[PSX2] PCSX2 1.2.0

[1] @ !!! Poniedziałek, 3 Lutego 2014 00:03 CET [02-02-2014 21:44 CET]

[PSX2] PCSX2 1.2.0
Skomentuj

Nowa i oficjalna odsłona emulatora konsoli SONY PLAYSTATION 2 - jakże miła odmiana po nieskończonej ilości wersji developerskich, jakie pojawiły się w ciągu półtorej roku od ostatniej ogłoszonej wersji.

Z nowinek - poprawka wyświetlania w formacie 16:9 (poprawiono około 1200 tytułów), wersja oficjalna powinna być o 10% procent szybsza od repozytoryjnych dzięki optymilizacji PGO, eksperymentalna obsługa OpenGL - jest trochę powodów by zerknąć na tą wersję. Zobaczymy, czy znów będzie takie samo narzekanie jak przy 1.0.0;)

Może okazać się konieczne ściągnięcie nowych bibliotek Visual Studio 2013 ze strony Microsoftu.

 

Sony Playstation 2:PCSX2:Ultimate Spider-Man:Activision Publishing, Inc.:Treyarch Invention, LLC:Sep 22, 2005:
Ultimate Spider-Man (Activision Publishing, Inc., Sep 22, 2005)

PCSX2 1.2.0 02/02/2014

Windows

 

Core:

  • microVU fixes for Dreamworks games, later Tony Hawks games, Evil Dead and others
  • Fixes to New GIF unit to solve regressions
  • microVU bugs fixed (affecting Extreme-G Racing and others)
  • CDVD fixes (Impossible Mission now boots)
  • Path 3 arbitration and timing refinements
  • MFIFO fixes for DDR games
  • Huge DMAC bug fix solving most of the problematic videos. (Baldurs Gate 2, Katamari Damacy and more)
  • Memory card support improved in many games, now supports PSX memory cards also Multitap support improved greatly
  • Many game fixes for COP2 problems inherent with emulation. (Ace Combat, Forbidden Siren and others)
  • VIF Unpack optimizations
  • VU Delays added to fix the graphics of Snowblind engine games (Champions of Norrath, Baldurs Gate 2)
  • Various other game specific fixes in GameDB
  • NVM file creation (if one doesn't exist) now fills in iLink ident. (Age of Empires 2)

SPU2-X:

  • Improved DMA system
  • Fixes to reverb
  • Improved time-stretcher recovery on extreme speed changes.
  • Portaudio (providing WASAPI in Windows, ALSA/+OSS in Linux) now supported and the default output module. Latencies with this mode are lower than other modules

GSdx:

  • Improved adapter selection for detecting of videocards
  • CLUT (Color LookUp Table) fixes for games such as Disney Golf
  • Texture Offset options added to help improve upscaling artifacts
  • OpenGL mode added (Experimental currently)
  • Various CRC hacks
  • Hack for NVIDIA cards, solves problems with stretching on drivers above 320.18
  • New shader resources! Complete PCSX2 FX Revised 2.0 by Asmodean has been integrated

DEV9ghzdrk:

  • Improved support for online play and make the users MAC address unique.

Linux

Core:

  • Support for external patch (pnach) files

OnePad changes:

  • Bugfixes for multiple button presses
  • Bugfixed memory leaks

ZZogl:

  • Added support for MESA drivers
  • Bump OpenGL requirement to 3.0 with floating texture
  • Various OpenGL fixes

SPU2-X:

  • Added SDL Backend

 

 

→ [PSX2] PCSX2 1.4.0

PCSX2 1.4.0 08/01/2015

Core

  • [New Feature] Debugger by Kingcom
  • [New Feature] Folder memory cards by AdmiralCurtiss
  • [New Feature] EE Overclock by ssakash and Blyss Sarania
  • [Bug-Fix] Recompiler Improvements and Core Refactors by Refraction, ssakash and Gregory
  • [New Feature] Support for loading Gzip and CSO compressed ISO’s by Avih and Unknown W.Brackets

GSDX

  • [Bug-Fix] Programmable blending to reproduce GS blending unit output by Gregory
  • [Bug-Fix] Improved CRTC output size handling by ssakash and .r5
  • [Bug-Fix] Software renderer improvements by Gabest and Gregory
  • [Bug-Fix] Accurate destination alpha testing by Gregory
  • [Bug-Fix] Improved read of depth / color by Gregory

SPU2-X

  • [New Feature] Per channel volume adjustment by gigaherz
  • [Bug-Fix] Time Stretcher: Improvements to tempo adjustments by Avih

GUI

  • [Enhancement] Configurable template on GSFrame titlebar by Avih
  • [Enhancement] Revamped Core and GSDX plugin dialogs by Turtleli, Gregory and ssakash
→ [PSX2] PCSX2 1.2.1

PCSX2 1.2.1 04/02/2014

  • This bugfix release fixes Psychonauts and others that rely on correct MFIFO
Inne treści związane z tematem
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2585-g614209be2 2018-10-04 05:39:01 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2585-g614209be2 2018-10-04 05:39:01;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-536-g7b34eaa1f [PSP] DevPPSSPP GITv1.6.3-536-g7b34eaa1f;
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2586-g281b6861e 2018-10-04 02:09:26 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2586-g281b6861e 2018-10-04 02:09:26;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2587-g5719c6c3c 2018-10-04 20:46:50 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2587-g5719c6c3c 2018-10-04 20:46:50;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2588-gd5700a850 2018-10-05 02:01:53 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-2588-gd5700a850 2018-10-05 02:01:53;
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
Komentarze

Tshirt "Sorcery Bajtek"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt