Głosować mogli wszyscy członkowie klubu z całego świata, dając każdemu zgłoszeniu niezależną ocenę 1-10 pkt. Łączna suma punktów decydowała o uzyskanym miejscu oraz wpływała na wysokość nagrody pieniężnej (od kilku lat przyjęty jest model nagradzania wszystkich uczestników, a nie tylko pierwszych miejsc).
Linki do plików będą stopniowo pojawiały się w miarę publikowania ich przez autorów.
Gra oparta na planszowej grze logicznej "Jump In'", wymaga 128KB RAM. Plik z grą dostępny jest tutaj, u Fandala.
Instrukcja do pobrania: PDF.
Zgodnie z informacją od TWH, od dawna z Fandalem chciał stworzyć na Atari grę przeznaczoną przede wszystkim dla dzieci w wieku 4-6 lat. Gdy jego syn Leopold natknął się w lokalnej bibliotece na planszówkę Jump In', dla TWH stało się jasne, że to będzie to.
Celem gry jest umieszczenie wszystkich królików w norach - przy czym króliki poruszają się wyłącznie przeskakując przez jakąś przeszkodę zaczynającą się od sąsiedniego pola. W późniejszych etapach pojawiają się również lisy, które mogą się ślizgać w pionie albo w poziomie.
Autorzy:
- kod: Fandal
- grafika i muzyka: PG
- inni współautorzy: VinsCool, Leopold
- testy: Thomas „TWH” Havemeister, Solaris104
Oryginalna gra planszowa:
Klon Arkanoida, nowa wersja gry Break It opublikowanej w 1988 roku: link
Gra działa na 64KB, udostępnione pliki: XEX ATR
Wątek na naszym forum poświęcony grze: tutaj
Jak napisał Amarok, autor gry (którego jest to debiut na Atari):
- "Arcadia jest grą typu Zuma czy Luxor.
Głównym celem gry jest zniszczyć wszystkie węże składające się z kulek zanim dotrą do świątyni znajdującej się na końcu ścieżki. W przeciwnym przypadku świątynia zostaje zniszczona, a gracz traci życie. (...)
Gracz celuje przy przesuwając dżojstik w lewą lub prawą stronę i strzela nową kulką przy pomocy przycisku fire. Można również zmieniać bieżącą kulkę z następną w kolejności poprzez wychylenie dżojstika w górę lub w dół. W trakcie gry jest możliwość jej wstrzymania poprzez naciśnięcie klawisza spacji na klawiaturze.
Jeśli nowo wystrzelona kulka utworzy grupę składającą się co najmniej z 3-ch o tym samym kolorze, to taka grupa znika. W przeciwnym przypadku nowa kulka wydłuża węża.
Każde kolejne zniszczenie grupy kulek zwiększa licznik kombo albo reakcji łańcuchowej. Co trzecie kombo lub reakcję łańcuchową generuje na planszy losowe rozszerzenie, które gracz może złapać poprzez wystrzelenie kulki.
Wśród rozszerzeń są takie, które wpływają na ruch węży takie jak spowolnienie, zatrzymanie lub wycofanie. Inne rozszerzenia umożliwiają zafarbowanie kulek na dany kolor, usunięcie wszystkich kulek o danym kolorze, usunięcie pionowej grupy kulek przy pomocy błyskawicy, usunięcie najbardziej wysuniętych kulek przez tarczę lub posortowanie kulek w wężu znajdującym się najbliżej świątyni.
Zniszczenie grupy składającej się z co najmniej 5-ciu kulek generuje na planszy rozszerzenie w postaci serduszka. Po złapaniu 10-ciu serduszek gracz otrzymuje nowe życie.
Po 3-ch kolejnych poziomach pojawia się poziom bonusowy. Celem w tym poziomie jest zniszczenie jak największej liczby kulek. Zniszczenie węża generuje na planszy rozszerzenie serduszka. Gracz nie może stracić życia na poziomie bonusowym. (...)"
Wariant Pac-Mana, gra wymaga minimum 48KB. Plik z grą: XEX
Zbiór nowych poziomów gry logicznej "Dye", która zajęła drugie miejsce w edycji konkursu ABBUC z 2016 roku. Plik do pobrania: XEX
Pliki z grą: XEX ATR
Poszczególne wersje językowe:
PL EN DE
Krótka instrukcja (DE,EN): PDF
Michał "stRing" Radecki pisze o swej grze tak:
- "Moon Quest to tekstowo-graficzna gra przygodowa napisana w Atari Basic i skompilowana. Gra zawiera ponad 40 lokacji i 8 interaktywnych postaci. Znajdziemy tam też odrobinę humoru i cynizmu.
Gra została napisana tak, aby gracz czuł się komfortowo, więc sterowanie odbywa się wyłącznie przy pomocy joysticka. Do poruszania, używania przedmiotów, interakcji z osobami i elementami używamy właśnie jego.
W grze istnieje możliwość zapisu stanu gry. Zapisywany jest ekwipunek i wykonane istotne czynności. Grę zapiszemy w startowej lokacji, do której zawsze możemy wrócić. Korzystamy i zatwierdzamy z opcji zapisu/ładowania klawiszami OPTION, SELECT, START.
Podstawowe czynności jakie możemy wykonać to:
ZOBACZ, DAJ, WEŹ, MÓW, UŻYJ, URUCHOM
W grze zbieramy przedmioty, używamy ich, wymieniamy się nimi itd. Jednym z pierwszych celów jaki musimy wykonać jest odszukanie elementów kombinezonu kosmicznego (widocznych po lewej stronie ekranu). Podczas rozgrywki warto badać otoczenie, rozmawiać z postaciami, próbować używać przedmiotów w lokacjach itd. Zagadki są logiczne i raczej nieskomplikowane.
Gra wykrywa i wspiera systemy PAL i NTSC. Została przetłumaczona na trzy języki – polski, angielski i niemiecki.
Sterowanie:
KIERUNKI – ruch postaci we wskazanym kierunku. Możliwe ruchy są widoczne z prawej strony ekranu.
FIRE – wejście w tryb wyboru czynności:
KIERUNKI LEWO-PRAWO – wybór czynności:
FIRE – zatwierdzenie czynności
Przy czynnościach WEŹ, DAJ, UŻYJ możemy wskazać przedmiot o ile mamy już coś w ekwipunku. Analogicznie wybieramy go kierunkami LEWO-PRAWO i zatwierdzamy FIRE. Aby pominąć użycie przedmiotu kierujemy joystick w GORĘ aby wyjść z wyboru przedmiotu.
Podczas rozmów z postaciami (czynność MÓW) kolejny „dialog” uaktywniamy kierując joystick w PRAWO lub wciskając FIRE.
Gra w stylu Chaos Engine. Plik dostępny tutaj: ATR
Na konkurs trafiła wersja robocza z 5 poziomami, ciągle trwają prace nad wersją ostateczną. Nie tłumaczy to jednak zaskakująco niskiej pozycji w głosowaniu ABBUC...
Autorem kodu jest Janusz "Shanti77" Chabowski. Zgodnie z informacją od Jarosława "Odyńca" Wyszyńskiego, który z kolei jest autorem grafiki, docelowo gra ma działać na 64KB, a grafika etapów będzie doczytywana. Poprawiony został panel z licznikami, prawdopodobnie będzie się zmieniał wraz z rozwojem postaci (zakupy między etapami). Ma też się pojawić muzyka (w prezentowanych tutaj filmikach rozbrzmiewa muzyka, ale nie pochodzi ona z Atari).
Aktualny stan widać na filmiku poniżej:
Wersja z konkursu ABBUC: XEX
Próbka z wersji finalnej: XEX
Gra w stylu Caverns of Mars.
Plik z grą: XEX
2022-10-30 16:49 by "Adam"
komentarzy: 40