[Atari] AtariOnLine: WAP-niak – wyniki i prace

[5] # AtariOnLine | Niedziela, 14 Maja 2017 17:27CET

[Atari] AtariOnLine: WAP-niak – wyniki i prace
Skomentuj


Zakończył się tegoroczny WAP-niak. Dziękujemy tym, którzy przyczynili się do organizacji party, przede wszystkim Mikerowi i Sylwii oraz wszystkim uczestnikom konkursów :)

Poniżej prezentujemy wyniki "kompotów", będziemy jeszcze aktualizować nowinkę o prace.

Paczkę ze stuffem pobieramy stąd.


GFX COMPO
=========
1. Guru - Raphis..................................269 pkt
2. Ninja - IRATA4.................................256 pkt
3. Deep Space - Raphis............................246 pkt
4. Plaża (Beach) - Gorgh..........................210 pkt
5. Black Rescue - Kris3d..........................175 pkt
6. Nuller - QTZ...................................143 pkt
7. Jajo War - QTZ.................................120 pkt

VBXE BITMAP COMPO
=================
1. Elefant - Hania2d..............................208 pkt
2. Invaders over Israel - Nir Dary................166 pkt
3. Perystaltykoskop - LiSU........................158 pkt
4. Jajo War X - QTZ...............................157 pkt
4. Driving in Israel - Nir Dary...................157 pkt
6. I am Groot! - Nir Dary.........................149 pkt

COVER COMPO
===========
1. Clubbed to Death - Makary Brauner..............247 pkt
2. White Bear - LiSU..............................222 pkt
3. Major Tom - MotionRide.........................214 pkt
4. Wyginam Smialo Cialo...........................186 pkt
5. Yet Another F(h)air in my Light - V0yager......174 pkt

GAME COMPO
==========
1. Time Pilot - New Generation....................313 pkt
2. Crazy Cat - Koala + Aceman.....................288 pkt
3. Headache - Pirx + Zosia........................242 pkt
4. Hot&Cold Adventure - Gorgh + Ripek + Caruso....241 pkt
5. Vox Regis - Bocianu............................233 pkt
6. Podskoczek - Paw...............................155 pkt
7. Zabij Ducha - Ralf.............................148 pkt
7. Black Rescue - TDC.............................148 pkt

PICO-8
======
1. Road Fever - Bocianu...........................256 pkt
2. Strzaly Znikad - Mantis........................159 pkt
3. Seba - Mantis..................................138 pkt
4. Space - Huginn.................................133 pkt


Oto filmik z party, który przygotował gość z Izraela Nir Dary, widać m.in. fragmenty game compo:



GFX COMPO

1. Guru Meditation - Raphis



2. Ninja Gaiden - IRATA4



3. Deep Space - Raphis



4. Plaża / Beach - Gorgh



VBXE BITMAP COMPO

1. Elefantus - Hania2d



2. Invaders over Israel - Nir Dary



3. Perystaltykoskop - LiSU




COVER COMPO

1. Clubbed to Death - Makary Brauner




GAME COMPO

  • 1. Time Pilot

  • Kod: Solo, Laoo
    Muzyka: Miker
    Grafika na podstawie wersji arcade.


    Grupa New Generation dotychczas znana była z dem, tym razem przedstawiła na party swoją grę, będącą pisaną od zera konwersją gry na automaty.

    Oryginalny Time Pilot został wypuszczony przez Konami w 1982 roku, a inspiracją był Bosconian, który miał premierę rok wcześniej. Wcielamy się w rolę pilota myśliwca z przyszłości, który podróżuje w czasie i próbuje uratować swoich kolegów, którzy utknęli w różnych latach. Sprowadza się to do strzelania do wrogich statków i łapania przyjacielskich pilotów na spadochronach, a z każdym levelem zmienia się nieco czas i sceneria (początek to rok 1910).

    Ciekawostka: aby zachować futurystyczny charakter ostatniego, piątego poziomu, autorzy wersji na Atari przesunęli go w przyszłość – w oryginale dla levelu kosmicznego, w którym strzelamy do UFO, wyświetlany był rok 2001...


