Mamy dobrą wiadomość dla miłośników grafiki na małym Atari (a także twórców gier!) Narzędzie MatoSimiego do projektowania zestawów znaków dla Atari właśnie otrzymało aktualizację, która wprowadza wiele ulepszeń i nowych funkcji.
Nowości w programie:
- Naprawiono błąd w eksporcie widoku — małe obszary były eksportowane nieprawidłowo.
- Poprawiono mapowanie kolorów w trybie 10 — teraz kolory w inverse są prawidłowo odwzorowane.
- Możliwość wyczyszczenia całego widoku lub wybranego obszaru.
- Wypełnianie widoku lub zaznaczonego obszaru wybranym znakiem z zestawu.
- Dodano eksporter binarny, który zapisuje dane czcionki w formacie binarnym (1, 2 lub 4 banki po 128 znaków).
- Rozszerzone opcje eksportu — teraz możesz eksportować fonty w konfiguracjach: 1, 2, 3, 4 oraz kombinacjach 1+2, 3+4, 1+2+3+4.
Chcesz przetestować nowe funkcje Atari Font Makera? Pobierz narzędzie bezpośrednio z udostępnionego repozytorium: Atari FontMaker na GitHubie
→ NOWSZY [Atari.Area] Doom8088 dla Atari ST
→ NOWSZY [Atari.Area] Altirra 4.40 test 13 z Floppy Board
→ NOWSZY [Atari.Area] Piszemy grÄ™ - część 3. już 17 czerwca
→ NOWSZY [Atari.Area] Wee Ninja - również na Atari 8-bit!
→ NOWSZY [Atari.Area] Invitka na SV2025SE na Atari XL/XE
→ NOWSZY [Atari.Area] Gopher2600 0.41.0 już dostÄ™pny
→ NOWSZY [Atari.Area] CAS2Audio 1.0.4 po dwóch latach
→ NOWSZY [Atari.Area] Nadchodzi Antonia 2 - nowy akcelerator
Vox populi
Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Doom8088 dla Atari ST
Dostępny jest nowy port Dooma dla komputerów Atari ST - Doom8088: Atari ST Edition, oparty na wersji Doom8088 przeznaczonej pierwotnie dla 16-bitowych komputerów PC z DOS-em. Obsługiwana jest tylko pierwsza kampania z Doom 1 (Episode 1), a rozgrywka przypomina bardziej surowy pokaz możliwości niż płynne doświadczenie.
Oryginalny Doom z 1993 roku to jedna z najważniejszych gier FPS w ...
[Atari.Area] Altirra 4.40 test 13 z Floppy Board
Dostępna jest trzynasta wersja testowa emulatora Altirra 4.40. Altirra to zaawansowany emulator komputerów Atari 8-bit, ceniony za wysoką zgodność, dokładność czasową i rozbudowane funkcje diagnostyczne. Jest szczególnie popularny wśród twórców oprogramowania i demosceny dzięki zaawansowanym narzędziom debugującym.
Nowości w wersji 4.40 test 13:
Poprawione mnożenie w ...
[Atari.Area] Piszemy grę - część 3. już 17 czerwca
Już 17 czerwca 2025 o godzinie 20:00 dostępna będzie trzecia część kursu tworzenia gier na Atari 8-bit, prowadzonego przez Larka. Tym razem temat odcinka to rysowanie bohatera przy użyciu fontów oraz duszków (P/MG).
W pierwszym odcinku autor omawia przygotowanie środowiska pracy. Można go obejrzeć na YouTube. Drugi odcinek poświęcony jest pomysłowi na grę, fontom oraz kluczowemu ...
[Atari.Area] Wee Ninja - również na Atari 8-bit!
Po wersji na Atari 5200, gra Wee Ninja pojawiła się także w wersji dla komputerów Atari 8-bit. Tytuł działa na każdej maszynie z co najmniej 48K RAM.
Do pełnego wykorzystania sterowania zalecany jest kompatybilny joystick Joy 2B+, dzięki któremu drugi przycisk umożliwia rzucanie lub dźganie. W przypadku zwykłego joysticka do tych akcji służy spacja.
Wersja na Atari 5200 również ...
[Atari.Area] Invitka na SV2025SE na Atari XL/XE
Dziś ukazało się oficjalne zaproszenie na letnią edycję Silly Venture 2025 w wersji dla komputerów Atari XL/XE. Produkcja wymaga co najmniej 48 kB RAM oraz jednego lub dwóch układów POKEY.
Za kod odpowiada PPS, muzykę skomponował Foster/Zelax, a grafikę przygotowali mOOnie i PPS.
Plik binarny można pobrać z oficjalnej strony Silly Venture, zaproszenie dostępne jest także w ...