[Atari] AtariOnLine: NRV i jego silnik do gier platformowych

[3] # AtariOnLine | Czwartek, 31 Sierpnia 2017 21:43CET

[Atari] AtariOnLine: NRV i jego silnik do gier platformowych
Skomentuj


Chilijczyk Nelson "NRV" Ramirez opublikował na AtariAge napisany przez siebie kod silnika do platformówek na 8-bitowe Atari, tworzony głównie w 2010 roku. Ma nadzieję, że udostępnione źródła oraz grywalny przykład mogą być komuś pomocne.

Silnik charakteryzuje się nieco bardziej zaawansowaną fizyką niż w przypadku typowej gry na małym Atari – można tutaj odrębnie określić szybkość chodzenia, skakania, spadania, pływania, wspinaczki oraz tempo przyspieszenia do tych szybkości. Silnik umożliwia też danie graczowi pewnej kontroli podczas skoków i spadania.

W obsłudze postaci sterowanej przez gracza wykorzystywany jest system stanów. Od aktualnego stanu zależy, jak nasza postać może się w danym momencie poruszać i jakie kolizje z otoczeniem są sprawdzane. Na potrzeby debugowania NRV dodał zmianę koloru postaci w zależności od bieżącego stanu.

Kod był pisany w MADS-ie i testowany pod emulatorem Altirra. Zaprezentowany został jeden level skonstruowany za pomocą programu Envision PC (wersja reborn), a sterowanie ustawiono następująco: FIRE to strzał, dżojstik w górę to skok. Oto fragment rozgrywki:



Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.

Całą paczkę z kodem i plikami XEX można pobrać stąd. Wewnątrz dostępna jest zarówno wersja NTSC, jak i PAL (w przypadku niewłaściwego systemu widać tylko czarny ekran).

* * *

Wygląda na to, że NRV znów jest bardziej aktywny jeśli chodzi o małe Atari, bo – poza opublikowaniem w ostatnich dniach tego silnika – wrócił po jakichś 6 latach przerwy do swojego sztandarowego, niedokończonego dzieła Project-M. Najnowsze modyfikacje były na razie kosmetyczne, ale przynajmniej jest jakaś szansa, że projekt posunie się do przodu.


Jak ktoś chce sobie przypomnieć jedną z pierwszych informacji o demie Project-M na AtariOnline, jeszcze z 2010 roku, to niech kliknie tutaj.

2017-08-31 21:43 by "Adam"
komentarzy: 3
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff;
Dostępne są już wszystkie prace oraz wyniki z zakończonego dziś jubileuszowego zlotu w Opalenicy: Last Party 2017. Music Compo: 1. 20 lat lejter - Lisu/Tristesse 2. Oldtekkno - Miker 3. Distilled Implant Cleaner - Pigu + Zlew Graphics Compo: 1. Last Train - Rocky/MadTeam 2. Snowman - ...
[ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1 [ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1;
Nowa wersja testowej Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200.  Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 3.00 z 28 grudnia 2017 r.
[Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016 [Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016;
Przedstawiamy wyniki jedenastej edycji konkursu na najlepszą grę roku Kaz Kompo 2016.1. Laura, 590 p.Twórcy gry:Kod, pomysł: Arkadiusz „Larek” Lubaszka, grafika: Paweł „Ripek” Szewczyk, muzyka: Bartłomiej „Wieczór” ...
[MULTI] Pantheon 6.598 [MULTI] Pantheon 6.598;
Multiemulator Pantheon, programu autorstwa  Bostjana 'Grandy' Grandoveca i jego kolejna odsłona. Tym razem dodano obsługę 93 tytułów dla SEGA Megadrive.
[Atari.Area] Altirra 3.00 [Atari.Area] Altirra 3.00;
Last Party zbierało się do końca, tymczasem Phaeron wypuścił nową wersję najlepszego i najpopularniejszego obecnie emulatora 8-bitowego Atari - Altirra. Oto najważniejsze zmiany i uspraweninia (w języku angielskim): Accuracy: Illegal 6502 opcode and 65C816 fixes, VBXE fixes and timing ...
Komentarze