    Gra wygląda efektownie, mamy tu dużo dynamicznej rozgrywki i wiele software'owych sprajtów, zwracają uwagę np. chmury poruszające się na 3 różnych planach.

    Zaprezentowano 2 wersje gry: jedna na standardowe Atari 800XL/65XE, druga (TPilot16.xex) przygotowana na Atari z procesorem 65c816.

    Jeśli chodzi o inne 8-bitowce, to w swoim czasie gra ukazała się na komputery MSX i ColecoVision, pojawiły się też klony: na C16 i C64 gra nazywa się Space-Pilot (i jest zaskakująco wolna), na BBC Micro: Space Pilot, a na TRS-80 CoCo: Fury. Wydaje się, że wersja na małe Atari jako całość prezentuje się najlepiej z nich.


  • 2. Crazy Cat

  • Kod i grafika: Koala
    Muzyka: Aceman
    Pomysł: Milenka i Kazik



    Bohaterem jest mały różowy kotek zbierający monety, którego autor umieścił w rozległym levelu. Mamy tu płynny scrolling we wszystkich kierunkach, pozdrowienia dla graczy jako elementy planszy oraz nieźle odwzorowaną fizykę – zwróćcie np. uwagę, jak kotek porusza się w wodzie.

  • 3. Headache

  • Kod: Paweł "Pirx" Kalinowski
    Fabuła: Zosia Kalinowska


    Gra tekstowa w języku angielskim, wcielamy się w niej w ojca rodziny, który budzi się w łazience swego mieszkaniu z tytułowym bólem głowy.

    Koncepcja silnika gry jest niecodzienna, bo całość pomysłowo oparto na plikach batchowych Sparta Dosu X, które się wzajemnie wywołują, a przedmioty są trzymane jako zmienne Sparty. Gra powstawała na pececie, na podstawie plików JSON-owych Pirx wygenerował pliki BAT. Poza samym tekstem jest też semigrafika oparta na ATASCII, a do jej konwersji również powstało specjalne narzędzie.


    Gra została z wdziękiem zaprezentowana przez Pirxa i jego córkę, co na pewno wpłynęło korzystnie na punktację gry (jednym punktem zwyciężyła z produkcją Gorgha).

    Uwaga: podczas kodowania były znajdowane i poprawiane drobne bugi w Sparcie. Aby w pełni cieszyć się grą, wskazane jest użycie najnowszej wersji.


  • 4. Hot&Cold Adventure

  • Kod, design, grafika: Gorgh
    Elementy graficzne pierwszego poziomu: Ripek
    Muzyka: Caruso


    Bardzo sympatyczna platformówka rozgrywająca się w scenerii lodowej oraz w afrykańskich upałach. Zbieramy monety, a unikamy wszelkich poruszających się po planszy stworzeń i przeszkadzajek. W górnej części pola gry po każdej utracie życia wyświetlana jest liczba pozostałych żyć.

    Gra wymaga 128KB RAM.


  • 5. Vox Regis

  • Kod, pomysł, grafika: Bocianu
    Muzyka: LiSU


    O tej grze już pisaliśmy ostatnio. Bocianu przedstawiał ją tak:
    "(...) to gra strategiczno-decyzyjna, w której wcielamy się w rolę władcy niewielkiego królestwa i podejmując trudne i często niepopularne decyzje musimy doprowadzić nasz kraj do rozkwitu. Niestety częściej kończy się to bankructwem, rewolucją lub nawet straceniem głowy państwa przez wściekły tłum :)"


    Vox Regis kończy się wcześniej czy później śmiercią głowy państwa, ale można wcześniej spłodzić potomka, który będzie naszym następcą. Wśród wielu malowniczo nazwanych postaci w grze pojawia się m.in. arcybiskup Jan Rzygoń (za zgodą magistra inżyniera Rafała).


  • 6. Podskoczek

  • Autor: Paweł "Paw" Gugała


    Paw przybył na party z prostą, ale mającą swój urok grą: nasz bohater ma do pokonania dwa levele ciągle skacząc w górę po platformach.

    Uwaga: czasem trzeba wykorzystać fakt, że ekran jest "zawinięty", wyskoczenie z niego po jednej stronie powoduje pojawienie się postaci po drugiej.

  • 7. Zabij ducha (gra na ZX Spectrum)

  • Kod, pomysł, grafika: Rafał "Ralf" Miazga
    Muzyka: A. Volkov

    Ralf zaprezentował gierkę, w której idziemy ciągle w prawo i skaczemy po platformach unikając duchów. Gra jest prosta, a z elementów dodatkowych można wymienić samplowany rymowany wierszyk, którego treść ze względu na słabą jakość autor musiał nam objaśnić. Wielu z nas zapadła ta gra w pamięć – podczas prezentacji poziom głośności wrzasku przy śmierci bohatera niszczył nam wręcz bębenki słuchowe ;)

  • 7. Black Rescue

  • Kod, pomysł: TDC
    Grafika tytułowa: Kris3D
    Muzyka: V0yager

    Tyle samo punktów zdobyła gra autorstwa TDC, w której ratujemy rozbitków po zniszczeniu naszego statku. Tytuł ma się podobno wywodzić od tajnych operacji (black ops). Górna część ekranu to obszar przybrzeżny, a dolny to ocean. Pływamy łódką w jedną i drugą stronę, zabierając po kolei kolejne osoby unoszące się na wodzie.

    TDC kodował tę grę również podczas party i przesyłał w ciągu dnia kilka kolejnych wersji, organizatorzy nie bardzo już kontrolowali, który plik jest właściwy. Ostatecznie więc podczas prezentacji omyłkowo puszczona została najwcześniejsza wersja, w której nie było pewnych elementów, np. nie można było zginąć. W wersji późniejszej pojawia się muzyka i helikopter, o którego można się rozbić.


    Ostatnią wersję TDC umieścił w wątku na naszym forum i można ją pobrać stąd.

    PICO-8

    1. Road Fever - Bocianu


    Gra wyścigowa. Tutaj jest link (do zagrania w przeglądarce).

    2017-05-14 17:27 by "Adam"
    komentarzy: 13
    Inne treści związane z tematem
    [Atari] AtariOnLine: Modyfikacje starszych gier: Donkey Kong Jr. i Bubsy [Atari] AtariOnLine: Modyfikacje starszych gier: Donkey Kong Jr. i Bubsy;
    Donkey Kong Jr. Arcade / Donkey Kong Jr. EnhancedW 2016 roku Darryl Guenther, znany na AtariAge pod nickiem darryl1970, przedstawił szereg zmian graficznych do klasycznej gry Donkey Kong Jr., której wersja na małe Atari ukazała się w 1983 roku. Przypomnijmy jej fabułę: ...
    [ATARI] Altirra x86 i x64 2.99 test 19 [ATARI] Altirra x86 i x64 2.99 test 19;
    Nowa wersja testowej Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200. Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 2.90 z 15 lipca 2017 r.
    [Atari] AtariOnLine: Nowe demo na duże Atari [Atari] AtariOnLine: Nowe demo na duże Atari;
    Na zeszłotygodniowej imprezie Alchime 2017 zaprezentowano nową i (wg mnie) wartą obejrzenia produkcję na Atari ST/E: Glokzilla serwowaną przez grupę MJJ Prod. W przygotowywaniu dema udział wzięli:C-Rem - GraphicsGloky - CodeMr. Nours - CodeTomchi - MusicBinarki do ...
    [ATARI] Altirra x86 i x64 2.99 test 18 [ATARI] Altirra x86 i x64 2.99 test 18;
    Nowa wersja testowej Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200. Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 2.90 z 15 lipca 2017 r.
    [Atari] AtariOnLine: Zanim stali się znani... Kto wystąpił w reklamach Atari? [Atari] AtariOnLine: Zanim stali się znani... Kto wystąpił w reklamach Atari?;
    Atari w swoim czasie było mocno obecne w reklamach, a do promocji gier przez firmę spod znaku góry Fudżi angażowane były także ówczesne gwiazdy, np. słynny piłkarz Pele, koszykarz Karim Abdul czy aktor Jack Palance. Ale czasem wśród ...