!

[Atari] AtariOnLine: Time Wizard Deluxe Edition

[14] # AtariOnLine | Piątek, 13 Grudnia 2024 11:42CET

[Atari] AtariOnLine: Time Wizard Deluxe Edition
Mariusz "Mq" Ejchsztet napisał:

Kiedy w 2023 roku zobaczyłem grę "Time Wizard", która wygrała znany wszystkim konkurs organizowany przez ABBUC, wiedziałem już że będzie to również silny konkurent do podium we wszelkich innych konkursach. Nie pomyliłem się w swoich przewidywaniach, bo faktycznie w rocznych podsumowaniach gier powstałych w 2023 roku, gra ta zdobyła następnie pierwsze miejsce zarówno w konkursie FujiCup (nagroda jury i nagroda publiczności) jak również w konkursie Atari Homebrew Awards! Nic dziwnego, gra jest fenomenalna pod względem gameplay, innowacyjności przebiegu rozgrywki, ale też świetnie narysowana i dająca wiele godzin bardzo wciągającej zabawy.



Jesienią 2023 roku skontaktowałem się z autorem gry Amarokiem i już wtedy rozpoczęliśmy planowanie wspólnego wydania gry. Jak wspomina sam autor, zdecydował się on na wydanie gry we współpracy z Mq-workshop przede wszystkim dlatego, że gra jest napisana w Mad Pascalu, w którym programują także osoby przygotowujące wcześniejsze gry Mq-workshop, czyli nieoceniony Bocianu, no i ja sam. Było to istotne z tego względu, że gra pierwotnie napisana była na komputery z rozszerzoną pamięcią (minimum 130XE), a teraz chcieliśmy wszystko odwrócić niemalże do góry nogami, zmuszając cały prawie kod gry wraz ze wszystkimi danymi do przeniesienia się w banki pamięci kartridża. Celem takiej operacji było zwolnienie większości podstawowej pamięci RAM Atari, w której zapisywana jest bieżąca rozgrywka, co z kolei potrzebne jest do przewijania czasu wstecz i w przód. Oczywiście wszelkie zasługi za przeprowadzenie z powodzeniem tej operacji należą się samemu autorowi. Rzecz była jednak w tym, że ponieważ budową kartridża i sposobem jego oprogramowania w Mad Pascalu zajmowaliśmy się już wcześniej, więc byliśmy w stanie pomóc autorowi uporać się z tym w języku, w którym zaprogramowana jest cała gra "Time Wizard".

Prace nad przeniesieniem gry na kartridż oraz prace związane z rozbudową gry o nowe znacznie większe możliwości, zajęły autorowi około roku czasu. Poza technicznymi zmianami, które pozwoliły dostosować grę do pracy na stockowym Atari XL/XE z 64kB pamięci RAM, gra zyskała szereg bardzo istotnych elementów:

  • 70 różnorodnych etapów,
  • boss do pokonania w ostatnim etapie,
  • nowe mechaniki w grze urozmaicające etapy,
  • nowa muzyka do gry, którą napisał Adam Gilmore (co było trzymane w tajemnicy aż do wydania gry),
  • kilka przełączanych wersji językowych,
  • zapis postępów gry na kartridżu (odblokowywanie kolejnych poziomów),
  • zapis osiągnięć w grze na kartridżu (nawet po przejściu całej gry nadal można ulepszać swoje wyniki),
  • opcjonalne i konfigurowalne wykorzystanie dodatkowych przycisków fire,
  • szereg poprawek i ulepszeń graficznych, efektów dźwiękowych etc.

    Równolegle z pracami nad samą grą trwały prace nad przygotowaniem elementów poligraficznych, projektem nowych pudełek i wyborem ciekawych technologii dla zwiększenia jakości samego wydania, bo uważaliśmy że tak znakomita gra zasługuje na dopracowanie wszystkiego w najdrobniejszych szczegółach.



    Plan ostateczny był taki, żeby zdążyć z wydaniem gry przed Silly Venture, na którym w tym roku miał się pojawić Adam Gilmore. Udało się to zrobić rzutem na taśmę, bo dosłownie na dwa dni przed wyjazdem na Silly Venture otrzymałem komplet materiałów poligraficznych z drukarni i zdążyłem przygotować partię gier, które na miejscu można było kupić i od razu zdobyć autografy. Egzemplarze chętnie podpisywał zarówno Amarok jak i Adam Gilmore. Oczywiście Adam Gilmore również otrzymał swój egzemplarz gry i bardzo spodobało mu się nasze wydanie. Nie wiemy czy Adam podpisał swój egzemplarz, ale zostawiamy mu w tym wolną rękę :-).

    Można powiedzieć, że na Silly Venture odbyła się prapremiera "Time Wizard". To tam pierwszy raz można było zobaczyć grę, niektórzy na miejscu zaczęli już przechodzić etapy swoich egzemplarzy gry.

    Atmosfera na tegorocznym Silly Venture była wyśmienita. Przez cały czas w tle można było słyszeć dźwięki pochodzące ze znanych utworów Adama Gilmore'a. Jego przyjazd był niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem imprezy, więc tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy dołożyć swoją cegiełkę w postaci przygotowania fizycznego wydania gry "Time Wizard", do której napisał on muzykę.

    Obok wszystkich innych wydarzeń imprezy, dla nas wisienką na torcie był utwór zaprezentowany przez Momentvm, który przygotował własną interpretację muzyki z ekranu tytułowego gry "Time Wizard". Tym utworem Momentvm wygrał konkurs na cover muzyki Adama Gilmore'a. Dla mnie samego było to przemiłe zaskoczenie, ponieważ nie wiedziałem wcześniej w ogóle o tym, że Momentvm przygotowuje właśnie ten utwór, a swoim wykonaniem trafił idealnie w moje gusta muzyczne - i najwyraźniej nie tylko moje, bo głosujący zdecydowali przecież o jego zwycięstwie.
    Tutaj można zobaczyć i posłuchać tej pracy:



    W tym miejscu chciałbym podziękować organizatorom Silly Venture za umożliwienie spotkania ze znajomymi i przyjaciółmi w świetnej atmosferze, a także za możliwość spotkania Adama Gilmore'a, który - jak ktoś powiedział - "zrobił większości z nas dzieciństwo".

    W kwestii samej gry Time Wizard, będzie ona dostępna w sprzedaży w najbliższych dniach, a o szczegółach związanych ze sprzedażą informujemy w odrębnym wątku tutaj.

    Zachęcamy również do obejrzenia filmu promocyjnego gry, przygotowanego przez autora:



    Szerszą prezentację gry można obejrzeć na kanale Borsuk Retro Gry TV (premiera medialna w piątek 13 grudnia):



    2024-12-13 11:42 by Kaz
    komentarzy: 0
  • NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Obudowa 1090 XL
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Kalendarz 2025 o Atari
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dalsze rozkminy "construction kit"
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dalsze rozkminy "construction kit"
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dalsze rozkminy "construction kit"
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Piszemy grę na... NES!
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Piszemy grę na... NES!
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Piszemy grę na... NES!
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Piszemy grę na... NES!
    NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Będziemy testować "LCS" na Atari ST

    Vox populi

    Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(

    Dodaj komentarz

    Nick
    Email
    Jeśli korzystasz z gravatara, Twój avatar zostanie dodany automatycznie po wpisaniu adresu email. Email na stronie posiada standardowe, najskuteczniejsze i najprostsze zabezpieczenie przed spamBotami
    Poinformuje mnie emailem, że ktoś dodał wypowiedź w tym wątku (w każdej chwili można zrezygnować ze śledzenia wątku)
    Www
    Nr GaduGadu
    Komentarz
     
    wstecz13/12/2024 11:42
    Inne treści związane z tematem
    [ATARI] Altirra x86 i x64 4.31 Final 08/02/2025 [ATARI] Altirra x86 i x64 4.31 Final 08/02/2025
    Szybka wersja ALTIRRA - emulatora ośmiobitowych konstrukcji firmy ATARI, zawiera już dodane zmiany, które miały wejść do 4.40.
    [Atari] AtariOnLine: Obudowa 1090 XL [Atari] AtariOnLine: Obudowa 1090 XL
    Marcin "Fokaszalot" Baran, między innymi członek Polskiego Towarzystwa Ochrony Dziedzictwa Technicznego, Atarowiec, autor artykułów do pisma retrokomputerowego "Grel", jest też autorem kilku ciekawych projektów obudów do naszych sprzętów. Jego pasją jest projektowanie w technologii druku 3D, w ramach której przygotował już obudowy do: SIO2SD ...
    [Atari] BigPEmu 1.18 27/01/2025 [Atari] BigPEmu 1.18 27/01/2025
    Doskonały na tle innych emulatorów konsoli ATARI JAGUAR BigPEmu (The World's Prefurred Large Pussycat Emulator™)  autorstwa Rich Whitehouse doczekał się świeżej aktualizacji. Sporo zmian i patrząc w changelog emulator idzie w calkiem ciekawym kierunku, to jeszcze by się przydało aby więcej nowych produkcji pojawiało się na ten miły atarowski wynalazek;) Koniecznie ...
    [Atari] AtariOnLine: Kalendarz 2025 o Atari [Atari] AtariOnLine: Kalendarz 2025 o Atari
    Ładne kalendarze tematyczne, oczywiście w tematyce komputerów Atari, stały się ostatnio częstym gościem polskich zlotów komputerowych, widziałem je na zimowym Silly Venture, jak i Last Party - co wydaje się zrozumiałe, bo końcówka roku, jak i początek kolejnego to doskonały czas na zaopatrzenie się w całoroczny papierowy ...
    [Atari.Area] Rogul 1.0f [Atari.Area] Rogul 1.0f
    Bocianu, twórca gry "Rogul" na komputery Atari 8-bit, ogłosił kolejne wydanie gry, wprowadzając szereg zmian i usprawnień. Oto lista najważniejszych nowości: Naprawiono błąd w ekranie statystyk postaci. Dodano efekt trzęsienia ekranu podczas ataków bossów. Zmieniono etykietę "life suck" na "life leech". Liczba jednocześnie występujących przeciwników zależy teraz od poziomu ...
    Komentarze
    ... bez komentarza
    Ostatnio dodane pliki
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2025 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka Prywatności OWU