[gfx] xBrz w każdym gospodarstwie domowym...

[1] @ Piątek, 16 Stycznia 2015 01:35CET

No prawie w każdym, na pewno w takim, w którym ceni się emulację i jest się znudzony starożytną pixelozą. W ciągu ostatnich paru lat algorytm xBrz pojawił się praktycznie w każdym możliwym emulatorze, w założeniu miał on poprawiać jakość wyświetlanej grafiki wygładzając poszarpane krawędzie pikseli, które przecież na starych CRT przez ich niedoskonałość były prawie niezauważalne, jednak na współczesnych wyświetlaczach ich obecność razi potwornie i namacalnie pokazuje jak bardzo źle mogą wyglądać gry, które kiedyś zachwycały. Teoretycznie pomysł jest świetny, niestety w praktyce przynajmniej dla mnie efekt wygenerowany za pomocą tego algorytmu powoduje nerwowy tik i chęć jak najszybszego pozbycia się czegoś, co przypomina sen naćpanego rysownika komiksów.

Tak, po krótkim okresie zainteresowania filtrami xBrz, eaglami i innym tałatajstwem, stałem się ich przeciwnikiem:P Naprawdę można policzyć gry na palcach jednej ręki, które wyglądają lepiej - znacznie prościej jest wymieniać te tytuły, które miewają się z xBRem dobrze. O wiele bardziej odpowiada mi kierunek wytyczony shaderami - idea HLSL w MAME, bardzo udana, jednak masakrycznie wysysająca implementacja shaderów w emulatorze C64 - Micro64, czy też zestawy filtrów zniekształcających obraz - emulujących stare kineskopy (np. Blarg) jest mi znacznie milsze dla oka.

Są jednak osoby, które lubią ten egzotyczny wygląd, jeśli podobał wam się efekt w HqMAME, to warto abyście odnotowali, że od paru tygodni eksperyment rozwinął się w nowy projekt xBRZ: "Scale by rules" - high quality image upscaling filter by Zenju - który w chwili obecnej został dodany do DosBOX'a, Snes9x, ePSx (a także w większości pozostałych emulatorów PSX) w postaci modyfikacji jednego z filtrów P.E.O.P.S'a. 

Cóż... zostanę jednak przy pikselach ale z włączonym shaderem, nawet jeśli wyciska on ostatnie poty z mojej wysłużonej ATI5770;).

HqMame Filter comparision
Porównanie działania różnych filtrów wbudowanych w HqMAME

Install P.E.Op.S. Soft GPU 1.18 with support for xBRZ

  1. place tbb.dll directly into the ePSXe installation directory (next to ePSXe.exe)
  2. copy the plugin folder and included files to ePSXe installation directory
  3. Start ePSXe, configure "P.E.Op.S. Soft Driver" and select xBRZ for "stretching"

DOSBox + save states + xBRZ scaler

  • v1: DOSBox + save states + xBRZ
  • v2: Fixed a small bug when scaling only parts of the image
  • v3: freezed correct values for "output, scaler, aspect" to avoid having to change one's config
  • v4: updated xBRZ to version 1.2: - improved performance by over 30% - improved color analysis

Usage: Simply copy Dosbox+xBRZ.exe and tbb.dll into your DOSbox directory and start it!

HqMAME 2.18 (MAME 0.157)

  • Updated Intel TBB to version 4.3 Update 2
  • Updated MAME to most recent version

 

→ NOWSZY [gfx] Snes9x 1.53 + xBRZ
Nintendo Super Nintendo:Snes9X:xBRZ:SWAT Kats: The Radical Squadron:Hudson Soft USA, Inc.:AIM:1995:
SWAT Kats: The Radical Squadron (Hudson Soft USA, Inc., 1995)

Snes9x + xBRZ scaler [2015-01-28]

  • Support Windows-XP

Usage: Start Snes9x, go to menu -> Video -> Display Configuration and select xBRZ for "Output Image Processing"

→ NOWSZY [gfx] xBrz dla DosBox v5

DOSBox + save states + xBRZ scaler v5 01/23/15

  • v5: fixed rendering failure when double buffering is active

Usage: Simply copy Dosbox+xBRZ.exe and tbb.dll into your DOSbox directory and start it!

 

Tagi: Nintendo, Commodore, Nes, Mame, Playstation, Psx, C64, Snes, Gry

wstecz16/01/2015 01:35
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-61-g8220a348b [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-61-g8220a348b
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-88-g24cfad87d [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-88-g24cfad87d
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-93-g4d580c32c [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-93-g4d580c32c
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-96-gb5db387bf [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-96-gb5db387bf
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3026-gbb0c0d3d2 2019-04-05 22:52:06 [PSX2] Dev PCSX2 SVNv1.5.0-dev-3026-gbb0c0d3d2 2019-04-05 22:52:06
Kolejna developerska wersja PCSX2 - emulatora konsoli Sony Playstation II serwowana przez automatyczny build Orphisa. Ostatnia oficjalna wersja tego emulatora to PCSX2 1.4.0.
Do ściągnięcia
DOSBox 0.74 xBRZ 1.2 Save States Win32.zip
P.E.Op.S. Soft GPU 1.18b xBRZ 1.2 Win32.zip
Dodatkowe informacje
Komentarze

T-shirt "Robin of the wood II"

Retro T-Shirt Robin of the wood II - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt