Dr.Hell zaktualizował kod tandemu jednego z najlepszych emulatorów SONY PLAYSTATION - XEBRA/ARBEX i zrobił to już spory czas temu, ale jakoż, że pojawił się changelog i jest to jeden z wierniejszych emulatorów psx1 (bez zbędnych wodotrysków) warto go odnotować bardziej niż tylko wpisem w liście nowych plików.
17/07/11
- Slightly reduce data volume. In GTE, division is performed by reciprocal integration, and its inverse value is inferior in accuracy. It was obvious that the common value for each group was refined. However, the calculation formula for refinement was unknown (There is only the Newton's law or the Gold Schmidt method as the theoretical formula When dealing with integers, how to round numbers is arbitrary by the designer, It can not be theoretically derived). Although it was unknown, it is not a large amount of data for software on PC I wish I could prepare the whole number as an immediate value table (This is effective also in terms of reducing the amount of computation at the time of execution)
When checking the calculation formula of the refinement indicated by nocash this time, since we saw an agreement in total, I decided to adopt the calculation formula.
As an actual utility, compressed data which was 4000 bytes in old algorithm, It is reduced to 257 bytes with the new algorithm. Although the normal distribution data used by the SPU was held for all the sections, Because it is bilaterally symmetrical, we deleted the half section. - Center display of screen at startup
→ NOWSZY [PSX] Xebra 22/09/2022
Xebra/Arbex 24/09/2021:
- the algorithm of resuming emulation after selecting a title from the list has been modified so that the operation takes into account the possibility of changing the disk and avoids unnecessary resetting of the emulation process;
- a new language detection mechanism has been added, so that the program correctly assigns a location to the appropriate XEBRA.LNG file with the translation;
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 05/04/2020
Xebra/Arbex 04/05/2020:
- ???
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 10/03/2020
Xebra/Arbex 10/03/2020:
- This release is intended to spread user-posted language files. There are no special feature updates.
- The extension of the cheat code file has been changed from ".par" (Pro Action Replay) to ".ar" (Action Replay). This is because adding "Pro" to the name without the search function is incorrect.
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 02/10/19
Xebra/Arbex 02/10/19
- ????
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 25/06/19
Xebra/Arbex 25/06/19
- ????
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 24/12/18
Xebra/Arbex 24/12/18
- ????
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 27/10/18
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 10/03/18
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 05/01/18
05 jan 2018
- Fix modification of drawing function by OpenGL
→ NOWSZY [PSX] Xebra/Arbex 24/12/17
24 dec 2017
- Enhancement of disc image creation function and rendering function by OpenGL
wstecz13/07/2017 00:29
Inne treści związane z tematem
[multi] BizHawk x64 2.10 7/01/2025
Wersja testowa multiemulatora BizHawk, specjalnie dla osób chcących sprawdzić i wspomóc projekt. Ten napisany w C# multiemulator pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega ...
[PSP] PPSSPP 1.18.1 04/11/2024
Stara, dobra prawda, że gdy nie ma człowieka w pobliżu to zawsze coś się dzieje znowu się sprawdziła. Na dzień dobry kolejna odsłona emulatora PSP - PPSSPP bez cienia wątpliwości najlepszego emulatora tego handhelda.
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC2 26/11/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[psx] PSXE 0.10.3-alpha 5/08/2024
PSXE jest w miarę młodym projektem emulacji SONY PLAYSTATION. Projekt pozwala już na emulację niektórych komercyjnych tytułów. Niestety od strony użytkowej wymaga gimnastyki w linii komend, na tyle karkołomnej, że poddałem się po paru próbach, może komuś innemu się uda;P
[PSP] DevPPSSPP GITv1.17.1-35-g0159102a1
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie.
W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...