[util] ReCoil 3.1.0 - przeglądarka plików graficznych

[11] # Piotr Fusik | środa, 25 Czerwca 2014 13:09CET

[util] ReCoil 3.1.0 - przeglądarka plików graficznych
Skomentuj

Retro Computer Image Library (RECOIL) jest przeglądarką i konwerterem plików graficznych z komputerów Amiga, Atari 8-bit, Atari Portfolio, Atari ST, Atari Falcon, Commodore 64 oraz ZX Spectrum i rozszerzoną kontynuacją projektu FAIL, który obsługiwał tylko formaty graficzne ATARI.

W skład projektu wchodzą programy:

  • recoil2png - przenośny konwerter do plików PNG działający w linii poleceń
  • RECOILWin - przeglądarka dla Windows
  • wtyczka wyświetlająca miniatury w Windows Explorer (Windows 2000/XP/Vista/7/8)
  • wtyczka wyświetlająca miniatury w Nautilus (Linux)
  • wtyczki do uniwersalnych przeglądarek XnView i Imagine (Windows)
  • dekoder dla biblioteki ImageMagick
  • wtyczka do edytora Paint.NET (Windows, tylko odczyt)
  • aplikacja Android
  • strona dekodująca pliki bezpośrednio w przeglądarce obsługującej HTML 5 i JavaScript

Dekodowanie przeszło 200 formatów plików zostało zaimplementowane w języku Ć, dzięki czemu jest dostępne w postaci bibliotek C, Java, C# oraz JavaScript, użytych w wyżej wymienionych programach.

Na stronie domowej projektu  - http://recoil.sourceforge.net/ można znaleźć pełną listę obsługiwanych formatów oraz oczywiście pobrać programy i kod źródłowy.
Na Windows zalecane jest użycie instalatora w postaci pliku MSI odpowiedniego dla używanego systemu operacyjnego (32- lub 64-bitowy).

Formaty dodane od wersji 3.0.0:

  • Commodore 64: GoDot (*.4BT), *.VIC, FLI Designer (*.FD2), Multi-Lace Editor (*.MLE)
  • ZX Spectrum: *.3
  • Macintosh 128K: MacPaint (*.MAC)
  • MSX: *.SC2, *.GRP, *.SC8, Graph Saurus (*.SR8)
  • SAM Coupe: *.SCS4

Nowe porty:

  • wtyczka OS X Quick Look.
  • miniatury dla GNOME 3.
  • paczki Ubuntu (*.deb) i Fedora (*.rpm).

Zmiany w aplikacji Android:

  • Wyszukiwanie plików przy pomocy klawiatury ekranowej.
  • Dodane okna informacji o pliku oraz o aplikacji.
  • Przy obrocie urządzenia nie przestawia się wyświetlany plik.

Pozostałe zmiany:

  • Drobna poprawka formatu Funpaint (*.FUN).
  • Poprawka RECOILWin dla dużych obrazów.
→ [util] ReCoil 4.3.0 - przeglądarka plików graficznych

RECOIL 4.3.0 (2018-06-10)

New ports:

  • Plugin for XnView MP (Windows, macOS, Linux) - requires XnView MP 0.91 or newer
  • macOS binary of recoil2png

New formats:

  • Amstrad CPC: SymbOS graphic (SGX)
  • Atari 8-bit: Graph2Font (MIC+COL)
  • Atari ST: Canvas (CPT+HBL, FUL), Palette Master (ART)
  • C64: Pixel Perfect (PP, PPP), FLI Profi (FPR), Flip (FBI)
  • MSX: GFX9k (G9B), MIG
  • NEC PC-98: PI
  • PC: Handy Scanner 2000 POSTERING (HS2)
  • Psion Series 3: PIC/ICN

Improved formats:

  • Atari 8-bit: added VBXE color map (G2F), raster changes (PGR)
  • Atari ST: fixed Art Director colors (ART)
  • C64: fixed background color (CHE)
  • MSX: improved colors (SC2, SC3, SC8), fixed odd width (GL6, GL7)
  • Alias extensions: DHGR, HPL, FCP
→ [util] ReCoil 3.0.0 - przeglądarka plików graficznych
Util Recoil:Amiga:OneMan
Recoil 3.0.0

RECOIL 3.0.0 (2014-02-26)

RECOIL is a continuation of the First Atari Image Library (FAIL) project. In addition to the Atari 8-bit/Portfolio/ST/Falcon formats, RECOIL decodes Amiga, Commodore 64 and ZX Spectrum files.

Other changes from FAIL 2.0.2:

  • New ports: Android, Paint.NET plugin.
  • New Atari 8-bit formats: BGP, DGI, LEO, LUM, SIF.
  • The default Atari 8-bit palette is now Altirra’s PAL.
  • The XnView plugin is now a single file and requires XnView 2.11 or newer.

Supported file formats

Amiga

  • ACBM "Amiga Continuous Bitmap".
  • HAM6 "Hold-And-Modify 6", 4096 colors.
  • HAM8 "Hold-And-Modify 8", 16777216 colors.
  • IFF, LBM "Interchange File Format" / "Interleaved Bitmap", compressed.

Atari 8-bit

  • 256, AP2 80x96, 256 colors.
  • 4MI "AtariTools-800" 4 mono missiles 2x240 each.
  • 4PL "AtariTools-800" 4 mono players 8x240 each.
  • 4PM "AtariTools-800" 4 mono players 8x240 each plus 4 mono missiles 2x240 each.
  • A4R "Anime 4ever", 80x256, 16-level grayscale, compressed.
  • ACS "AtariTools-800" 4x8 font, 4 colors.
  • AGP "AtariTools-800" graphic.
  • ALL "Graph", 160x192, 5 colors.
  • AP3, APV, DGI, DGP, ILC "Digi Paint", 80x192, 256 colors, 2 frames.
  • APC, PLM "Any Point, Any Color" / "Plama 256", 80x96, 256 colors.
  • APL "Atari Player Editor", up to 16 16x48 frames, 4 colors.
  • APP 80x192, 256 colors, 2 frames, compressed.
  • ART "Ascii-Art Editor", up to 64x24 characters, mono.
  • ART "Artist" by David Eaton, 160x80, 4 colors.
  • BG9, G09 160x192, 16-level grayscale.
  • BGP "Bugbiter APAC239i", 80x239, 256 colors, 2 frames.
  • BKG "Movie Maker" background, 160x96, 4 colors.
  • CCI "Champions' Interlace", 160x192, 2 frames, compressed.
  • CHR "Blazing Paddles" font, mono.
  • CIN "Champions' Interlace", 160x192 or 160x200, 2 frames.
  • CPR "Trzmiel", 320x192, mono, compressed.
  • DIN 320x192, 10 colors, 2 frames.
  • DLM "Dir Logo Maker", 11x16 characters, mono.
  • DRG "Atari CAD", 320x160, mono.
  • ESC "EscalPaint", 80x192, 256 colors, 2 frames.
  • FNT 8x8 font, mono.
  • FWA "Fun with Art", 160x192, 128 colors.
  • G10 "Graphics 10", up to 80x240, 9 colors.
  • G11 "Graphics 11", up to 80x240, 16 colors.
  • GHG "Gephard Hires Graphics", up to 320x200, mono.
  • GR7 "Graphics 7", up to 160x120, 4 colors.
  • GR8 "Graphics 8", up to 320x240, mono.
  • GR9 "Graphics 9", up to 80x240, 16-level grayscale.
  • HIP "Hard Interlace Picture", 160x200, grayscale, 2 frames.
  • HPM "Grass' Slideshow", 160x192, 4 colors, compressed.
  • HR 256x239, 3 colors, 2 frames.
  • HR2 320x200, 5 colors, 2 frames.
  • ICE "Interlace Character Editor" font, 2 frames.
  • ICN "ICE CIN", 160x192, 80 colors, 2 frames.
  • IGE "Interlace Graphics Editor", 128x96, 16 colors, 2 frames.
  • IMN "ICE MIN", 160x192, 80 colors, 2 frames.
  • ING "ING 15", 160x200, 7 colors, 2 frames.
  • INP 160x200, 7 colors, 2 frames.
  • INT "INT95a", up to 160x239, 16 colors, 2 frames.
  • IP2 "ICE PCIN+", 160x192, 45 colors, 2 frames.
  • IPC "ICE PCIN", 160x192, 35 colors, 2 frames.
  • IR2 "Super IRG 2", 160x192, 25 colors, 2 frames.
  • IRG "Super IRG", 160x192, 15 colors, 2 frames.
  • IST "Interlace Studio", 160x200, 2 frames.
  • JGP "Jet Graphics Planner", 8x16 tiles, 4 colors.
  • LEO "Larka Edytor Obiektów trybu $4+", 8x16 tiles, 5 colors.
  • LUM "Technicolor Dream" luminance, 80x96, 16-level grayscale.
  • MAX "XL-Paint MAX", 160x192, 2 frames, compressed.
  • MBG "Mad Designer", 512x256, mono.
  • MCH "Graph2Font", up to 176x240, 128 colors.
  • MCP "McPainter", 160x200, 16 colors, 2 frames.
  • MCS 160x192, 9 colors.
  • MGP "Magic Painter", 160x96, 4 colors with optional rainbow effect.
  • MIC "Micro Illustrator" / "Graphics 15", up to 160x240, 4 colors.
  • MIC "AtariGraphics", 160x192, 4 colors.
  • MIS "AtariTools-800" missile, 2x240, mono.
  • NLQ "Daisy-Dot" 19x16 font, mono.
  • PIC "Koala MicroIllustrator", 160x192, 4 colors, compressed.
  • PLA "AtariTools-800" player, 8x240, mono.
  • PMD "PMG Designer" by Henryk Karpowicz.
  • PZM "Pryzm Artist", 80x192, 256 colors, 2 frames.
  • RAW "XL-Paint MAX", 160x192, 16 colors, 2 frames.
  • RGB "ColorViewSquash", up to 160x192, 3 frames.
  • RIP "Rocky Interlace Picture", up to 320x239, 1 or 2 frames.
  • RM0 "Rambrandt", 160x96, 99 colors.
  • RM1 "Rambrandt", 80x192, 256 colors.
  • RM2 "Rambrandt", 80x192, 104 colors.
  • RM3 "Rambrandt", 80x192, 128 colors.
  • RM4 "Rambrandt", 160x192, 99 colors.
  • SGE "Semi-Graphic logos Editor", 40x24 characters, mono.
  • SHC "SAMAR Hi-res Interlace with Map of Colours", 320x192, 2 frames.
  • SHP "Blazing Paddles" shape table, mono.
  • SHP "Movie Maker" shapes, 160x96, 4 colors.
  • SIF "Super-IRG" 4x8 font, 4 colors, 2 frames.
  • SPC "The Graphics Magician Picture Painter", 160x192, 128 colors.
  • SXS 16x16 font, mono.
  • TIP "Taquart Interlace Picture", up to 160x119, 2 frames.
  • VZI "VertiZontal Interlacing", 160x200, grayscale, 2 frames.
  • WND "Blazing Paddles" window, up to 160x192, 4 colors.
  • XLP "XL-Paint", 160x192 or 160x200, 7 colors, 2 frames, compressed.

Note: Artist, AtariGraphics, Magic Painter and Rambrandt had no default extensions, so I made them up. Documentation for Rambrandt suggests RM0-RM4 for the compressed files, I also use them for the raw format.

Atari Portfolio

  • PGC 240x64, mono, compressed.
  • PGF 240x64, mono.

Atari ST

  • ART "Art Director", 320x200, 16 colors.
  • BL1 "DEGAS Elite" block, 16 colors.
  • BL2 "DEGAS Elite" block, 4 colors.
  • BL3 "DEGAS Elite" block, mono.
  • BRU "DEGAS Elite" brush, 8x8, mono.
  • CA1 "CrackArt", 320x200, 16 colors, compressed.
  • CA2 "CrackArt", 640x200, 4 colors, compressed.
  • CA3 "CrackArt", 640x400, mono, compressed.
  • CPT "Canvas", compressed.
  • DOO "Doodle", 640x400, mono.
  • GFB "DeskPic".
  • ICN "DEGAS Elite" icon, mono.
  • IFF "Interchange File Format", compressed.
  • IMG "GEM Bit Image", compressed.
  • MPP "Multi Palette Picture", up to 416x273, 1 or 2 frames.
  • NEO "NEOchrome".
  • PAC "STAD", 640x400, mono, compressed.
  • PC1 "DEGAS Elite", 320x200, 16 colors, compressed.
  • PC2 "DEGAS Elite", 640x200, 4 colors, compressed.
  • PC3 "DEGAS Elite", 640x400, mono, compressed.
  • PCS "PhotoChrome", 320x199, 1 or 2 frames, compressed.
  • PI1 "DEGAS", up to 416x560, 16 colors.
  • PI2 "DEGAS", 640x200, 4 colors.
  • PI3 "DEGAS", 640x400, mono.
  • SPC "Spectrum 512", 320x199, 512 colors, compressed.
  • SPS "Spectrum 512 (Smooshed)", 320x199, 512 colors, compressed.
  • SPU "Spectrum 512", 320x199, 512 colors.
  • TN1 "Tiny Stuff", 320x200, 16 colors, compressed.
  • TN2 "Tiny Stuff", 640x200, 4 colors, compressed.
  • TN3 "Tiny Stuff", 640x400, mono, compressed.
  • TNY "Tiny Stuff", compressed.
  • XIMG "Extended GEM Bit Image", compressed.

Atari Falcon

  • DC1, DGC "DuneGraph", 320x200, 256 colors, compressed.
  • DEL "DelmPaint", 320x240, 256 colors, compressed.
  • DGU, DG1 "DuneGraph", 320x200, 256 colors.
  • DPH "DelmPaint", 640x480, 256 colors, compressed.
  • FTC "Falcon True Color", 384x240, 65536 colors.
  • GOD "GodPaint", 65536 colors.
  • PI4, PI9 "Fuckpaint", 320x240 or 320x200, 256 colors.
  • TRP "EggPaint", 65536 colors.
  • TRU "IndyPaint", 65536 colors.

Commodore 64

  • 64C 8x8 font, mono.
  • AAS "Art Studio", 320x200, 16 colors.
  • AFL "AFLI-editor v2.0" by Topaz Beerlin, 296x200, 16 colors.
  • AMI "Amica Paint", 160x200, 16 colors, compressed.
  • ART "Art Studio", 320x200, 16 colors.
  • BFLI "Big FLI", 148x400, 16 colors.
  • BML "FLI Graph 2.2" by Blackmail", 148x200, 16 colors.
  • CDU "CDU-Paint", 160x200, 16 colors.
  • CHE "Cheese", 160x200, 16 colors.
  • CWG "Create with Garfield", 160x200, 16 colors.
  • DD "Doodle", 320x200, 16 colors.
  • DLP "Drazlace", up to 320x200, 2 frames, compressed.
  • DOL "Dolphin Ed", 160x200, 16 colors.
  • DRL "Drazlace", up to 320x200, 2 frames.
  • DRP "Drazpaint", 160x200, 16 colors, compressed.
  • DRZ "Drazpaint", 160x200, 16 colors.
  • ECI "ECI Graphic Editor", 296x200, 2 frames.
  • ECP "ECI Graphic Editor", 296x200, 2 frames, compressed.
  • FFLI 148x200, 2 frames.
  • FGS "Fun Graphics Machine", 320x200, mono.
  • FLI "Flexible Line Interpratation", 148x200, 16 colors.
  • FPT "Face Painter", 160x200, 16 colors.
  • FUN, FP2 "Funpaint", 296x200, 2 frames, compressed.
  • GCD "Gigacad", 320x200, mono.
  • GG "Koala Painter", 160x200, 16 colors, compressed.
  • GIG "Gigapaint", 160x200, 16 colors.
  • GIH "Gigapaint", 320x200, mono.
  • GUN, IFL "Gunpaint", 296x200, 2 frames.
  • HBM, HIR Hires-Bitmap, 320x200, mono.
  • HED "Hi-Eddi", 320x200, 16 colors.
  • HFC "Hires FLI" by Crest, 296x112, 16 colors.
  • HIM "Hires Manager by Cosmos, 296x192, 16 colors, compressed.
  • HLF "Hires Interlace" by Feniks; 320x200, 2 frames.
  • HPC "Hi-Pic Creator", 320x200, 16 colors.
  • IHE "Interlace Hires Editor", 320x200, 3 colors, 2 frames.
  • IPH "Interpaint", 320x200, 16 colors.
  • IPT "Interpaint", 160x200, 16 colors.
  • ISM "Image System", 160x200, 16 colors.
  • JJ "Doodle", 320x200, 16 colors, compressed.
  • KOA "Koala Painter", 160x200, 16 colors.
  • LP3 "Logo Painter 3/3+", 160x400, 4 colors.
  • MCI "Truepaint", 320x200, 2 frames.
  • MIL "Micro Illustrator", 160x200, 16 colors.
  • MON "Mono Magic", 320x200, mono.
  • OCP "Advanced Art Studio", 160x200, 16 colors.
  • P64 "Picasso 64", 160x200, 16 colors.
  • PI "Blazing Paddles", 160x200, 16 colors.
  • PMG "Paint Magic", 160x200, 16 colors.
  • RP "Rainbow Painter", 160x200, 16 colors.
  • RPM "Run Paint", 160x200, 16 colors.
  • SAR "Saracen Paint", 160x200, 16 colors.
  • VID "Vidcom 64", 160x200, 16 colors.

ZX Spectrum

  • ATR Attributes, 256x192, 15 colors.
  • CH4 4x8 font, mono.
  • CH6 6x8 font, mono.
  • CH8 8x8 font, mono.
  • HLR Attributes Gigascreen, 256x192, 2 frames.
  • IFL Multicolor 8x2, 256x192, 15 colors.
  • IMG GigaScreen, 256x192, 2 frames.
  • MC Multicolor 8x1, 256x192, 15 colors.
  • MG1 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • MG2 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • MG4 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • MG8 "MultiArtist", 256x192, 2 frames.
  • RGB 256x192, 8 colors, 3 frames.
  • SCR 256x192, 15 colors.
  • ZXP "ZX-Paintbrush", 256x192, 15 colors.

 

Inne treści związane z tematem
[c64] High Voltage SID Collection Update #67 [c64] High Voltage SID Collection Update #67;
High Voltage SID Collection (HVSC) to potężna dawka dźwięków zapisanych w formacie .sid a znanych dobrze każdemu kto kiedykolwiek spotkał się z Commodore C64. Prawdziwa gratka dla ludzi, którzy pamietają i cenią utwory Roba Hubbarda czy Martina Galwaya:). Wraz z nowymi ...
[multi] BizHawk 1.13.1/2.0.0 [multi] BizHawk 1.13.1/2.0.0;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[multi] BizHawk 2.0.1 Bugfix [multi] BizHawk 2.0.1 Bugfix;
Nowa wersja multiemulatora BizHawk. napisany w C# multiemulator pozwala udawać  konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / ...
[c64] WinVice 3.1 v2 by Cloanto [c64] WinVice 3.1 v2 by Cloanto;
Cloanto, odpowiedzialne, za dwa komercyjne projekty AmigaForever i C64Forever, stanowiące nomen omen jedno z nielicznych oficjalnych źródeł gier i plików systemowych Amigi i Commodore, od czasu, co czasu publikuje swoje wersje emulatorów, które stanowią podstawę ich ...
[c64] WinVice 3.1 v3 by Cloanto [c64] WinVice 3.1 v3 by Cloanto;
Cloanto, odpowiedzialne, za dwa komercyjne projekty AmigaForever i C64Forever, stanowiące nomen omen jedno z nielicznych oficjalnych źródeł gier i plików systemowych Amigi i Commodore, od czasu, co czasu publikuje swoje wersje emulatorów, które stanowią podstawę ich ...
Do ściągnięcia
recoil-3.1.0-android.apk
recoil-3.1.0-win32.msi
recoil-3.1.0-win64.msi
recoil-3.1.0.tar.gz
Dodatkowe informacje
Komentarze

Tshirt "Robin of the wood II"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt