M64p, którego przyznam się szczerze rozwój średnio obserwuje, pozwala na emulację Nintendo 64 pod Windowsy i Linuksa - robi to w miarę poprawnie i nie można w żaden sposób odebrać mu całkiem zacnej emulacji tej konsoli Nintendo. Dzięki fuzji muppen64 z paraLLEl-RDP (emulacja chipu graficznego N64, napisanego praktycznie od nowa i wykorzystującej Vulcan, czyli jest ciut szybciej) i frontendu mupen64plus-gui jest to ciekawa alternatywa dla statecznych, emerytowanych projektów emulacji tej konsoli - jak to jednak z alternatywami bywa rzadko po nią sięgam (oprócz momentów, kiedy prawie nieświadomienie człowiek wykorzystuje core muppen'a np. w retroarch w konsoli PSX Classic).
Być może jednak teraz będzie warto - do listy gadżetów z N64 dołączyła emulacja modułu VRU ([tsearch=https://nintendo.fandom.com/wiki/VRU]Voice Recognition Unit[/url]) i jak podkreślają osoby odpowiedzialne za M64p jest to pierwsze takie rozwiązanie wśród emulatorów Nintendo 64. Moduł jest wykorzystywany tylko w dwóch tytułach "Hey You Piachu" i "Densha Go" co mocno ograniczy nam pole eksperymentów.
M64p 21/06/21
- This release now includes mupen64plus's "new dynarec". It's enabled by default for new installs. For existing installs, you can enable it by going Settings->Core and Video Settings and setting "R4300Emulator" to "2". This should reduce the load on the CPU for most games.
- A first for any N64 emulator: VRU (Voice Recognition Unit) support! Only 2 games made use of it: Hey You, Pikachu! and Densha de Go! (English translation here: https://www.romhacking.net/translations/2947/)
- Both of these games expect the VRU to be connected to controller port 4.
- Once you click "Emulate VRU", it will begin to download an English language voice model, which is required for speech-to-text recognition. It only does this the first time.
- It will download the model into the same directory as the EXE, so that directory needs to be writeable.
- You need a microphone to use the VRU. You can search on YouTube for some gameplay footage of Hey You, Pikachu! to see how it's used.
- Only English is supported.
Inne treści związane z tematem
[n64] M64Py 0.3.0 20/10/2024
Muppen64 sam w sobie jest mało zjadliwy dla przeciętnego użytkownika - wymaga on przedarcie się przez parametry linii komend, stąd też takie modyfikację emulatora jak CuteMuppen, czy też nowa nakładka Milana Nikolic - M64py, który wzbogaca program o typowy okienkowy sposób wyboru parametru dla rdzenia aplikacji.
[CGB] SameBoy 0.16.7 4/10/2024
SameBoy jest emulatorem sprzętu Nintendo GameBoy, ColorGameBoy i w przyszłości GBAdvance (być może i coś już odpala, nie trafiłem jednak na nic, co dałoby się uruchomić) napisanym z myślą o Macintoshu, jednak i nam blaszakowcom dostała się wersja (SDL), którą z powodzeniem można używać.
Ostatnie zmiany to praca nad SameBoy'em pod IOS'em
[multi] BizHawk x64 2.10.1 RC1 14/09/2024
Jeśli pojawia się RC to wiedz, że pełna wersja niebawem się ukaże. Multiemulator BizHawk, pozwala udawać konsole: Nintendo Entertainment System / Famicom / Famicom Disk System (NES/FDS), Super Nintendo (SNES), Nintendo 64, Gameboy, Gameboy Color, Super Gameboy, Sega Master System, SG-1000, Game Gear, Sega Genesis / Sega-CD, Sega Saturn, PC-Engine (TurboGrafx-16) / CD-ROM, ...
[pce] GearFX 0.0.4
Ignacio Sanchez Gines (drhelius), autor emulatora GearBoy (Nitendo GameBoy), GearSystem (Sega Master System) i GearColeco (Colecovision) zabrał się za nowego udawacza - tym razem na ogień poszła konsola Turbographx 16 lub jak to woli PCE Engine.
Na obecnym etapie grać się da na tym średnio (naprawdę nie brakuje dobrych emulatorów tej platformy - wystarcze wspomnieć o bardzo ...