[SNES] Oficjalny Snes9x 1.54.1

[2] @ Sobota, 15 Października 2016 20:42CET

[SNES] Oficjalny Snes9x 1.54.1
Skomentuj

Poprawki do oficjalnej wersji emulatora Super Nintendo - Snes9x. To co już poznaliśmy w ostatnim beta teście plus zmiany w kompilacji xBrz.
 

→ [SNES] Oficjalny Snes9x 1.55
Radical Rex (Activision, Inc., 1994)

Snes9x 1.55 20/11/17

  • Added support for the MSU-1 coprocessor. (qwertymodo)
  • Added support for MSU-1 distribution pack. (qwertymodo)
  • Added support for BS-X Satellaview memory packs and data (LuigiBlood) files.
  • Improved BS-X memory mapping accuracy. (LuigiBlood)
  • Fixed APU error causing issues with some games. (byuu, qwertymodo)
  • Added option to ignore patch checksums. (qwertymodo)
  • Fixed build warnings / undefined behavior. (bonimy)
  • Correct pixel placement in hires. (BearOso, OV2)
  • Fixed RAM mapping for Light Fantasy. (hex_usr, BearOso)
  • Added Circuit USA APU timing hack. (BearOso)
  • libretro: Merged some changes from downstream repository. (OV2)
  • GTK+: Allow use of XDG config directory. (BearOso)
  • GTK+: Add 10th save slot. (YamashitaRen)
  • GTK+: Updated Spanish translation. (jristz)
  • Win32: Switched to Studio 2017. (OV2)
  • Win32: Fixed problems when minimized in d3d. (OV2)
  • Win32: Split Patch/Rom directory. (OV2)
  • Win32: Simplified compilation by removing or including some dependencies (included CG headers, completely removed FMOD and FMOD_EX, moved direct draw to compile switch) and reworking solution/configurations. (bonimy, OV2)
  • Win32: Fixed crash with movie dialog (OV2)
  • Win32: Changed hotplugging (OV2)

Snes9x 1.54.1

  • GTK+: Properly use --std=c++11 when compiling xBRZ.       (BearOso)
  • Win32: Save window position when toggling fullscreen.     (OV2)
  • Win32: Do not assign down-left binding to down-right.     (OV2)
→ [SNES] Oficjalny Snes9x 1.54
Super Nintendo:SNES:Snes9X:The Lost Vikings:Interplay Productions, Inc.:Silicon & Synapse, Inc.:1992:
The Lost Vikings (Interplay Productions, Inc., 1992)

Snes9x 1.54

  • Changed the S-SMP core module to one written by byuu. (byuu, BearOso)
    This has the effect of increased accuracy, fewer speed hacks, but also regresses a few speed-hack games.
  • Improved IRQ emulation in several cases.(OV2)
  • Added rewind support. (Themaister, OV2)
  • Included libretro port. (OV2, libretro team)
  • Added bps soft-patching support (OV2)
  • Fixed MMC bank register bit 7, restored 64mbit ExLoRom map (FuSoYa)
  • GTK+, Windows: Added xBRZ filter (Zenju, OV2, nmagre)
  • GTK+: Fixed several issues with GTK+3. (BearOso)
  • GTK+: Added extra aspect ratio options. (BearOso)
  • GTK+: Added option to mute sound when using turbo mode. (BearOso)
  • GTK+: Fixed expose handling to reduce overdraw and improve performance (BearOso).
  • GTK+: Updated and universalized Spanish translation. (jristz)
  • Unix: Added Xv support and fixed several bugs. (greg-kennedy)
  • Win32: Added CG meta shader support (OV2, Themaister)
  • Win32: Added support to detect joypad changes (OV2)
  • Win32: Fixed unicode command line parameters,
  • Fixed controller command line parameters (OV2)
  • Win32: Added quit hotkey (OV2)
  • Win32: Fixed custom rom dialog (OV2)
  • Win32: Fixed various cheat dialog issues (gocha, OV2)
  • Win32: Added hotkey for fast forward toggling (gocha)
  • Win32: Added drag and drop support for movies (gocha)
  • Win32: Fixed blargg filter for regular width hires (OV2)
  • Win32: Fixed snapshot loading from unicode paths (OV2)
  • Win32: Changed open-with file-association method, should no longer change explorer icons for otherwise unassociated extensions; removed legacy extensions (OV2)
→ [gfx] Snes9x 1.53 + xBRZ
Nintendo Super Nintendo:Snes9X:xBRZ:SWAT Kats: The Radical Squadron:Hudson Soft USA, Inc.:AIM:1995:
SWAT Kats: The Radical Squadron (Hudson Soft USA, Inc., 1995)

Snes9x + xBRZ scaler [2015-01-28]

  • Support Windows-XP

Usage: Start Snes9x, go to menu -> Video -> Display Configuration and select xBRZ for "Output Image Processing"

Inne treści związane z tematem
[NDS] melonDS x64 0.5;
Nowy projekt i nowe nadzieje - być może melonDS, którego autor StapleButter (lolSnes, blargSNES) kiedyś pokona hegemonie w DeSmuMe i No$GBA w emulacji Nintendo DS. Jak na pierwszą wersję publiczną emulator całkiem sporo potrafi, a pozbawiony wodotrysków chodzi całkiem szybko. ...
[multi] NO$GBA 2.8f;
Martin Korth autor popularnej serii emulatorów no$cash (no$sns, no$gba, no$nes, no$msx, no$sns, no$cpc, no$c64, no$gmb, no$k2)  udostępnił nową wersję emulatora handheldów NINTENDO - GameBoy Advance i Nintendo DS. Tak jak w wypadku pozostałych projektów z serii ...
[MULTI] XPECCY 0.6 build 20170724 [MULTI] XPECCY 0.6 build 20170724;
Xpeccy jest linuksowym emulatorem maszynek zgodnych z ZX Spectrum (przede wszystkim rosyjskich klonów) i od paru wersji także maszynki MSX1 oraz Nintendo GameBoy/GameBoy Color, od czasu, do czasu pojawia się także dystrybucja dla Win32 - tak jest i tym razem. Emulator wymaga biblioteki ...
[WIIU] Cemu 1.8.2b [WIIU] Cemu 1.8.2b;
Nowa wersja i nowe poprawki w emulatorze konsoli Nintendo WiiU. Miły emulator, zauważalny postęp ale nie mogę się przekonać do gier z tej konsoli. Co mogę polecić to bardzo pomocny frontend do tego emulatora - MappleSeed, a do uzupełnienia plugin pozwalający odtwarzać materiały h264 ...
[NES8] Nestopia Undead 1.48 Final [NES8] Nestopia Undead 1.48 Final;
Nowa wersja nieoficjalnej kontynuacji projektu emulatora NINTENDO 8 (Famicon) - Nestopia. Warto wspomnieć, iż w obecnej chwili Nestopia UE rozwijana jest tylko jako aplikacja pod linuksa i jako biblioteka wchodząca w skład projektu libretro, pracę nad Win32 zostały zaniechane od r391.  
Do ściągnięcia
cg dlls x64-t2e.pl.zip
Cg-Shaders-Pack-emufrance-t2e.pl.7z
Emulator-Shader-Pack-master-t2e.pl.zip
snes9x-1.54.1-libretro-win-t2e.pl.zip
snes9x-1.54.1-win32-t2e.pl.zip
snes9x-1.54.1-win32-x64-t2e.pl.zip
Dodatkowe informacje
Komentarze