[Atari] AtariOnLine: Major Blink

[3] # AtariOnLine | Sobota, 15 Września 2018 01:22CET

[Atari] AtariOnLine: Major Blink
Skomentuj


(okładka wersji na C16 i Plus/4, źródło: Plus/4 World)

Niedawno pisałem o powrocie do kodowania na Atari Jona Williamsa, autora m.in. klasycznej gry „Jet Boot Jack”. Opublikowane przez niego „Baby Berks” były nieco okrojoną wersją pierwszej części jego trylogii o Berkach. Nie minęło dużo czasu, a Jon zdążył przenieść na Atari drugą część (z 1985 roku), zatytułowaną „Major Blink”.


Oryginalnie miała to być odrębna produkcja, ale wydawca nalegał, aby powiązać ją z Berkami i dopisać podtytuł „Berks 2”. Jaką więc historyjkę wymyślił Jon, aby połączyć fabularnie te dwie gry? Po wydarzeniach pierwszej części wszyscy Berkowie zostali wybici, a rozczarowany tym faktem człowiek, który ich stworzył, tytułowy major Blink, postanowił się przekwalifikować i popracować jako malarz, chodząc z wałkiem i pokrywając farbą ściany kolejnych pomieszczeń.

Nie jest to łatwa fucha, bo przeszkadzają mu stale podążające za nim powolne drony (wyglądające jak diamenty) oraz „spoko misie” (cool bears), które z premedytacją zdejmują ze ścian nałożoną już farbę.

Na szczęście mamy ze sobą podręczne działko laserowe: misie można ustrzelić, natomiast diamenty jedynie na chwilę dezaktywować.



Garść informacji o rozgrywce:

• Na ekranie widać zmniejszający się licznik bonusowych punktów – tyle ich dostaniemy w momencie ukończenia danej planszy. Uwaga: jeśli ten licznik dojdzie do zera, to gra się kończy!

• Misie wychodzą z górnej krawędzi planszy i schodzą powoli w dół. Ale dopóki nasz bohater będzie przebywał w górnej części pola gry (oznaczonej zielonym kolorem ścianek), żaden nowy miś się nie pojawi.

• Każdy obszar do zamalowania ma przypisaną liczbę punktów, którą za niego dostaniemy. Jeśli później misie zdejmą z danego obszaru całą farbę, tracimy dwukrotnie tyle punktów.

• Po każdych 4 ekranach dostajemy nowe życie.

• Łącznie jest 8 różnych układów ekranów, pojawiających się losowo. Po przejściu wszystkich całość się zapętla, tylko z wyższym poziomem trudności.

• Na ekranie tytułowym możemy ustawić dżojstikiem początkowy poziom (cymbał/ nowicjusz/ normalny/ ekspert/ mistrz), na tej podstawie przypisywany jest poziom trudności między 1 a 16, zwiększany po przejściu kolejnych plansz.

• Sterujemy dżojstikiem, aby oddać strzał trzeba nacisnąć FIRE łącznie ze wskazaniem kierunku. Spacją pauzujemy grę i ponownie ją wznawiamy.

Grę można pobrać stąd.

2018-09-15 01:22 by "Adam"
komentarzy: 0
Inne treści związane z tematem
[FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 [FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 ;
SpeedVicio udostępnił pełną wersję nakładki MedGUI - bardzo wygodnego interfejsu dla multiemulatora Mednafen, który sam w sobie jest raczej mało przyjazny w konfiguracji.
[multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15 [multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15;
Po dlugiej przerwie pojawiła się aktualizacja multiemulatora DSP pozwalającego pobawić się maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB. Dość nietypowy projekt na pierwszy rzut oka, ...
[Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167 [Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167;
MameSick opublikował wersję swojej mutacji MAME 0.167 - MameUIFX. MameUiFX może poszczycić się jednym z ładniejszych GUI wśród klonów MAMEUI i jest jednym z najlepiej działających klonów tego multiemulatora.  
[arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167 [arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167;
HbMame (HomeBrewMame) jest modyfikacją MAME umożliwiającą odpalenie nieoficjalnych gier na sprzęt arcade obsługiwany przez MAME - nieoficjalne, amatorskie to wcale nie znaczy, że gorsze.
[AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix) [AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix);
Po makabrycznie długim czasie Frode Solheim twórca emulatora FSUAE Frode Solheima, bazującej na kodzie pozostałych emulatorów z rodziny UAE, a w zasadzie bardzo przyjemnego połączenie pythoona z WinUAE, w końcu zdecydował się zakończył pracę nad nową wersją swojego ...
Komentarze

Tshirt "Archon Cover"

Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt