[MULTI] MESS x86 i x64 0.159

[2] @ środa, 25 Lutego 2015 22:22CET

[MULTI] MESS x86 i x64 0.159

Obok MAME, jak zwykle pojawiła się również aktualizacja siostrzanego projektu - multiemulatora MESS, pozwalającego zaemulować bardziej lub mniej dokładnie sporą ilość mikrokomputerów 8- i 16-bitowych, konsol, a także tak egzotycznych konstrukcji jak komputery szachowe (przynajmniej w naszej strefie Europy).  

Mess 0.159 25/02/15

MAMETesters Bugs Fixed
  • 05844: [Core] (coco12.c) all coco drivers: crash to desktop when slot device Multi selected (Osso)
  • 04799: [Core] (kaypro.c) All sets in kaypro.c: Won't boot from Floppy (Robbbert)
New System Drivers Supported:
  • Bank Shot [hap, Sean Riddle]
  • Tomy Alien Chase [hap, Kevin Horton]
  • Epoch Dracula [hap, Kevin Horton]
  • Tomy Tennis [hap, Kevin Horton]
  • Wildfire [hap, Sean Riddle]
  • Coleco Total Control 4 [hap, Sean Riddle]
Systems Promoted from GAME_NOT_WORKING:
  • Slicer [Carl, Al Kossow]
  • Kaypro4 [Robbbert]
  • Omni II [Robbbert]
  • Hanimex Pencil II [Robbbert]
Skeleton drivers:
  • Alesis MMT-8 [Sandro Roncko]
Software Lists:
  • pico.xml: Added more dumps from Brazilian and Japanese carts. [Team Europe]
  • tutor.xml: Added dump for Marine Adventure. [Team Europe]
Source Changes
  • nes, snes: Working MIDI in and out for Miracle Piano [R. Belmont]
  • fixed missing file details [Oliver StĂśneberg]
  • snes: converted input code to use slot devices. This means that you now change the emulated controllers (Joypad, Mouse, Multitap, Super Scope) via the Slot Device menu of the UI interface and not anymore from the System Configurations menu. Also, changing controller now requires to reset the system, so please take some timeto choose the desired controller *before* starting the game, if you want to play a game that uses special controllers. [Fabio Priuli]
  • snes: fixed Mouse emulation so that it does not jump back erratically if you keep moving beyond the window border. [Fabio Priuli]
  • snes: fixed Multitap Adapter emulation so games properly recognize the device and inputs from all 5 controllers are accepted by the games. [Fabio Priuli]
  • snes: added emulation of the Pachinko controller used by a few pachinko games for Super Famicom. [Fabio Priuli]
  • snes: added emulation of the Yonezawa Twin Tap controllers, which allow to playwith up to 8 players a quiz games for Super Famicom. [Fabio Priuli]
  • snes: added emulation of the Epoch Barcode Battler unit (even if only as Super Famicom controller, and not as a standalone unit) which is necessary to play Conveni Wars Barcode Battler Senki for Super Famicom. [Fabio Priuli]
  • apple2: properly handle ProDOS-order Microsoft CP/M boot disk [R. Belmont]
  • apple2 updates: [R. Belmont]
    • Provide centralized DMA mechanism for slot cards
    • Fixed 0.156 regressions for Z80 SoftCard, The Mill 6809, and Mountain Computer Music System
    • Provide debugger protection for slot-based foreign CPUs executing from Apple II DMA
  • gl6600cx: documented CPU type. [TeamEurope]
  • advision.c: Change Adventure Vision MCU ROM names to better reflect actual chip labels. [Lord Nightmare]
  • pencil2 : fixed cassette interface, system marked as working [Robbbert]
  • zorba : system can boot from floppy, is now usable. [Robbbert]
  • kaypro10 : boots from floppy (it only has one floppy drive) [Robbbert]
  • wozfdc: Reduce the flux inversion pulse duration to the minimum [Peter Ferrie, O. Galibert]
  • apple3: Implement 'smooth scrolling' feature for all video modes. [R. Belmont]
  • apple3: Fixed text color to white to match h/w with an RGB monitor. [R. Belmont, based on h/w testing by robj]
  • gamate: audio emulation [Peter Trauner]
  • sms: improved the code for the Light Phaser, by simplifying the routines and making them slightly faster. [Enik Land]
  • amstrad: added support for the Dobbertin Smart Watch. [Barry Rodewald]

 

wstecz25/02/2015 22:22
Inne treści związane z tematem
[gba] VGBA for Windows 5.9 [gba] VGBA for Windows 5.9
VGBA to kolejny emulator autorstwa Marata Fayzullina, który spłodził naprawdę spory zestaw emulatorów pod Androida i Symbiana (fMSX, VGB, iNES, MG, ColEm, Speccy, AlmostTI), jak nie trudno zgadnąć po skrócie pozwala on na emulację handhelda firmy Nintendo GameBoy Advance, robi to całkiem przyjemnie i od września całkowicie za darmo (autor uwalnia kolejne swoje ...
[MULTI] Lsnes (Beta) rr2 beta 23 [MULTI] Lsnes (Beta) rr2 beta 23
Opublikowano kolejną wersję emulatora LSnes Delta, który specjalizuje się w zapisie przebiegu gry, a oparty jest na rdzeniu bsnes byuu. Klon Bsnesa jest usprawniany przede wszystkim z myślą o rejestrowaniu przebiegu emulacji, co TAS'owców na pewno ucieszy, a zwykłych graczy trochę może odstraszyć, zważywszy na wygląd GUI. 
[SNES] Snes9x 1.55 TestBuild 22/05/18 [SNES] Snes9x 1.55 TestBuild 22/05/18
Nowy Testbuild emulatora konsoli Super Nintendo - Snes9X. Spore ożywienie pozwala wyrokować, że pewnie niedługo pojawi się nowa oficjalna wersja. A póki co obsługa shaderów w formacie .glsl. Ostatnia publiczna wersja tego emulatora to Snes9x 1.55
[Multi] kindred 1.11 Preview Build 1 28/05/18 [Multi] kindred 1.11 Preview Build 1 28/05/18
KindRed, dawniej SuperSlueth, ma pozwolić zaemulować nam większość konsol z rodziny Nintendo - póki co, pozwala spokojnie pograć w gry z Super Nintendo i Game Boy Color. Obecnie kindred dozbrajany jest również w emulację PC XT/AT...
[WIIU] Cemu 1.12.1b [WIIU] Cemu 1.12.1b
Nowa wersja i nowe poprawki w emulatorze konsoli Nintendo WiiU.  Co mogę polecić to bardzo pomocny frontend do tego emulatora - MappleSeed, a do uzupełnienia plugin pozwalający odtwarzać materiały h264 (filmy) Cemu Hook.
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "TurboGrapx16"

Retro T-Shirt TurboGrapx16 - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt