycia się irytującego efektu otrzymujemy również możliwość podkolorowania gier (prosty edytor jest dołączony do projektu).
Oczywiście w epoce UlaPlus, który jest praktycznie dostępny w każdym nowym emulatorze ZX Spectrum, efekt końcowy działania ZX Poly jest trochę pomniejszony (zważywszy, że i jego prędkość przez środowisko - Java i sposób emulacji powodują iż zabawa jest trochę śiermiężna), należy jednak pamiętać, iż pracę nad tym rozwiązaniem sięgają roku 1994.

Przy okazji warto też przypomnieć inny projekt, który pozwalał w zasadzie całkowicie zmodyfikować grafikę w grze - czyli Spec256, w którym cały proces wyświetlania grafiki był przechwytywany i pozwalał na podmianę jej w dowolny 256 kolorowy sposób (problem jednak tkwił w ilości pracy jaki trzeba było poświęcić na każdy tytuł - aby cieszyć się podrasowaną grafiką wymagał on przygotowania nowych elementów graficznych, stąd bardzo skromna biblioteka gier, które wykorzystują tą możliwość).

Sky Shark (a.k.a. Flying Shark) (Firebird Software, 1987) z modyfikowaną grafiką w ZX Poly
After the War (Dinamic Software, 1989) zmodyfikowana grafika w ZX Poly

ZX Poly 20/11/2019

  • Supported snapshot formats: SNA, Z80
  • Supported disk images: TRD, SNA
  • Supported tap formats: TAP
→ NOWSZY [ZX] ZX Poly 2.1.3 6/03/2021

2.1.3 (06-mar-2021)

  • improved INT tick processing
  • added support of WebSocket for streaming
  • added auto-restore of sound after turbo mode off
  • fixed reading of samples from unsigned 8 bit WAV
  • reworked form resize processing #18
  • added Old TV Amber and Old TV Green filters #15
  • added toggle button to activate virtual ZX-Keyboard #17
  • added auto-releasing for SS+CS on virtual keyboard #12
  • added configurable Protek joystick and ZX-Keyboard Off mode (either pressed F6 or flag in Options menu), to process
    events only from selected joystick (ZX-Keyboard keys in the mode works only with pressed
    CTRL) #11
  • added way define custom ROM path through preferences #9
  • added distributive for MacOS arm64 (game controller interface may not work)
  • embedded JDK updated to Liberica OpenJDK 15.0.2+10
  • added way change virtual keyboard skin through preferences #8
  • added support for snapshot and file containers drag and drop into main form #7
  • in Preferences added redefinition of keys mapped to Kempston joystick #5
  • added support for mouse clickable virtual keyboard (show/hide by F5 pressing) #4
→ NOWSZY [ZX] ZX Poly 2.1.2

2.1.2 (22-dec-2020)

  • added support of flags GFXLeveledAND,GFXLeveledOR and GFXLeveledXOR into Spec256 configuration
  • added full-screen mode support, menu item View -> Full Screen
  • added black-white video filter
  • updated dependencies

2.1.1 (26-sep-2020)

  • added support of reading WAV files through TAPE
  • fixed ROM work in Spec256 mode
  • improved Z80 emulation
  • refactoring

2.1.0 (12-sep-2020)

  • improved internal timing
  • base sound synthesizer frequency increased to 48000 Hz
  • added item Kempston mouse allowed into Preferences, by default active
  • added item Default ZX128 into Preferences to activate ZXMode just on start of the emulator
  • improved decode of #7FFD port in ZX-mode to increase compatibility
  • added support of loading ROM from local bootstrap.rom file placed in emulator folder
  • added support of TurboSound (NedoPC version)
  • embedded GraalVM updated to 20.2.0
  • improved Z80 emulation
  • improved emulation of AY8910
  • improved decoding of AY8910 port
  • refactoring
→ NOWSZY [ZX] ZX Poly 2.1.1

2.1.1 (26-sep-2020)

  • added support of reading WAV files through TAPE
  • fixed ROM work in Spec256 mode
  • improved Z80 emulation
  • refactoring

2.1.0 (12-sep-2020)

  • improved internal timing
  • base sound synthesizer frequency increased to 48000 Hz
  • added item Kempston mouse allowed into Preferences, by default active
  • added item Default ZX128 into Preferences to activate ZXMode just on start of the emulator
  • improved decode of #7FFD port in ZX-mode to increase compatibility
  • added support of loading ROM from local bootstrap.rom file placed in emulator folder
  • added support of TurboSound (NedoPC version)
  • embedded GraalVM updated to 20.2.0
  • improved Z80 emulation
  • improved emulation of AY8910
  • improved decoding of AY8910 port
  • refactoring
→ NOWSZY [ZX] ZX Poly 2.0.7

2.0.7 (16-aug-2020)

  • added support for AY-3-8910
  • added video filters #1
  • added support of Covox on port #FB
  • added explicit menu items to scale screen
  • minor bug-fixing and refactoring
2.0.6 (13 Jun 2020)
  • minor improvements in Spec256 emulation
  • added support of POK trainers
  • added support of Spec256 container export into editor
  • added dialog to choose sound device for beeper if several devices detected
  • GraalVM CE updated to 20.1.0
  • improved ubuntu desktop icon script
  • refactoring
  • added MPEG TS streaming support (beta), requires installed FFmpeg
2.0.5 (14 Mar 2020)
  • improved beeper to render playing TAP sound
  • GraalVM CE 20.0.0 as embedded JDK image
  • added support for gamepads and joysticks (through JInput library)
→ NOWSZY [ZX] ZX Poly 2.0.4

2.0.4 (18-jan-2020)

  • added support of beeper (turned off by default)
  • added more ROM sources
  • fixed ROM loading from WoS
  • improved CPU sync in Spec256
→ NOWSZY [ZX] ZX Poly 2.0.3

2.0.3 (31-dec-2019)

  • added mix of colors with attribute colors in Spec256 mode
  • fixed wrong default BackOverFF flag value in Spec256 loading
→ NOWSZY [ZX] ZX Poly 2.0.2

ZXPoly 2.0.2 (21-dec-2019)

  • fixed interruption restore bug in load-write SNA snapshots
  • minor emulator GUI improvements

ZXPoly 2.0.1 (15-dec-2019)

  • added support of Spec256 snapshots (as .ZIP with SNA)
  • improved simulation of "port #FF"
  • refactoring

Tagi: Zx

wstecz22/11/2019 00:35
Inne treści związane z tematem
[ZX] ZX Poly 2.1.3 6/03/2021 [ZX] ZX Poly 2.1.3 6/03/2021
Pojawiała się nowa odsłona emulatora ZX Poly  autorstwa Igora Maznitsa. Głównym celem powstania emulatora nie było jak to zwykle bywa w takich projektach dokładne odtworzenie pracy maszynek Sinclair/Amstrad a rozwiązanie jednego z najbardziej irytujących ograniczeń Spektrusia, tzw. color clash, który ograniczał ilość kolorów do dwóch jakie mogły się ...
[ZX] #CSpect 2.13.01 03/03/2021
CSpect oprócz emulacji ZX Spectrum, pozwala na zapoznanie się z softwarem ZX Spectrum NEXT, kickstartowego projektu, którego efektem to nowa wersją Spectrum, nie tylko będącą kompatybilną ze starymi modelami ale dającą nowe, współczesne mechanizmy. Program wymaga zainstalowanej biblioteki OpenAL (dźwięk) w systemie.  
[GameBase] ZX Spectrum - Speccymania v5 [GameBase] ZX Spectrum - Speccymania v5
Nie mam serca na bieżąco obserwować, co  dzieje się na łamach projektów GameBase, a szkoda, bo zawsze pojawia się coś nowego - np. Manguan, na święta, opublikował odświeżoną i mocno rozrośniętą edycję SpeccyManii - czyli zestawu GameBase poświęconego emulacji maszynek ZX Spectrum. Oprócz odświeżenia bazy tytułów, pojawiły się nowe mapy, okładki i ...
[ZX] ZX Poly 2.1.2 [ZX] ZX Poly 2.1.2
Pojawiała się nowa odsłona emulatora ZX Poly  autorstwa Igora Maznitsa. Głównym celem powstania emulatora nie było jak to zwykle bywa w takich projektach dokładne odtworzenie pracy maszynek Sinclair/Amstrad a rozwiązanie jednego z najbardziej irytujących ograniczeń Spektrusia, tzw. color clash, który ograniczał ilość kolorów do dwóch jakie mogły się ...
[ZX] LnxSpectrum 1.8.1 [ZX] LnxSpectrum 1.8.1
LnxSpectrum jest emulatorem maszynek Sinclair - ZX Spectrum 48, ZX Spectrum 128, czeskich klonów Didaktik Gama 80, Didaktik Gama 192 i współczesnego zamiennika MB Sparrow 48K.  Oprócz standardowej emulacji posiada zaawansowane funkcje, takie jak debugger Z80 i edytor asemblera Z80 czy też emulację MB03 + Ultimate, DivIDE. Obsługuje również rozszerzenia RTC i ...
Do ściągnięcia
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "Dyskretny urok duplikacji"

Retro T-Shirt Dyskretny urok duplikacji - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2021 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt