[Atari] AtariOnLine: Zorro II – zapowiedź gry

[4] # AtariOnLine | Piątek, 25 Sierpnia 2017 22:35CET

[Atari] AtariOnLine: Zorro II – zapowiedź gry
Skomentuj

Jeśli dobrze pamiętam, już pod koniec 2014 roku na stronie grupy Classic Game Shrine widniała tajemnicza zapowiedź dużego projektu przygotowywanego przez sOnara, z kilkoma zdaniami dotyczącymi przygotowywanych plansz i ze screenshotem prezentującym projekt jednego z ekranów gry. Potem jakoś tak się stało, że sOnar wycofał się z działalności scenowej i z pewnym zaskoczeniem można było przyjąć filmik opublikowany przez niego równo rok temu, pod koniec sierpnia 2016, przedstawiający zajawkę kontynuacji przygód Zorro.

Wydźwięk tamtego materiału (obecnie niedostępnego w sieci) był niejednoznaczny: sOnar wyraźnie dawał do zrozumienia, że "coś się działo" w temacie, ale trudno było określić, na ile filmik miał być jego oficjalnym pożegnaniem z tym projektem, a na ile "światełkiem w tunelu", dającym nadzieję na przyszłe sfinalizowanie prac. Krótko mówiąc, nie wiadomo było, jaki komunikat sOnar chce przekazać: czy prace będą kontynuowane, czy nie.

Minął rok, mamy sierpień 2017 i w końcu jasną deklarację. Nieoficjalny sequel klasycznej gry ma się nazywać Zorro II – The Curse of the Past, prace nad nim wkraczają w decydującą fazę, a premiera powinna nastąpić mniej więcej za rok. Scenariusz, grafikę (i chyba też muzykę?) stworzył sOnar, a pole do popisu ma teraz (anonimowy na razie) koder.


Jak informuje strona Classic Game Shrine:

    W Zorro II będziemy chodzić, walczyć, pływać, przełączać, strzelać, wspinać się, używać, rozmawiać, nurkować, udawać księdza, pływać okrętem podwodnym z epoki, a nawet uczyć się nowych tricków etc.

    W grze będzie etapowo dominować zabarwienie czarnym humorem w smacznym wykonaniu, będą też elementy grozy, a wąskie korytarze sztolni przyduszą gracza klaustrofobicznym klimatem oraz tłem dźwiękowym.

    Zorro będzie miał tylko jedno życie - jak każdy z nas. Za jego zdrowie odpowiada gracz. Jeśli pasek zdrowia Zorro osiągnie 0% - Game Over. Planowane jest bardzo wolne odzyskiwanie zdrowia bohatera, ale będzie ono wymagało odczekania stosownego czasu.

    Cała gra ma 77 komnat. Dzielą się one na: Dom Zorro, Świat Otchłani, Wyspę, Świat ludzi, Świat sztolni, Fort Hermosilo, Świat Ruiny. Wszystkie komnaty są misternie zaprojektowane z klocków sztuka po sztuce. Żadna z komnat nie jest nawet podobna do drugiej.

    Planowany gameplay time to godzina dla speca - dla nowego jest to duuużo dłużej.

    Scenariusz do Zorro został napisany w 4(!) godziny. Stworzenie świata jako kompletnej mapy z komnatami trwało jedynie 2 dni.

    W całej grze będzie przygrywało około 16 melodii - każda stosowna do scenerii. Dodatkowym atutem ścieżki dźwiękowej są FX-y. Gotowe obecnie jest 100% autorskiego scenariusza - stworzonego przez sOnara w 4 godziny przy użyciu zwykłego notepada, 100% tekstów, 98% grafiki, 96% muzyki.

    W obecnej fazie rozpoczęto składanie całości od strony kodowej. Grupa C.G.S. tworząca Zorro II pozdrawia fanów pierwszej części gry i życzy Wam wytrwałości w oczekiwaniu na kontynuację jego przygód! Trzymajcie kciuki!


Będziemy trzymać kciuki. A oto oficjalna zapowiedź wideo:



2017-08-25 22:35 by "Adam"
komentarzy: 0
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff;
Dostępne są już wszystkie prace oraz wyniki z zakończonego dziś jubileuszowego zlotu w Opalenicy: Last Party 2017. Music Compo: 1. 20 lat lejter - Lisu/Tristesse 2. Oldtekkno - Miker 3. Distilled Implant Cleaner - Pigu + Zlew Graphics Compo: 1. Last Train - Rocky/MadTeam 2. Snowman - ...
[ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1 [ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1;
Nowa wersja testowej Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200.  Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 3.00 z 28 grudnia 2017 r.
[Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016 [Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016;
Przedstawiamy wyniki jedenastej edycji konkursu na najlepszą grę roku Kaz Kompo 2016.1. Laura, 590 p.Twórcy gry:Kod, pomysł: Arkadiusz „Larek” Lubaszka, grafika: Paweł „Ripek” Szewczyk, muzyka: Bartłomiej „Wieczór” ...
[MULTI] Pantheon 6.598 [MULTI] Pantheon 6.598;
Multiemulator Pantheon, programu autorstwa  Bostjana 'Grandy' Grandoveca i jego kolejna odsłona. Tym razem dodano obsługę 93 tytułów dla SEGA Megadrive.
[Atari.Area] Altirra 3.00 [Atari.Area] Altirra 3.00;
Last Party zbierało się do końca, tymczasem Phaeron wypuścił nową wersję najlepszego i najpopularniejszego obecnie emulatora 8-bitowego Atari - Altirra. Oto najważniejsze zmiany i uspraweninia (w języku angielskim): Accuracy: Illegal 6502 opcode and 65C816 fixes, VBXE fixes and timing ...
Komentarze