[Atari] AtariOnLine: Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse

[2] # AtariOnLine | Poniedziałek, 22 Października 2018 23:04CET

[Atari] AtariOnLine: Zapowiedź: Laser Squad i Total Eclipse
Skomentuj


  • Laser Squad (uwaga: screenshoty pochodzą z wersji VBXE)

  • Dzisiaj opowiem o dwóch konwersjach na 8-bitowe Atari przygotowywanych przez Mariusza Wojcieszka. Pierwsza z nich – Laser Squad – to taktyczna gra turowa w klimatach SF, która została wydana w 1988 roku na ZX Spectrum i C64 (a potem na inne platformy). Bardzo popularna, stanowiła inspirację m.in. dla późniejszej serii gier X-COM i do dziś ma zagorzałych fanów (pozdrowienia dla Bocianu!). Dowodzimy w niej grupą żołnierzy i wykonujemy kilka misji specjalnych różnego typu.


    Konwersja jest oparta na pełnej wersji z Commodore'a 64 i zawierać będzie 7 misji. Mariusz i pomagający mu graficznie Jos? Pereira wstępnie próbowali użyć grafiki PMG do podkolorowania całości, ale okazało się to niezbyt wykonalne ze względu na możliwą liczbę kolorów w linii oraz konieczność bardzo dynamicznej obsługi kolorowania przy przesuwie mapy. Mariusz postanowił więc wykorzystać możliwości karty VBXE i na potrzeby tej gry przystosował do C64 bibliotekę VBXEFXULA autorstwa Mono opisaną w 2016 roku na AtariOnline (link).

    Nie znaczy to, że nie będą jeszcze podejmowane próby dodania kolorów do zwykłego trybu hiresowego na standardowym Atari – jednak nie należy oczekiwać cudów, a główne okno gry na pewno nie będzie zbyt kolorowe.

    Jeśli chodzi o efekty dżwiękowe, to Mariusz dokonał ich konwersji dzięki procedurze przeliczania częstotliwości SID-a pochodzącej z SID playera napisanego przez Świętego.

    Gra powinna być gotowa w ciągu kilku miesięcy, być może uda się ją wypuścić jeszcze w tym roku.



  • Total Eclipse

  • Jak część z Was zapewne pamięta, w 2015 roku Mariusz Wojcieszek opublikował wersję demo konwersji na małe Atari gry Total Eclipse (również pochodzącej z 1988 roku). Sama gra była konwertowana z powolnej wersji na Commodore'a 64, oczywiście realizacja na Atari jest nieco bardziej dynamiczna ze względu na szybszy procesor. Doszły do tego również pewne optymalizacje kodu wykonane przez Mariusza.

    Nie ma jednak co ukrywać: moc obliczeniowa 8-bitowców nie pozwala na szybką animację zbyt wielu brył 3D, więc nadal niektórzy mogą marudzić na tempo rozgrywki. O wiele płynniejszy efekt uzyskamy odpalając Total Eclipse na Atari z Rapidusem – gra została specjalnie dostosowana do szybszego procesora.

    W 2015 roku wstępną grafikę na podstawie C64 przygotował Jos? Pereira. Za kilka dni opublikujemy ostateczną wersję Total Eclipse, miałem przyjemność stworzyć do niej nową grafikę – tak wygląda ekran ładowania, który oparłem na wersji amigowej:


    Poprawiłem też większość elementów panelu gry, poniżej porównanie wersji bazowej i ostateczny efekt na Atari. Od lewej: zegarek pokazujący czas, słoik z wodą, animowane serce (będące wskaźnikiem zdrowia) i kompas.



    A to fragment górnego panelu (punktacja liczona w funtach):


    Akcja gry toczy się w 26 października 1930 roku w jednej z piramid w okolicy Kairu i trwa od 8:00 do tytułowego pełnego zaćmienia słońca (które nastąpi dwie godziny później). Otoczenie widzimy oczami naszego bohatera – archeologa – w perspektywie 3D i przeżywamy przygodę w czasie rzeczywistym. Uzbrojeni w pistolet poruszamy się wewnątrz piramidy, odkrywamy jej sekrety, takie jak ukryte komnaty czy śmiertelne pułapki, a naszym celem jest zniszczenie świątyni boga Ra, co pozwoli zdjąć starożytną klątwę.


    (okładka wersji na Commodore)

    Wszystko jest osadzone w „prawdziwym 3D” dzięki silnikowi Freescape, który pozwalał modelować trójwymiarowe światy na maszynach 8- i 16-bitowych, a po raz pierwszy użyty był w grze „Driller” w 1987 roku.

    Premiera gry nastąpi 26 października, równo 88 lat od dnia, w którym rozgrywały się wydarzenia opisane w grze.

    Autorzy wersji na małe Atari:
    Kod: Mariusz Wojcieszek,
    Zmiany graficzne: Adam Wachowski,
    Cover oryginalnej muzyki, efekty dźwiękowe: Michał „stRing” Radecki,
    Pomocnicze prace graficzne: Jos? Pereira.

    2018-10-22 23:04 by "Adam"
    komentarzy: 0
    Inne treści związane z tematem
    [FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 [FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 ;
    SpeedVicio udostępnił pełną wersję nakładki MedGUI - bardzo wygodnego interfejsu dla multiemulatora Mednafen, który sam w sobie jest raczej mało przyjazny w konfiguracji.
    [multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15 [multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15;
    Po dlugiej przerwie pojawiła się aktualizacja multiemulatora DSP pozwalającego pobawić się maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB. Dość nietypowy projekt na pierwszy rzut oka, ...
    [Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167 [Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167;
    MameSick opublikował wersję swojej mutacji MAME 0.167 - MameUIFX. MameUiFX może poszczycić się jednym z ładniejszych GUI wśród klonów MAMEUI i jest jednym z najlepiej działających klonów tego multiemulatora.  
    [arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167 [arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167;
    HbMame (HomeBrewMame) jest modyfikacją MAME umożliwiającą odpalenie nieoficjalnych gier na sprzęt arcade obsługiwany przez MAME - nieoficjalne, amatorskie to wcale nie znaczy, że gorsze.
    [AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix) [AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix);
    Po makabrycznie długim czasie Frode Solheim twórca emulatora FSUAE Frode Solheima, bazującej na kodzie pozostałych emulatorów z rodziny UAE, a w zasadzie bardzo przyjemnego połączenie pythoona z WinUAE, w końcu zdecydował się zakończył pracę nad nową wersją swojego ...
    Komentarze

    T-shirt "Robin of the wood II"

    Retro T-Shirt Robin of the wood II - męski podkoszulek
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt