[Atari] AtariOnLine: Remanent growy – ACTris! 2.1

[2] # AtariOnLine | Wtorek, 3 Października 2017 22:22CET

[Atari] AtariOnLine: Remanent growy – ACTris! 2.1
Skomentuj


W 2011 roku ukazała się ostateczna wersja gierki CTetris (co miało oznaczać „Colorful Tetris”) i zajęła ona wówczas 20. miejsce w konkursie Kaz Kompo. Jej twórca Hayden „atx4us” Doan wrócił w połowie 2016 roku z nieco ulepszoną wersją, nazwaną ACTris!, co ma nawiązywać do Tetrisa i języka Action!, w którym tworzył kod.

Ambicją autora już od początku prac była jak największa grywalność i faktycznie gra się bardzo przyjemnie. Najważniejsza różnica w stosunku do CTetrisa polega na tym, że kolejne klocki tetrimino nie są wybierane „losowo” (a dokładniej pseudo-losowo), tylko program dba o to, aby ich rozkład był w dłuższej perspektywie równomierny. Tak więc każdy typ klocka musi się w końcu pojawić w określonym, niezbyt długim czasie – gracz nie będzie się już irytował bardzo długim oczekiwaniem na konkretny rodzaj spadającego elementu. Zdaniem autora zwiększa to istotnie przyjemność czerpaną z rozgrywki.


Gra oczywiście przyspiesza wraz z kolejnymi levelami, mamy bogaty wybór możliwości konfiguracji rozgrywki, a w tle wybrzmiewa słynny „Popcorn”. Atx4us nie wyklucza, że za jakiś czas stworzy jeszcze doskonalszą wersję Tetrisa na Atari, tym razem wykorzystując już nie tryb graficzny GTIA 10 (9-kolorowy z szerokimi pikselami), tylko stosując pomysły na dużą liczbę kolorów wzięte z efektownego Thetrisa (2014), którego autorami byli Marek „Mapa” Pavlik i Zdenek „PG” Eisenhammer.


Sterowanie podczas gry:

- dżojstik lewo-prawo – przesuwanie na boki
- dżojstik w górę – obrót elementu
- dżojstik w dół – opuszczenie elementu (wolne lub szybkie, zależnie od początkowej konfiguracji)
- spacja – błyskawiczne opuszczenie na sam dół (Hard Drop)

- 'Esc' lub 'P' – pauza
- 'N' – włączenie/ wyłączenie widoczności następnego klocka
- 'Q' – wyjście z gry

- 'M' – włączenie/ wyłączenie muzyki
- 'D' – włączenie/ wyłączenie odgłosu upuszczenia
- 'E' – włączenie/ wyłączenie efektów dźwiękowych

Konfiguracja początkowa (wybór opcji za pomocą dżojstika):

- Starting Level – poziom od którego startujemy (0-9),
- Starting Height – wysokość od której startujemy (0-9),
- Stick Down – czy skierowanie do dołu dżojstika powoduje twarde lądowanie klocka (Hard Drop), czy miękkie (Soft Drop),
- Fire Button – czy wciśnięcie FIRE powoduje obrót (Rotation), czy też szybkie upuszczenie elementu (Hard Drop),
- Object Rotate – czy obrót spowodowany FIRE lub dżojstikiem w górę jest pojedynczy (Single), czy też automatycznie ponawiany (Auto repeat).


Ostatnią wersję (2.1) gry można pobrać stąd. Miłej zabawy!



2017-10-03 22:22 by "Adam"
komentarzy: 1
Inne treści związane z tematem
[ATARI] Altirra x86 i x64 2.99 test 14 [ATARI] Altirra x86 i x64 2.99 test 14;
Nowa wersja testowej Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200. Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 2.90 z 15 lipca 2017 r.
[Atari.Area] RECOIL 4.1.0 [Atari.Area] RECOIL 4.1.0;
Jeśli znalazłeś na dyskietce lub w internecie plik graficzny z lat '80 lub '90, to o ile jest w jednym z 356 formatów, możesz go otworzyć programem RECOIL na komputerze z Windows, macOS, Linuksem lub urządzeniu przenośnym z Androidem, ewentualnie na tej ...
[Atari] AtariOnLine: Starotki ze strychu [Atari] AtariOnLine: Starotki ze strychu;
Sentymentalne powroty do czasów dzieciństwa, to jedna z tych rzeczy, które jak magnes przyciągają nas do retro i napędzają nam czytelników. Jedną z takich osób, która całkiem niedawno zabrała się za wygrzebywanie ...
[Atari] AtariOnLine: Nowy RECOIL v4.1.0 [Atari] AtariOnLine: Nowy RECOIL v4.1.0;
Jeśli znalazłeś na dyskietce lub w internecie plik graficzny z lat '80 lub '90, to o ile jest w jednym z 356 formatów, możesz go otworzyć programem RECOIL (Retro Computer Image Library) na komputerze z Windows, macOS, Linuksem lub ...
[Atari] AtariOnLine: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – zapraszamy! [Atari] AtariOnLine: RetroKomp/LOAD ERROR 2017 – zapraszamy!;
Już w ten weekend odbędzie się kolejna edycja gdańskiej imprezy RetroKomp, połączonej z organizowanym co dwa lata demoscenowym LOAD ERROR-em. Uczestnicy będą mogli obejrzeć komputery retro i pograć na nich, wziąć udział m.in. ...