[NES] FCEUX 2.3.0 15/12/2020

[1] @ !!! Niedziela, 3 Stycznia 2021 13:27 CET [03-01-2021 13:26 CET]

[NES] FCEUX 2.3.0 15/12/2020

No i mamy rekordzistę - tak bardzo projekt wydawał się uśpiony, że dopiero po 3 tygodniach człowiek odkrywa, że pojawiła się kolejna wersja FCEUX,  emulator konsol Nintendo Entertainment System (NES), Famicom i Famicom Disk System (FDS). Czynnik rozgrzeszający to fakt, iż dopiero dzisiaj opublikowano oficjalną binarkę (w wersji x86, x64 tylko jako wersja interim).

FECUX 2.3.0 15 December 2020

The 2.3.0 release includes 4 years worth of improvements and bug fixes.

Common

  • 64 bit build support

Emulation

  • Added Mapper 111 cheapocabra
  • Added Mapper 190
  • Added RAM Init Options: default (00 00 00 00 FF FF FF FF as always), all FF, all 00, random
  • New UNIF mappers
  • Mapper 30 4-screen support
  • Mapper 5 MMC5 large WRAM support
  • VRC7 patch set finalized with correct values dumped by Nuke.YKT
  • Fixed rendering and debugging of mirrored palette entries

Lua

  • Various improvements and bug fixes to pre-existing functions
  • Fix parsing of lua colors over 0x80000000 on 32bits systems
  • Extra colors available to lua overlays
  • Lua write callbacks: adding optional third parameter to retrieve the value written
  • Added Sprites.lua script to visualize sprites
  • Zapper control

New Lua functions

  • emu.exit()
  • rom.getfilename()
  • zapper.set(table input)

Win32

  • Various GUI improvements and bug fixes
  • Fixed font rescaling issue
  • Relative position mouse support for better fullscreen mouse capture
  • Left and right mouse buttons no longer conflict with each other
  • Virtual boy controller
  • Fixed silly quit message randomizer
  • Fixed NTSC filter null pointer crash when closing, NTSC filter now supports emphasis
  • Sound output is now 48000 Hz by default
  • Improve error message for invalid ROM file

Debugger

  • Added memory read/write conditional breakpoint capability
  • Added illegal opcode support for breakpoints
  • Support for 'S' register in conditional debugger breakpoints
  • Syntax highlight of disassembly
  • Fixed corruption of PPU reset while debugging
  • Attribute mode for nametable viewer
  • Greyscale palettes for PPU and nametable viewers
  • Fixed transparent sprite palette display in PPU viewer
  • Fixed accidental filtering of special symbols

Trace Logger

  • Added bank number log option

CDLogger

  • Fix Fixed VRAM data logging glitch

Hex Editor

  • Added OAM view feature
  • Added Home/End key response
  • Bookmark fixes for all view region types
  • Fixed Find dialog to be able to find the first or last byte of the memory region
  • Prevent middle mouse button from attempting to "FreezeRam" when not in RAM mode
  • Added Load from file feature

iNES Header Editor

  • A new tool which can edit the iNES header of ROM files

TAS Editor

  • Fixed dialog height that kept increasing

SDL

  • GUI completely rewritten using Qt5. Replaces old GTK GUI
  • New Qt GUI now contains most of the debug tools that previously only existed in windows version
  • Build setup migrated to cmake. Replaces scons build setup



Tagi: Nintendo, Nes, Fceux, Emulator, 8bit, Nintendo 8

wstecz03/01/2021 13:27
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-299-g71707b510 [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-299-g71707b510
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[multi] DSP Emulator DSP 0.18b3 05/03/2021 [multi] DSP Emulator DSP 0.18b3 05/03/2021
Do świata emulacji wrócił emulator DSP sygnowany przez imć Leniada, pozwalającego na zabawę maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB - wszystko, co ma Z80 na pokładzie jest mile widziane;)
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-298-gce6ec7b98 [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-298-gce6ec7b98
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-295-gd9f82c087 [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-295-gd9f82c087
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-293-gaf5637ecc [PSP] DevPPSSPP GITv1.11.2-293-gaf5637ecc
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
Do ściągnięcia
fceux64 2.x.x win65 interim-t2e.pl.zip
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "Lost Vikings"

Retro T-Shirt Lost Vikings - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2021 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt