



Wszystko zaczęło się od niewinnego pytania, gdy syn Rafała Dudka chciał się dowiedzieć, czy potrafi on zrobić taką grę jak wujek Krzysiek. Wujek to znany dobrze atarowcom Krzysztof "xxl" Dudek, a grę o którą chodziło to "Montezuma's Revenge". Krzysiek pracował wówczas z Robertem Jaegera nad nową wersją gry, utworzył nowe zakończenie (na bazie tego kodu powstała na razie wersja dla NES), a jego brat Rafał przygotowywał grafikę do tej uwspółcześnionej wersji gry. Klimaty azteckie tak się wówczas udzieliły Rafałowi, że postanowił odpowiedzieć synowi, tworząc grę dla małego Atari, której akcja toczy się właśnie w Ameryce Południowej, w dżungli, w piramidzie.





Rafał jest zawodowym grafikiem, ale dotychczas nigdy nie rysował niczego w ograniczeniach ośmiobitowego Atari. Po raz pierwszy zaczął przygotowywać całoekranowe grafiki w atarowskim hiresie, klocki, z których budowane są plansze gry, a także klatki postaci. Moim zdaniem wyszło to miażdżąco pięknie. Dotychczas nie było na naszym komputerze gry tak ornamentowej, bogatej w szczegóły, o tak rozbudowanej i urozmaiconej grafice w hires.
Początkowo gra miała mieć tytuł "Tony Halik", nawiązując do jednego z najbardziej znanych polskich podróżników, jednak Rafał nie doczekał się zgody na użycie nazwiska słynnego dokumentalisty, dziennikarza, filmowca. Ostatecznie więc gra będzie zatytułowana "Tony". Ponadto pojawili się koderzy chętni do przeniesienia gry na inne platformy i już jest pewne, że przygody Tony'ego pojawią się na ZX Spectrum oraz Amigę.




Jest to klasyczna gra platformowa, w której oprócz przemierzania różnych lokacji, czy to na bagnach czy w piramidzie, musimy zbierać przedmioty i skarby, a także oczywiście unikać niebezpieczeństw. Pomysłodawca dodaje, że w grze nie występuje przemoc w postaci strzelania i jest to celowy zabieg, wprowadzenie elementu etyki do gry. Rafał zapowiada, że będą też nowości w rozgrywce - których dotychczas w grach na Atari nie było, ale nie chce spojlerować, zanim gra się nie ukaże. Można jednak zauważyć na ekranach z gry, że na przykład będzie wykorzystywany interfejs Fujinet.




Autorzy zapowiadają 5 poziomów gry, ale również okrojoną wersję demo, która będzie oczywiście darmowa. Pełna wersja będzie wersją kolekcjonerską, pudełkową, na cartridżu. Zamierzenie jest takie, by gra działała na każdym Atari, od klasycznych "gołych" 800XL czy 65XE, aż po komputery rozbudowane, modyfikowane.






Gwarancją wysokiej jakości gry jest ekipa, która się zebrała do jej stworzenia. Oprócz zawodowego grafika Rafała Dudka, który zajmuje się stroną wizualną projektu, od grafiki gry po materiały marketingowe, muzykę stworzył jeden z najlepszych atarowskich muzyków Michał "Caruso" Brzezicki. W pracach uczestniczył też brat Rafała, jeden z najlepszych koderów Atari - wspomniany xxl, niestety aktualnie z powodu totalnego braku czasu, nie może pomóc i w związku z tym pilnie poszukiwany jest koder! Dlaczego "pilnie"? Właśnie dlatego, że równolegle powstaje wersja gry dla ZX Spectrum oraz dla Amigi. Wielka by była szkoda, żeby gra, która pierwotnie była projektowana dla Atari, najpierw ukazała się dla dwóch innych platform, a atarowcy znowu zostali pozbawieni fajnej zabawy. Dlatego jeszcze raz ogłoszenie Rafała: koder pilnie poszukiwany! Można kierować się do niego przez pośrednictwo AOL, albo bezpośrednio na FB.



2022-11-24 12:29 by Kaz
komentarzy: 23