[Atari] AtariOnLine: Radar Rat Race, prosty klon Rally-X

[4] # AtariOnLine | Niedziela, 9 Września 2018 22:33CET

[Atari] AtariOnLine: Radar Rat Race, prosty klon Rally-X

Zacznijmy od przypomnienia, że już 12 lat minęło od pojawienia się pierwszych informacji o pracach nad konwersją na 8-bitowe Atari samochodowo-labiryntowej gry arcade „New Rally-X”. Od tamtego czasu powstało kilka roboczych wersji, niestety prace zatrzymały się jakiś czas temu, tak wygląda ostatni stan kodu:



Gdyby ktoś chciał, może pomóc w dokończeniu tej produkcji – źródła można znaleźć tutaj, a odpowiedni wątek na Atari Age znajduje się tu.

Tamtej gry nadal nie mamy dokończonej, a tymczasem otrzymaliśmy prostszą wersję jej prequela. Gierka Radar Rat Race to klon „Rally-X” znany z VIC-20 czy Commodore'a 64, w którym zasady rozgrywki pozostały te same, ale ze świata samochodów trafiamy do labiryntu z myszami, kotami i kawałkami sera.


Grę przeportował Austriak Norbert Kehrer, który znany jest z przenoszenia gier pomiędzy maszynami wyposażonymi w procesory linii MOS 65xx – dzięki niemu na 8-bitowe Atari trafiły takie produkcje, jak „Asteroids Emulator” (dokładnie odwzorowujący automat do gry Asteroids), „PET Galaga” czy „Sprint I”.

W Radar Rat Race, tak jak to było również w przypadku poprzednich portów Norberta, program na Atari odpowiada 1:1 wersji oryginalnej (tutaj źródłem był kod na C64), z dokładnością do procedur odpowiadających za grafikę i dźwięki.

Naszym celem jest zebranie wszystkich kawałków sera umieszczonych na planszy. Użycie przycisku FIRE pozwala na zostawienie za sobą „magicznego pyłu”, który dezorientuje na kilka sekund goniące nas myszy.



Grafika PMG jest użyta do podkolorowania tła i wyróżnienia wszystkich myszy na pomocniczej mapce. Szkoda jednak, że Norbert nie wygospodarował chociaż jednego odrębnego playera do nadania dodatkowego koloru któremuś z elementów pola gry (np. głównemu bohaterowi).

Plusem w stosunku do oryginalnej wersji jest możliwość wyłączenia podczas gry krótkiej zapętlonej melodyjki, która potrafi dość szybko zirytować (wyłączamy/ włączamy przez naciśnięcie OPTION).

Grę pobieramy stąd: XEX, ATR.

2018-09-09 22:33 by "Adam"
komentarzy: 0

Tagi: Nintendo, Commodore, Atari, Nemu, Vic 20, C64, Pce, Gry, Adam Wachowski, Pcengine

wstecz09/09/2018 22:33
Inne treści związane z tematem
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-210-gbf8255cbc [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-210-gbf8255cbc
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-213-gff7a85cc2 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-213-gff7a85cc2
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-218-ga5bbc9ff0 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-218-ga5bbc9ff0
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-219-g33c53eebe [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-219-g33c53eebe
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
[PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-222-g139f39239 [PSP] DevPPSSPP GITv1.8.0-222-g139f39239
PPSSPP to projekt emulatora przenośnej konsoli SONY PSP, napisanym w C++ przez jednego ze współautorów emulatora Dolphin udającego konsolę Nintendo Wii/GameCube Henrika Rydgarda, podobnie jak Dolphin, emulator posiada status open source i każdy może korzystać z repozytorium na githubie. W chwili obecnej jest to bezsprzecznie najlepszy emulator, który pozwala nam ...
Komentarze

T-shirt "Sinclair 128k"

Retro T-Shirt Sinclair 128k - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2019 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt