[Atari] AtariOnLine: Pac-Mad – premiera ostatecznej wersji gry

[5] # AtariOnLine | Wtorek, 19 Grudnia 2017 14:17CET

[Atari] AtariOnLine: Pac-Mad – premiera ostatecznej wersji gry
Skomentuj


Mam zaszczyt przedstawić nową i ostateczną wersję gry Pac-Mad, która pierwszy raz światło dzienne ujrzała na Ironii 2k17. W czasie od party udało mi się dokończyć parę rzeczy, które planowałem od początku, ale nie zdążyłem zaimplementować. Uwzględniłem także kilka uwag spływających od graczy, poprawiłem parę błędów i zoptymalizowałem pod kątem szybkości.


Szczegółowa lista zmian:

• 20 nowych poziomów – aktualnie gra zawiera 30 różnych plansz,
• balans i zmiana kolejności poziomów – trudność poziomów rośnie wraz z postępem w grze,
• bonusy w postaci losowo pojawiających się owoców w 3 wariantach,
• każdy duszek ma teraz osobne AI, różne na różnych poziomach gry,
• wynik jest prezentowany na zakończenie gry i widoczny również na matrycy HSC,
• możliwość wyboru startowego poziomu klawiszem SELECT,
• wyświetlanie bieżącego poziomu na ekranie końca gry,
• nowe efekty dźwiękowe przy zjedzeniu owocu i przy otwarciu drzwi do kolejnego poziomu,
• ukryty 'cheat mode' dający 99 żyć,
• optymalizacje szybkości,
• drobne poprawki graficzne.

Dla tych, którzy nie pamiętają, dodam, że gra napisana jest od zera w MadPascalu. Kod i grafikę stworzyłem sam, a autorem muzyki jest LiSU.

Plik z grą pobieramy stąd.

Jej kod źródłowy jest dostępny pod tym adresem.
Podczas pracy nad grą powstał również edytor plansz:



Mam nadzieję, że granie w tę grę sprawi Wam chociaż tyle frajdy, ile mi zajęło jej pisanie. Przyznam, że gdyby nie pomoc Tebego, pewnie rzuciłbym to w cholerę, bo musiałem się przedzierać przez meandry Pascala. Ale nauczyłem się naprawdę sporo. MadPascal to już całkiem dojrzałe narzędzie i polecam je serdecznie każdemu.


Mogę już chyba zdradzić, że od jakiegoś czasu pracuję nad poradnikiem do tego języka i powoli, ale systematycznie powstają treści, które może w przyszłym roku uda mi się oficjalnie upublicznić.

Tymczasem zachęcam do podjęcia rękawicy i pobicia mojego rekordu w High Score Cafe :)



2017-12-19 14:17 by "bocianu"
komentarzy: 1
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff;
Dostępne są już wszystkie prace oraz wyniki z zakończonego dziś jubileuszowego zlotu w Opalenicy: Last Party 2017. Music Compo: 1. 20 lat lejter - Lisu/Tristesse 2. Oldtekkno - Miker 3. Distilled Implant Cleaner - Pigu + Zlew Graphics Compo: 1. Last Train - Rocky/MadTeam 2. Snowman - ...
[ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1 [ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1;
Nowa wersja testowej Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200.  Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 3.00 z 28 grudnia 2017 r.
[Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016 [Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016;
Przedstawiamy wyniki jedenastej edycji konkursu na najlepszą grę roku Kaz Kompo 2016.1. Laura, 590 p.Twórcy gry:Kod, pomysł: Arkadiusz „Larek” Lubaszka, grafika: Paweł „Ripek” Szewczyk, muzyka: Bartłomiej „Wieczór” ...
[MULTI] Pantheon 6.598 [MULTI] Pantheon 6.598;
Multiemulator Pantheon, programu autorstwa  Bostjana 'Grandy' Grandoveca i jego kolejna odsłona. Tym razem dodano obsługę 93 tytułów dla SEGA Megadrive.
[Atari.Area] Altirra 3.00 [Atari.Area] Altirra 3.00;
Last Party zbierało się do końca, tymczasem Phaeron wypuścił nową wersję najlepszego i najpopularniejszego obecnie emulatora 8-bitowego Atari - Altirra. Oto najważniejsze zmiany i uspraweninia (w języku angielskim): Accuracy: Illegal 6502 opcode and 65C816 fixes, VBXE fixes and timing ...
Komentarze