[n64] Mupen64Plus v2.0

[1] @ !!! Sobota, 6 Lipca 2013 00:02 CET [06-07-2013 00:01 CET]

[n64] Mupen64Plus v2.0

Nowa wersja tego emulatora NINTENDO 64.  Co prawda, MuppenPlus może sprawić trochę kłopotów mniej wprawnym użytkownikom (wymagana znajomość linii komend, w końcu Muppen wywodzi się spod linuksa), jednak można przy odrobinie samozaparcia przyzwyczaić się do parametrów z palca. 

Niewygody GUI emulator wynagradza całkiem dobrymi parametrami emulacji, warto więc po niego sięgnąć.

Mupen64Plus v2.0 - July 4, 2013

All Modules

  • New: MS Visual Studio 2012 project files
  • Makefiles: support for ARM, PPC, and MINGW architectures
  • Makefiles: support for cross-compiling (MXE win32 builds under Unix)
  • Support (building from source) for new SDL 2.0 library

Audio-SDL Plugin

  • Add support for resampling with speexdsp library
  • Add more resampling quality options
  • Bugfix: Don't assume OSS is installed in all linux systems.
  • Make SDL volume handling the default, since OSS is no longer included in the kernel.
  • Minor refactoring of volume handling code.

Console-UI Front End Application

  • Only build system changes

Core Emulator Library

  • Fixes for various games (DK64, Zelda, Blast Corps)
  • Add Ari64's dynamic recompiler for x86 (32-bit) and ARM
  • Improved PJ64 savestate loading
  • Support video window resizing (with help from video plugin and front-end application)
  • Auto-detect savestate type (Mupen64Plus or PJ64) when loading from a slot
  • Many various code cleanups in core from casualjames
  • Debugger code cleanup

Input-SDL Plugin

  • Re-write auto-configuration logic to be more user friendly. Add new 'mode' parameter.
  • Support for 6 new joysticks
  • Work-around for buggy xboxdrv which results in no rumble
  • Bugfix: crash when rumble used with controller #4

Video-Glide64mk2 Plugin

  • Brand new video plugin which has been ported to Mupen64Plus

Video-Rice Plugin

  • Support for resizable video window
  • Add support to build and run with OpenGL ES 2.0
  • Improve hi-resolution texture loading support
  • Fix texture CRC calculation for non-x86 (or NO_ASM) platforms

RSP-HLE Plugin

  • Add support for MusyX ucode detection
  • Support JPEG decoding used in Pokemon Stadium Japan
  • Lots of refactoring to clean up code

 

→ NOWSZY [n64] Muppen64+++
Nintendo 64 Muppen64k:F-zero X:Nintendo of America Inc.:Nintendo EAD:Oct 26, 1998:
F-zero X (Nintendo of America Inc., Oct 26, 1998). Photo@project
  • Mupen64++ (Kaillera Supported, last version until Okaygo lost the source code) is the most compatible Kaillera netplay emulator in terms of games. I have compiled it with the default Jabodirect3d8 GFX plugin and removed all audio plugins besides Azimer's HLE (to avoid desync). I also added GLide64 Finale version for certain games like Mario Tennis. I also added the Original Kailleraclient under "Supraclient" so if the regular P2P Kaillera client doesn't work you have a backup option.

Tagi: Nintendo, Nintendo 64, N64

wstecz06/07/2013 00:02
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-61-g8220a348b [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-61-g8220a348b
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-88-g24cfad87d [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-88-g24cfad87d
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-93-g4d580c32c [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-93-g4d580c32c
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-96-gb5db387bf [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-96-gb5db387bf
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3026-gbb0c0d3d2 2019-04-05 22:52:06 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3026-gbb0c0d3d2 2019-04-05 22:52:06
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "Blood Money - Psygnosis"

Retro T-Shirt Blood Money - Psygnosis - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt