[Atari] AtariOnLine: Magazyn FLOP nr 60

[3] # AtariOnLine | środa, 7 Czerwca 2017 23:47CET

[Atari] AtariOnLine: Magazyn FLOP nr 60
Skomentuj


Każdego roku Czesi przygotowują swój magazyn dyskowy FLOP przeznaczony na 8-bitowe Atari. Tradycją stało się, że premiera przypada w kwietniu, tym razem jednak przygotowaniom jubileuszowego sześćdziesiątego numeru towarzyszyły pewne perturbacje. Ostatecznie zamiast na kwietniowej Atari?dzie nowy numer ujrzał światło dzienne na zeszłoweekendowej imprezie PLatari?da w Czeskich Budziejowicach. Paczkę z dwoma plikami ATR pobrać możecie stąd, a teraz krótko przedstawię zawartość świeżo opublikowanego numeru.

  • Strona A


  • Po odpaleniu strony A wita nas proste intro.

    Kod: Anton?n „R0ger” Hol?k,
    muzyka (stereo): Marek „Poison” Pesout,
    tekst: Frantisek „Fandal” Houra.


    Resztę strony A wypełniają różne teksty w języku czeskim:
    - artykuł wstępny Zdenka Buriana,
    - opis zawartości magazynu,
    - sprawozdanie roczne ołomunieckiego „Atari klubu”,
    - kalendarz atarowych imprez na rok 2017 (autor: Jan K?upka),
    - informacja o organizowanych od roku 2013 interaktywnych wystawach komputerów Atari (8-bit, ST, 7800, Jaguar) w szkole w Ołomuńcu, w której odbywa się ostatnimi laty Atari?da. Dzięki takim grom jak Jezkovy vo?i Fandala grać mogą również niewidomi uczniowie (autor artykułu: Zden?k Burian),
    - reportaż z Forevera 2017 (autorstwa R0gera),
    - wywiad z R0gerem przeprowadzony przez Fandala,
    - Jan K?upka bardzo szczegółowo porównuje system operacyjny QMEG w wersji 3 i 4,
    - Wyjście S-Video z Atari 800XL (autor: Petr Kou?il),
    - Jak na PC przygotowywać dwukolorowe dane graficzne na 8-bitowe Atari – opowiada Zden?k „PG” Eisenhammer,
    - realtime text z Atariady 2016.


  • Strona B

  • Osoby, które nie posługują się czeszczyzną, będą raczej zainteresowane tylko zawartością strony B zawierającej gry.

  • Spellbinder


  • Najciekawszą propozycją z zestawu wydaje się Spellbinder, skonwertowany przez Fandala z BBC Micro. Akcja gry toczy się na zamku w fikcyjnej krainie Lorraine pod koniec XIII wieku. Wcielamy się w postać maga o imieniu Eldon, a naszym celem jest odnalezienie i pokonanie złego czarownika Zorna, który ukrył się w tym miejscu.

    To typowa gra przygodowa, w której eksplorujemy kolejne pomieszczenia, zbieramy przedmioty i używamy ich, zbieramy też składniki czarów i rzucamy zaklęcia.


    Na panelu gry po lewej stronie widzimy zbiór ikon odpowiadających akcjom, które możemy wykonywać. Przypisane są do nich kolejne klawisze z cyframi 1-6:
    1 - tryb poruszania się,
    2 - przyglądanie się / przeszukiwanie,
    3 - sprawdzenie zawartości naszych kieszeni (oraz naszego poziomu energii),
    4 - zmieszanie składników zaklęcia (trzeba wcześniej poznać odpowiednią formułę magiczną – uwaga, kolejność składników jest istotna!),
    5 - rzucenie zaklęcia,
    6 - użycie przedmiotu.


    Opis gry można pobrać np. stąd. Przydatna może być też szczegółowa mapka z podpowiedziami.

    Twórcy oryginału z 1987 roku: Etan Shirron, Dan Shirron.
    Wersja na Atari:
    Kod: Frantisek „Fandal” Houra,
    muzyka: Zden?k „PG” Eisenhammer,
    kolory, adaptacja ekranu tytułowego: Jos? Pereira,
    testowanie: Lukas Bezdek.

  • Multiloops



  • Nowa gra podobna do Loops of Zen XXL-a, tyle że tutaj dzięki multijoyowi dostępny jest tryb kooperacji (do 5 graczy jednocześnie).

    Kod: Rudolf Kudla,
    muzyka: Anton?n „R0ger” Hol?k.



  • Diamondz 2


  • Reedycja starszej gry logicznej Fandala z nowymi levelami. Musimy wyczyścić każdy poziom ze wszystkich diamentów i dostać się do wyjścia.

    Kod: Frantisek „Fandal” Houra,
    grafika, muzyka: Zden?k „PG” Eisenhammer.



  • Ate'em All



  • Ate'em All, czyli zjadłem je wszystkie – rywalizujemy z innymi graczami próbując zjeść jak najwięcej smakołyków pojawiających się losowo na planszy. Niektóre mają specyficzne właściwości, np. przyspieszają nasze ruchy albo wpływają negatywnie na pozostałych graczy.

    Uwaga: w tej grze Multijoy16 umożliwia rozgrywkę maksymalnie 16 jednoczesnym graczom!

    Kod: Fandal, muzyka: Irgendwer.



  • Boulders and Bombs M4


  • Mniej znana gra z 1982 roku, przerobiona przez Fandala pod kątem obsługi multijoya. Jeden gracz próbuje przedostać się swoimi ludźmi pod ziemią z lewej na prawą stronę ekranu, a 3 pozostałych graczy może mu przeszkadzać, sterując niebezpiecznymi kosmicznymi ptakami u góry ekranu.



  • Snakes And Ladders M4


  • Multijoyowa przeróbka gry z 1991 roku. Jak sama nazwa wskazuje, mamy do czynienia z adaptacją klasycznej planszówki „Węże i drabiny”. Każdy gracz w swoje turze przesuwa się o tyle pól, ile wskazała mu kostka. Jeśli zakończy ruch u stóp drabiny, to jest przenoszony w górę na jej drugi koniec, a jeśli zakończy ruch na głowie węża – analogicznie, tyle że spada w dół. Dzięki multijoyowi grać może od 1 do 4 graczy.



    2017-06-07 23:47 by "Adam"
    komentarzy: 1
    Inne treści związane z tematem
    [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff;
    Dostępne są już wszystkie prace oraz wyniki z zakończonego dziś jubileuszowego zlotu w Opalenicy: Last Party 2017. Music Compo: 1. 20 lat lejter - Lisu/Tristesse 2. Oldtekkno - Miker 3. Distilled Implant Cleaner - Pigu + Zlew Graphics Compo: 1. Last Train - Rocky/MadTeam 2. Snowman - ...
    [MULTI] Pantheon 6.598 [MULTI] Pantheon 6.598;
    Multiemulator Pantheon, programu autorstwa  Bostjana 'Grandy' Grandoveca i jego kolejna odsłona. Tym razem dodano obsługę 93 tytułów dla SEGA Megadrive.
    [Atari.Area] Altirra 3.00 [Atari.Area] Altirra 3.00;
    Last Party zbierało się do końca, tymczasem Phaeron wypuścił nową wersję najlepszego i najpopularniejszego obecnie emulatora 8-bitowego Atari - Altirra. Oto najważniejsze zmiany i uspraweninia (w języku angielskim): Accuracy: Illegal 6502 opcode and 65C816 fixes, VBXE fixes and timing ...
    [Atari.Area] Jack the Nipper [Atari.Area] Jack the Nipper;
    Mariuszw oraz Tezz nie czekali na początek nowego roku z noworocznym prezentem. Oto port gry Jack the Nipper na 8-bitowe Atari! Zadaniem gracza jest, sterując dzieciakiem (tytułowym Jackiem), pobić swój rekord w byciu niegrzecznym, dając się we znaki mieszkańcom miasteczka, uważając ...
    [Atari] AtariOnLine: Jack the Nipper na małe Atari [Atari] AtariOnLine: Jack the Nipper na małe Atari;
    Miłą niespodziankę na Nowy Rok przygotowali nam Terrence „Tezz” Derby i Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, publikując konwersję klasycznej gry przygodowo-zręcznościowej Jack the Nipper. Kod powstał na podstawie wersji na ZX Spectrum wydanej w ...
    Komentarze