[Atari] AtariOnLine: WAP-niak – wyniki i prace

[6] # AtariOnLine | Niedziela, 14 Maja 2017 17:27CET

[Atari] AtariOnLine: WAP-niak – wyniki i prace
Skomentuj


Zakończył się tegoroczny WAP-niak. Dziękujemy tym, którzy przyczynili się do organizacji party, przede wszystkim Mikerowi i Sylwii oraz wszystkim uczestnikom konkursów :)

Poniżej prezentujemy wyniki "kompotów", będziemy jeszcze aktualizować nowinkę o prace.

Paczkę ze stuffem pobieramy stąd.


GFX COMPO
=========
1. Guru – Raphis..................................269 pkt
2. Ninja – IRATA4.................................256 pkt
3. Deep Space – Raphis............................246 pkt
4. Plaża (Beach) – Gorgh..........................210 pkt
5. Black Rescue – Kris3d..........................175 pkt
6. Nuller – QTZ...................................143 pkt
7. Jajo War – QTZ.................................120 pkt

VBXE BITMAP COMPO
=================
1. Elefant – Hania2d..............................208 pkt
2. Invaders over Israel – Nir Dary................166 pkt
3. Perystaltykoskop – LiSU........................158 pkt
4. Jajo War X – QTZ...............................157 pkt
4. Driving in Israel – Nir Dary...................157 pkt
6. I am Groot! – Nir Dary.........................149 pkt

COVER COMPO
===========
1. Clubbed to Death – Makary Brauner..............247 pkt
2. White Bear – LiSU..............................222 pkt
3. Major Tom – MotionRide.........................214 pkt
4. Wyginam Smialo Cialo...........................186 pkt
5. Yet Another F(h)air in my Light – V0yager......174 pkt

GAME COMPO
==========
1. Time Pilot – New Generation....................313 pkt
2. Crazy Cat – Koala + Aceman.....................288 pkt
3. Headache – Pirx + Zosia........................242 pkt
4. Hot&Cold Adventure – Gorgh + Ripek + Caruso....241 pkt
5. Vox Regis – Bocianu............................233 pkt
6. Podskoczek – Paw...............................155 pkt
7. Zabij Ducha – Ralf.............................148 pkt
7. Black Rescue – TDC.............................148 pkt

PICO-8
======
1. Road Fever – Bocianu...........................256 pkt
2. Strzaly Znikad – Mantis........................159 pkt
3. Seba – Mantis..................................138 pkt
4. Space – Huginn.................................133 pkt


Oto filmik z party, który przygotował gość z Izraela Nir Dary, widać m.in. fragmenty game compo:



GFX COMPO

1. Guru Meditation – Raphis



2. Ninja Gaiden – IRATA4



3. Deep Space – Raphis



4. Plaża / Beach – Gorgh



VBXE BITMAP COMPO

1. Elefantus – Hania2d



2. Invaders over Israel – Nir Dary



3. Perystaltykoskop – LiSU




COVER COMPO

1. Clubbed to Death – Makary Brauner




GAME COMPO

  • 1. Time Pilot

  • Kod: Solo, Laoo
    Muzyka: Miker
    Grafika na podstawie wersji arcade.


    Grupa New Generation dotychczas znana była z dem, tym razem przedstawiła na party swoją grę, będącą pisaną od zera konwersją gry na automaty.

    Oryginalny Time Pilot został wypuszczony przez Konami w 1982 roku, a inspiracją był Bosconian, który miał premierę rok wcześniej. Wcielamy się w rolę pilota myśliwca z przyszłości, który podróżuje w czasie i próbuje uratować swoich kolegów, którzy utknęli w różnych latach. Sprowadza się to do strzelania do wrogich statków i łapania przyjacielskich pilotów na spadochronach, a z każdym levelem zmienia się nieco czas i sceneria (początek to rok 1910).

    Ciekawostka: aby zachować futurystyczny charakter ostatniego, piątego poziomu, autorzy wersji na Atari przesunęli go w przyszłość – w oryginale dla levelu kosmicznego, w którym strzelamy do UFO, wyświetlany był rok 2001...


    Gra wygląda efektownie, mamy tu dużo dynamicznej rozgrywki i wiele software'owych sprajtów, zwracają uwagę np. chmury poruszające się na 3 różnych planach.

    Zaprezentowano 2 wersje gry: jedna na standardowe Atari 800XL/65XE, druga (TPilot16.xex) przygotowana na Atari z procesorem 65c816.

    Jeśli chodzi o inne 8-bitowce, to w swoim czasie gra ukazała się na komputery MSX i ColecoVision, pojawiły się też klony: na C16 i C64 gra nazywa się Space-Pilot (i jest zaskakująco wolna), na BBC Micro: Space Pilot, a na TRS-80 CoCo: Fury. Wydaje się, że wersja na małe Atari jako całość prezentuje się najlepiej z nich.


  • 2. Crazy Cat

  • Kod i grafika: Koala
    Muzyka: Aceman
    Pomysł: Milenka i Kazik



    Bohaterem jest mały różowy kotek zbierający monety, którego autor umieścił w rozległym levelu. Mamy tu płynny scrolling we wszystkich kierunkach, pozdrowienia dla graczy jako elementy planszy oraz nieźle odwzorowaną fizykę – zwróćcie np. uwagę, jak kotek porusza się w wodzie.

  • 3. Headache

  • Kod: Paweł "Pirx" Kalinowski
    Fabuła: Zosia Kalinowska


    Gra tekstowa w języku angielskim, wcielamy się w niej w ojca rodziny, który budzi się w łazience swego mieszkaniu z tytułowym bólem głowy.

    Koncepcja silnika gry jest niecodzienna, bo całość pomysłowo oparto na plikach batchowych Sparta Dosu X, które się wzajemnie wywołują, a przedmioty są trzymane jako zmienne Sparty. Gra powstawała na pececie, na podstawie plików JSON-owych Pirx wygenerował pliki BAT. Poza samym tekstem jest też semigrafika oparta na ATASCII, a do jej konwersji również powstało specjalne narzędzie.


    Gra została z wdziękiem zaprezentowana przez Pirxa i jego córkę, co na pewno wpłynęło korzystnie na punktację gry (jednym punktem zwyciężyła z produkcją Gorgha).

    Uwaga: podczas kodowania były znajdowane i poprawiane drobne bugi w Sparcie. Aby w pełni cieszyć się grą, wskazane jest użycie najnowszej wersji.


  • 4. Hot&Cold Adventure

  • Kod, design, grafika: Gorgh
    Elementy graficzne pierwszego poziomu: Ripek
    Muzyka: Caruso


    Bardzo sympatyczna platformówka rozgrywająca się w scenerii lodowej oraz w afrykańskich upałach. Zbieramy monety, a unikamy wszelkich poruszających się po planszy stworzeń i przeszkadzajek. W górnej części pola gry po każdej utracie życia wyświetlana jest liczba pozostałych żyć.

    Gra wymaga 128KB RAM.


  • 5. Vox Regis

  • Kod, pomysł, grafika: Bocianu
    Muzyka: LiSU


    O tej grze już pisaliśmy ostatnio. Bocianu przedstawiał ją tak:
    "(...) to gra strategiczno-decyzyjna, w której wcielamy się w rolę władcy niewielkiego królestwa i podejmując trudne i często niepopularne decyzje musimy doprowadzić nasz kraj do rozkwitu. Niestety częściej kończy się to bankructwem, rewolucją lub nawet straceniem głowy państwa przez wściekły tłum :)"


    Vox Regis kończy się wcześniej czy później śmiercią głowy państwa, ale można wcześniej spłodzić potomka, który będzie naszym następcą. Wśród wielu malowniczo nazwanych postaci w grze pojawia się m.in. arcybiskup Jan Rzygoń (za zgodą magistra inżyniera Rafała).


  • 6. Podskoczek

  • Autor: Paweł "Paw" Gugała


    Paw przybył na party z prostą, ale mającą swój urok grą: nasz bohater ma do pokonania dwa levele ciągle skacząc w górę po platformach.

    Uwaga: czasem trzeba wykorzystać fakt, że ekran jest "zawinięty", wyskoczenie z niego po jednej stronie powoduje pojawienie się postaci po drugiej.

  • 7. Zabij ducha (gra na ZX Spectrum)

  • Kod, pomysł, grafika: Rafał "Ralf" Miazga
    Muzyka: A. Volkov

    Ralf zaprezentował gierkę, w której idziemy ciągle w prawo i skaczemy po platformach unikając duchów. Gra jest prosta, a z elementów dodatkowych można wymienić samplowany rymowany wierszyk, którego treść ze względu na słabą jakość autor musiał nam objaśnić. Wielu z nas zapadła ta gra w pamięć – podczas prezentacji poziom głośności wrzasku przy śmierci bohatera niszczył nam wręcz bębenki słuchowe ;)

  • 7. Black Rescue

  • Kod, pomysł: TDC
    Grafika tytułowa: Kris3D
    Muzyka: V0yager

    Tyle samo punktów zdobyła gra autorstwa TDC, w której ratujemy rozbitków po zniszczeniu naszego statku. Tytuł ma się podobno wywodzić od tajnych operacji (black ops). Górna część ekranu to obszar przybrzeżny, a dolny to ocean. Pływamy łódką w jedną i drugą stronę, zabierając po kolei kolejne osoby unoszące się na wodzie.

    TDC kodował tę grę również podczas party i przesyłał w ciągu dnia kilka kolejnych wersji, organizatorzy nie bardzo już kontrolowali, który plik jest właściwy. Ostatecznie więc podczas prezentacji omyłkowo puszczona została najwcześniejsza wersja, w której nie było pewnych elementów, np. nie można było zginąć. W wersji późniejszej pojawia się muzyka i helikopter, o którego można się rozbić.


    Ostatnią wersję TDC umieścił w wątku na naszym forum i można ją pobrać stąd.

    PICO-8

    1. Road Fever – Bocianu


    Gra wyścigowa. Tutaj jest link (do zagrania w przeglądarce).

    2017-05-14 17:27 by "Adam"
    komentarzy: 13
    Inne treści związane z tematem
    [Atari] AtariOnLine: Nadchodzi KWAS nr 12 [Atari] AtariOnLine: Nadchodzi KWAS nr 12;
    Nareszcie, po prawie dwuletniej przerwie, nastał czas na Kolejne Wrocławskie Atarowskie Spotkanie czyli KWAS. A numer jego dwanaście. I odbędzie się za równo 2 tygodnie.Tym razem miejscem spotkania będzie retrokomputerowy kawiarniosklep "Pixel Retro Shop" ...
    [Atari] AtariOnLine: Kampania crowdfundingowa – książka o grach na Atari [Atari] AtariOnLine: Kampania crowdfundingowa – książka o grach na Atari;
    Your browser does not support the video tag.Zostało niewiele ponad tydzień na dokończenie zbiórki na Kickstarterze dotyczącej projektu wydania 704-stronicowej książki “Games for Atari: 1977 to 1995”.Miałby to być rodzaj wizualnego ...
    [Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – wyniki [Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – wyniki;
    W niedzielę zakończyła się trzecia edycja party Ironia w Wysokiej (woj. opolskie). Na razie nie zostały opublikowane wszystkie prace i pełna klasyfikacja, więc prezentujemy to, co mamy i to, co wiemy na chwilę obecną. Pliki będą ...
    [Atari.Area] Ironia 2017 - results [Atari.Area] Ironia 2017 – results;
    Dostępne są już oficjalne wyniki konkursów, które odbyły się na zeszłotygodniowym zlocie Ironia 2017, który odbył się w OSP Wysoka. GAME 1 Tensor Trzaskowskiego – Mgr inż. Rafał 175 p. 2 Pac-Mad – Bocianu / anticSHOP 164 p. 3 Piekiełeczko ...
    [Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry [Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry;
    Trwa trzecia edycja party Ironia w Wysokiej obok Góry Świętej Anny, w sobotę wieczór odbyły się "kompoty". Podobno w konkursach wystartowały 4 grafiki i 4 gry na małe Atari (te ostatnie autorstwa magistra inż. Rafała, Bocianu, ...