[Atari] AtariOnLine: Losowanie nagród

[2] # AtariOnLine | Poniedziałek, 10 Lutego 2020 16:30CET

[Atari] AtariOnLine: Losowanie nagród

Zgodnie z obietnicą, kolejna część wieści o KazKompo dotyczy losowania nagród za oddane głosy. Dla przypomnienia, obiecaliśmy nagrodę specjalną, wartościowe wydanie gry "Jim Slide XL" ufundowane przez Adama Wachowskiego, osobie, której komentarz się Adamowi najbardziej spodoba, oraz losowanie dwóch nagród (gra "Monty on the Run" oraz książka "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny", ufundowanych odpowiednio przez Rastana i Maro, wśród wszystkich osób, które oddały głosy (z wyłączeniem organizatorów konkursu czyli Adama, Rastana, Kaza i Caesara).

Świetnych komentarzy pojawiło się mnóstwo, więc Adam Wachowski, który ufundował nagrodę specjalną, miał twardy orzech do zgryzienia i zdecydował się na wybór kilku, z których zwycięzca również zostanie rozlosowany. Liczyło się oczywiście przede wszystkim zaangażowanie włożone w opis, by autorzy gier mieli informacje co się podoba, a co nie, a nie gust zbieżny z Adamowym. Warto o tym pamiętać przy następnym głosowaniu w KazKompo, że staramy się nagradzać wysiłek, także komentatorów. Ostatecznie Adam wyselekcjonował cztery najlepsze komentarze (kolegów: Yautja, GRooBY, Caesar, TMJ), które tutaj zacytujemy oraz przyporządkujemy numery do losowania nagrody:



Komentarz 1. TMJ

"- WASTELAND – gra piękna graficznie (!), wygląda jak wysokobudżetowy projekt stworzony dla NESa lub szesnastobitowa a tutaj proszę, można odpalić na A8 i uzyskać grę takiej właśnie jakości. Ciekawym zapożyczeniem okazało się szukanie i odczytywanie informacji z terminali niczym w grze „Fallout”. Lokacje wykonane starannie i z dbałością. Małym minusem może być brak podkładu muzycznego, no ale - coś za coś. PROPOZYCJA - 1

- The Rescue Expedition – HiRes i wyższe tryby graficzne zawsze w cenie, a do tego tryb mieniący się przejściami kolorystycznymi na całej planszy, przy ruchu głównego bohatera - nie sposób przejść obok tego efektu obojętnie (!). PROPOZYCJA - 2

- Lord of the Orb XaVeR 2019 – jaki fajny labirynt i kroczące Orb’y. Noszenie klucza na plecach – przemiłe! Labirynty zawsze w cenie. PROPOZYCJA - 3

- Castle Defender – Plus za piękną planszę tytułową, wprowadzającą w klimat rozgrywki oraz muzyczkę. Mały minus za monotonię w grze, bo przestawianie strzelających wież może się znudzić po kilkunastu minutach (niektórzy będą wręcz zachwyceni taką możliwością rozgrywki). PROPOZYCJA - 4

- Berks Four – plusem tej gry są kolory („migające w sposób profesjonalny” - Atari Rainbow itp.), fonty oraz duszki. Szalenie grywalna. Małym minusem jest motyw/temat „cyrkowej muzyczki” w tle, za często powtarzający się (zapętlony), jakby spłaszczony, nie dla nerwowych a i zdrowi po kilkunastu minutach słuchania, mogą od niej powariować. PROPOZYCJA - 5

- 601F - duży plus za pomysł na sportową grę. Generator terenu, pozwala zagrać za każdym razem, na zmienionym reliefie. Małym minusem jest brak odwzorowania koloru pola golfowego reprezentującego przez punktową grafikę 3D, z kolorem obszaru wcześniej wygenerowanego tj. fajnie było by, aby kropki wysokościowe „mieniły się” w odcieniach wcześniejszej mapy płaskiej. Rozumiem jednak, że nie można byłoby wtedy dobrze grać, ze względu brak komfortowego skupienia się na piłce, w gąszczu kolorowych kropek. PROPOZYCJA - 6

- Jet Set Willy 2019 – piękna gra, łezka kręci się w oku przez sentyment (nic poza tym). Gdyby tak była możliwość „zrefaktoryzowania” tytułu na miarę dzisiejszych czasów, zmieniając trochę układ komnat i przeszkadzajek, byłby to faworyt do pierwszego miejsca, a tak, piksel w piksel, jak kiedyś. Muzyczka kultowa. PROPOZYCJA - 7

- Adventure Ponies – ładna animacja kucyka i seledynowe kolory. Tematyka gry może spodobać się dziewczynom oraz dzieciom (poniżej 5 roku). Małym minusem jest brak muzyczki w tle. PROPOZYCJA - 8

- Another Pong – duży plus za chiptunową muzykę, która jest tak dobra, że nie warto uruchamiać rozgrywki, tylko nastroić się na odbiór tych przemiłych częstotliwości, wpatrując się jednocześnie w stylizowany na graffiti tytuł z menu. PROPOZYCJA - 9

- Bounce & Catch – plus za minimalizm (to się może podobać) w kodzie i przesłaniu. Fizyka odbijanej piłeczki mieści się w kilku linijkach BASICa. Przypominają się stare czasy kodowania (przepisywania) gier z „Bajtka”. A dzisiaj, gdy ktoś dorwie Atari na Allegro za 500 zł (bez magnetofonu), to może sobie wklepać „Bounce & Catch” i cieszyć się rozgrywką. Na stronie www autora, dla każdej sekwencja kodu jest wyjaśnione jego działanie – dla nowych adeptów gamedev’u. PROPOZYCJA - 10"




Komentarz 2. Caesar

"Na 'Dzień dobry' chciałem bardzo podziękować za możliwość zaangażowania się w konkurs i zaufanie. Jako dzieciak byłem zafascynowany tym, co robił Jakub Husak, TLMuro, Magnus, Tomasz Liebich, Paskud i wielu innych. To na Atari uruchomiłem swoje pierwsze gry, zobaczyłem pierwsze dema, uczyłem się assemblera, tworzyłem pierwsze programy - to jest ten sentyment, którego się nie da powtórzyć, odtworzyć. Nigdy w życiu bym nie pomyślał, że 30 lat po tych czasach będę miał szansę tych ludzi poznać i uczestniczyć w ciągle prężnej społeczności. Warto!

Co do gier z tego roku - nie wiedziałem, że poziom jest tak wysoki. Co gorsza - oddając głos przekonuję się, że krzywdzę innych - czuję, że powinienem wstawić gdzieś Monty on the run, Jet Set Willy, Wasteland, ale pierwsza dziesiątka jest jednak cyfrą bardzo małą :/ Zagrałem we wszystkie gry z Kaz Kompo z 2019 roku i muszę powiedzieć, że łatwe to nie było mając pracę, rodzinę i wiele obowiązków. Mam wyrzuty sumienia z powodu tego, że nie spędziłem przy nich więcej czasu, ale niestety - nie jest on z gumy.

Co do gier i ich kolejności - wybieranie, przestawianie, mieszanie kolejnością - bardzo trudno było mi się zdecydować. I jestem pewien, że za tydzień ustawiłbym tę listę w inny sposób, ale cóż - deadline jest deadlinem.

Chciałem (ponownie, ale tym razem komu innemu) BARDZO podziękować wszystkim osobom, które te gry tworzyły - programistom, grafikom, muzykom, projektantom poziomów. Tym bardziej, że często jest to jedna osoba :) Wykonujecie niesamowitą pracę i od siebie muszę powiedzieć, że jestem bardzo wdzięczny, jest to niesamowicie dopingujące i inspirujące. (...)

1. Castle Defender - Niesamowicie wciągająca gra, a o to przecież głównie chodzi. Ładna grafika, piękna plansza tytułowa, coś, co na Atari bardzo mi się spodobało. Jest coś wciągającego w tych grach Tower defence, chociaż na innych platformach w nie nie gram, tutaj spędziłem przy niej dużo czasu.

2. Fruity Pete - No, tutaj 'zaskoczyło' od samego początku. Miodna muzyka, ciekawy gameplay, zabawny główny bohater. Jest bardzo kolorowo, plansze urozmaicone. Można wskoczyć na małą partyjkę i się z tego bardzo cieszyć.

3. Rescue expedition - Tutaj daję trochę 'na wyrost'. Bardzo ciekawa i dopracowana gra (chociaż opieram się wyłącznie na wersji demo). Kilka gadżetów naszego Indiana Jones'a, ciekawi przeciwnicy. Nie znam się dobrze na kodowaniu, ale wygląda na ogrom pracy włożony dopracowanie produktu. Grafika HiRes, kolory, animacje - bardzo wysoki poziom. Coś mi jednak w samej grze nie do końca pasuje, dlatego trzecie miejsce.

4. Great Green Adventure 2 Prologue - bardzo ładnie wyglądająca gra. Przypomina mi gry na Atari, kiedy jeszcze był moim jedynym i tym 'wybranym' komputerem. Te kolory, ta grafika. Jakoś kojarzy mi się z Joe Blade.

5. The last disk + - Ciekawa przygodówka, może nie w stylu Mózgprocesor, ale taka, jakie kiedyś uwielbiałem, będąc jeszcze dzieckiem. Kiedy to z siostrą siedzieliśmy razem i rozwiązywaliśmy zagadki przy komputerze, knuliśmy jak sobie poradzić, jak przejść kolejną planszę, .

6. Gravity Worms - Za samą muzykę na początku, obrazek i font przyznają kilka punktów. Mimo że jestem cienki w te gry jak - dosłownie - 'dupa węża', to i tak mi się bardzo podoba.

7. Floody Bot - Jedna z prostych gier, ale tych, w które niezmiernie przyjemnie się gra, nawet wciągnąłem mojego syna, który ma 10 lat. Dzielnie walczył przy pokonywaniu kolejnych plansz. Patrząc na kod zadziwiałem się jak można było zrobić coś tak fajnego w kilkunastu linijkach. Generowanie labiryntu, grafika i kod zabawy w tak krótkim pliku. Podziwiam.

8. Block on legs - Ooooooo jakże ja uwielbiam takie teoretycznie proste, ale wciągające gry. Do tego bardzo śmieszne, bohatera można zmieniać - miła ciekawostka.

9. Star Vagrant - Doceniam włożony trud. Doceniam częste aktualizacje i profesjonalne wydanie. Nie mogę NIE wspomnieć o tej grze, ale jednak zbyt trudna dla mnie. A do tego - ze względu na ograniczoną ilość czasu na gry - nie mam szans na to, aby się w nią poważnie wgryźć. Jednak grafika, muzyka, rozłożenie wszystkich elementów powoduje, że jestem pełen zdziwienia, co ludzie chcą i potrafią zrobić. Mam wrażenie, że wrócę do tej gry.

10. Moon patrol Redux - Od takich gier się zaczęło. Na takie gry właśnie nie miałem pieniędzy i odwagi w 'Wozach Drzymały'. To dlatego tak się cieszyłem, kiedy mogłem zagrać w nią na Atari. To również dla takich gier zbudowałem swój Arcade Bar Top - aby odzyskać ten klimat, ten czas, tę przyjemność. I ciągle uwielbiam uciekać przed złymi kosmitami!"




Komentarz 3. Yautja

"Here's our list, updated with the "sustentation". Please, forgive in advance my silly english:

1. Moon Patrol Redux: the first place on our listing is a double tribute. In principle, to one of the most iconic Atari shooters on all its platforms; and of which I especially remember the long hours playing together with my older brothers. In addition, it is a well-deserved recognition to the effort and dedication of TIX for giving the atarian community the version with the graphics it deserves.

2. Millionaire: my first formal participation in the production of a game for our beloved 8-bit computers. Enthusiasts from three Latin American countries join together virtually to carry out a Spanish version; apart from the gentle support of PG and MaPa. So, even in the Czech language, the game will always have my unconditional support.

3. The Rescue Expedition: it is, from our modest point of view, the best game of our friend Gorgh. The movement of the rope is simply amazing; also, the dynamic lighting and the generation of rooms that don't repeat, make this a unique game; even at the level of its reference, the classic Aztec. Apart from that, and perhaps without knowing it, Duddie gave us the first official homebrew cartridge of our whole life.

4. Adventure Ponies: I truly dislike ponies! But Gibstov's platformer is frankly remarkable. The difficulty of the game, the "bosses" at the end of each level, all the great colors, the variety of protagonists with particular abilities and even a code to unlock them ... amazing.

5. Abyssus: Fandal surprises us with an interesting shoot'em up, which despite its potential only stayed on the first level. The story behind the project - which he tells in his blog - includes several technical details; but described in such a way that it is fully understandable to the novice reader. Although he has put the tombstone to the project, it is an example for other entrepreneurs in the Atari scene.

6. Jet Set Willy 2019: another of our favorite games, which we can enjoy in all its colorful splendor and without the annoying bugs in the graphics of the original thanks to the port made by Tezz.

7. Eel Ecurb: the "little dragon" is one of our personal referents; and this project was the first step of Ute and Fantomas for what, we hope, will soon be the sequel to Datasoft's immortal adventure game.

8. New Year Girls: another program that brings us nostalgic memories; in this case, distances apart, about those days and nights trying to beat the computer in ArtWorks' "Strip Poker". We hope that Sikor gets encouraged to design more opponents.

9. Dungeon Hunt II: while we have not had the pleasure of playing it, Jacobus's project to immerse ourselves in a labyrinth full of magic enemies refers us to another of our favorites: Lucasfilms' "The Eidolon". Of course, Dungeon Hunt has much more action, although the graphic section is still a pending issue.

10. Mini Bros: finally, we want to highlight Vitoco's ability to make a game like Mario Bros in just ten lines of code - and even with two players simultaneously! Simply mind blowing."




Komentarz 4. GRooBY

"Spośród wszystkich gier które biorą udział w tym konkursie, niestety można tylko ocenić dziesięć, i wybór nie był za prosty (niektóre pozycje musiały ustąpić niestety moim wyborom). A więc zaczynajmy.

Pozycja numer jeden, na tę pozycję długo się zastanawiałem i jednak postawiłem na Monty on the Run – tak jest to konwersja, nie jest grą wymyśloną/oryginalną jednakże trzeba przyznać że panowie odpalili kawał dobrej roboty, graficznie, muzycznie (jednakże muzyka jest ta sama co na C64 – na Atari oczywiście wyśmienita). Bardzo mi się również podoba w że można w nią grać w 3 tryby graficzne! Także co komu się podoba: VBXE? Czemu nie! Jedynym dla mnie minusem to to że Monty jak skacze to nie robi fikołków.

Pozycja numer dwa, The Rescue Expedition – gra na którą oczekiwałem z niecierpliwością. Bardzo dobrze zrobona, graficznie uderzyła w moje gusta (prosta grafika) i klimat. Niestety spadła na drugą pozycję (mimo że jest oryginalną grą) gdyż niestety niektóre błędy w grze były widoczne i poziom trudności troszkę za nisko, jednakże projekt jest bardzo dobry i brawa za super produkcję gdyż bardzo mi się podobała!

Pozycja numer trzy, niespodziewanie ale ta gra mnie trochę urzekła przyznam szczerze – Fruity Pete. Jestem pod wrażeniem graficznym, animacją postaci i wogole prostotą tej gry. Myzyka też mi się podoba i powiem szczerze ciekawy koncept na gre jeśli chodzi o sterowanie bohaterem ! Oby tak dalej!

Pozycja numer cztery, to mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło i jeszce tej gry nie ukończyłem, Wasteland. Zastanawiałem się długo nad tą grą, jednak chyba dobrze że jest na tej pozycji u mnie (jak już mówilłem ciężko było się zdecydować na daną pozycję). Graficznie jest okej, ale koncept samej gry super! Trochę mi się przypomniało Spy v Spy ale tu gra się samemu i kolekcjonuje przedmioty itd. ale bez przeciwnika ! Brawo za pomysł po raz kolejny!

Pozycja numer pięć, nie mogło zabraknąć naszgo ukochanego zielonego przyjaciela i jego przygód - Great Green Adventure 2. Muzycznie ta gra mnie rozkłada na części pierwsze! Po prostu ja mógłbym tę muzykę odpalać do spania i słuchać przez całą noc. Grafika też mi się podoba! Rewelacja! Tak dla wspomnienia (nie miłege dodam) ostatnio mój magnetofon wciągł mi kasetę (oryginalną którą dostałem na święta) z Great Green Adventure, do tej pory łza się w oku kręci jak se pomyślę!

Pozycja numer sześć, Gravity worms – super, uwielbiam gry gdzie muszę pomyśleć i zadziałać z sensem, gdzie muszę troszkę spocić mój mózg. Bardzo ciekawa gra gdzie po skuciu się, replay jest pokazany i możemy zacząć od momentu gdzie nam się żywnie podoba z tego replay-u! Z tym się jeszce nie spotkałem! Wiele innych gier mogło by to zastosować! Graficznie też bardzo dobra.

Pozycja numer siedem, The Last Disk+ - bardzo mi się podobała ta gra graficznie i logicznie, jednakże muszę powiedzieć iż przeszedłem tę grę za drugim razem, co mnie zasmuciło bo bardzo mi się podobała. Dlatego też u mnie jest na tym miejscu.

Pozycja numer osiem, Imogen – prostota grafiki, animacja i zmiana postaci w tej grze mnie zszokowała (pozytywnie). Nigdy tej gry nie widziałem na oczy jednakże spodobała mi się od strzału, i będęmusiał do niej przysiąść porządnie i na dłużej! Definytywnie!

Pozycja numer dziewięć, Castle defender –prosta w obsłudze gra z super grafika, nic dodać nic ująć, gra do której można wracać jak najbardziej i często!

No i ostatnia pozycja dziesiąta na mojej liście to Mister Hopper – ja osobiście lubie takie ‘one button games’ bo nie dość że wciągają to i nadają się na rodzinne spędy i konursy w gronie przyjaciół. Graficznie jest dobrze zrobiona tylko muszę sobie sprawić lepszego joya bo wszystkie już na wykończeniu.

Mam nadzieję że nie zanudziłem i muszę podkreślić iż tam jest wiele gier które zasługują na jakaś pozycje na liście jednakże mogę tylko wybrać dziesięć. Nie wybrałem ani jednej strzelanki, ja osobiście nie zabardzo jestem dobrym pilotem rakiet/pojazdów kosmicznych.

Brawo dla wszystkich kreatorów gier bez względu na to którą grę napisali bo każda gra potrzebuje poświęcenia i wysiłku (no i przyjemności bo to Atari!), również bardzo się cieszę iż tyle pozycji wyszło w 2019! Mam nadzieję że 2020 będzie jeszcze bardziej obfity w nowe gry!"




Losowanie

Losowanie odbyło się zgodnie z wieloletnią tradycją, przy pomocy programu przygotowanego przez Larka:


10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH
20 REM KAZ KOMPO 2019
30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE
40 REM --------------------------
50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:?
60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: ";
70 INPUT IG
80 ?
90 REM ROZGRZANIE GENERATORA
100 X=RND(0)
110 REM MIESZANIE, MIESZANIE
120 Y=INT(RND(0)*500)+500
130 FOR Z=0 TO Y
140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30);
150 NEXT Z
160 REM LOSOWANIE
170 X=INT(RND(0)*IG+1)
180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X
190 END


Program został uruchomiony na prawdziwym Atari 65XE, komputerze stockowym, bez żadnych przeróbek. Losowanie przeprowadzał i jednocześnie nagrywał Kaz, jego zapis tutaj:



Pierwsze losowanie dotyczyło nagrody specjalnej w postaci gry "Jim Slide XL". W losowaniu padł numer 1, a to oznacza kolegę TMJ. Drugie losowanie, nagrody w postaci gry "Monty on the Run", przyniosło numer 74, a pod tym numerem w tabelce jest kolega Bocianu. Trzecie losowanie, nagrody w postaci książki "Oni migają tymi kolorami w sposób profesjonalny" wyłoniło ostatniego szczęśliwca, jest nim kolega RaDeK. Gratulujemy zwycięzcom!

2020-02-10 16:30 by Kaz
komentarzy: 8
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Zapowiedź nowej gry "Adam Is Me"
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: W czasach kwarantanny
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Jaskinia Prawiczka
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Loading o Atari
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: RAM-Cart jako inspiracja
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowa gra "Angry Betty"
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Atari na poważnie i na wesoło
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Grawitacja 2020
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nadchodzi KWAS #20
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Relacja z KWAS #19

Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

wstecz10/02/2020 16:30
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: Zmiany, zmiany na AOL! [Atari] AtariOnLine: Zmiany, zmiany na AOL!
Nowy rok zaczął się od licznych zmian na AtariOnline.pl, które mamy nadzieję, zwiększą przyjemność z korzystania z serwisu:1. Koniec z 404Po pierwsze, zrezygnowaliśmy z wyświetlania komunikatu "błąd 404". Okazało się, że nie cieszy się on popularnością wśród czytelników. Niektórzy do tego stopnia nie ...
[Atari.Area] RAD Player 0.3 [Atari.Area] RAD Player 0.3
Ukazał się program autorstwa Mono/Tristesse odtwarzający moduły muzyczne w formacie RAD za pomocą układów OPL2/OPL3 podłączonych do Atari za pomocą kartridży YAMari i Melody. Player wymaga również SpartaDOS X w wersji najmniej SDX 4.48. Program, a także zmodyfikowaną wersję emulatora Atari800 można znaleźć na stronie autora - więcej informacji na naszym forum.
[Atari.Area] RAD Player 0.3 [Atari.Area] RAD Player 0.3
Ukazał się program autorstwa Mono/Tristesse odtwarzający moduły muzyczne w formacie RAD za pomocą układów OPL2/OPL3 podłączonych do Atari za pomocą kartridży YAMari i Melody. Player wymaga również SpartaDOS X w wersji najmniej SDX 4.48. Program, a także zmodyfikowaną wersję emulatora Atari800 można znaleźć na stronie autora - więcej informacji na naszym forum.
[Atari.Area] Zin80 #2 [Atari.Area] Zin80 #2
Wydany został już drugi numer Zin80 - czasopisma poświęconego maszynom zbudowanym wokół mikroprocesora Z80. Tym razem przed nami 60 stron wypełnionych informacjami przydatnymi nie tylko dla fanów ZX Spectrum. A dlaczego o tym piszemy na tej stronie? Otóż jeden z artykułów poświęcony jest stacji dysków do Atari, a tak naprawdę to komputerowi, bowiem dodając nieco pamięci do LDW ...
[Atari.Area] Zin80 #2 [Atari.Area] Zin80 #2
Wydany został już drugi numer Zin80 - czasopisma poświęconego maszynom zbudowanym wokół mikroprocesora Z80. Tym razem przed nami 60 stron wypełnionych informacjami przydatnymi nie tylko dla fanów ZX Spectrum. A dlaczego o tym piszemy na tej stronie? Otóż jeden z artykułów poświęcony jest stacji dysków do Atari, a tak naprawdę to komputerowi, bowiem dodając nieco pamięci do LDW ...
Komentarze

T-shirt "Dyskretny urok duplikacji"

Retro T-Shirt Dyskretny urok duplikacji - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2020 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt