[Atari] AtariOnLine: Kaz Kompo 2016

[17] # AtariOnLine | środa, 6 Grudnia 2017 00:45CET

[Atari] AtariOnLine: Kaz Kompo 2016
Skomentuj

Przed nami kolejne Kaz Kompo. Serdecznie zapraszamy do głosowania na najlepszą grę na Atari 8 bit w 2016 roku. To już 11 edycja konkursu, w którym tak naprawdę nie ma przegranych, a zwycięzcy (trzy pierwsze miejsca) mogą posługiwać się znaczkiem konkursowym zaprojektowanym przez 5ebę.

Tak jak w latach poprzednich nie przewidujemy nagród dla samych autorów gier, największą gratyfikacją jest zajęcie dobrego miejsca, względnie otrzymanie punktów od głosujących. To zawsze budujące i pokazuje, że warto było przysiąść nad dowolnym szczegółem produkcji, który spodobał się graczom.

Dla samych oddających głosy (co biorąc pod uwagę ilość pozycji jest konkretnym wysiłkiem) jak zwykle przewidzieliśmy nagrody niespodzianki, które rozlosujemy po zakończeniu konkursu. A będą to: pudełkowa wersja gry Laura, oraz gra NAG. Obie pozycje na kartridżach, obie to prawdziwe rarytasy, wręcz białe kruki :) Mamy nadzieję, że to zachęci do oddania głosów.


Konkurs przebiega w tradycyjnej, dobrze znanej formule regulaminu, dokładnie takiej samej jak w edycji 2015:


Regulamin konkursu

  • 1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2016. Nieważne, czy są to gry komercyjne czy freeware,

    nagrodzone w innych konkursach czy nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między 1. stycznia a 31. grudnia zeszłego roku, a ich autorzy opublikowali je jako programy gotowe.

  • 2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres email (mcora@tlen.pl) albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką. Najlepiej podać imię i nazwisko głosującego albo ksywę, jeśli jest to osoba dobrze znana na Forum Atarum, forum Atari Area czy forum Atari Age. Głosy od osób nieznanych będziemy próbowali potwierdzić, a jeśli to się nie uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Wyniki głosowania (ksywa, oddane punkty) będą jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak głosował. Żadnych krętactw, przekrętów czy niejasności.

  • 3. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w konkursie mogą głosować na swoje dzieła. Także wydawcy gier mogą głosować na gry przez siebie wydane.

  • 4. Każdy może oddać głos na dziesięć gier, z tym, że należy podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób: za 1 miejsce - 10 punktów, za 2 miejsce - 9 punktów..., za 10 miejsce - 1 punkt. Wszystkie punkty od głosujących zostaną podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier. Należy podkreślić, że 10 gier to maksymalna punktowana ilość. Można głosować na mniej niż 10 tytułów przy zachowaniu tych samych reguł punktacji (1 - 10 pkt, 2 - 9 pkt itd.).

  • 5. Głosowanie zostanie zakończone o północy z 21 na 22 grudnia 2017 roku. Chodzi o północ tej strefy czasowej, w której znajduje się głosujący.

  • 6. Nagrodą w konkursie jest zdobycie pierwszego miejsca - tytułu najlepszej gry roku 2016 i możliwość posługiwania się "złotym" logo konkursu. Także druga i trzecia gra może posługiwać się tytułem i znaczkiem konkursu KazKompo - odpowiednio o kolorze srebrnym i brązowym.

  • 7. Wśród głosujących, ale tylko tych, którzy oddali pełny i poprawny głos, zostaną rozlosowane nagrody. Tradycyjnie losował będzie

    program Arka Lubaszki:


    10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH
    20 REM KAZ KOMPO 2010
    30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE
    40 REM --------------------------
    50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:?
    60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: ";
    70 INPUT IG
    80 ?
    90 REM ROZGRZANIE GENERATORA
    100 X=RND(0)
    110 REM MIESZANIE, MIESZANIE
    120 Y=INT(RND(0)*500)+500
    130 FOR Z=0 TO Y
    140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30);
    150 NEXT Z
    160 REM LOSOWANIE
    170 X=INT(RND(0)*IG+1)
    180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X
    190 END


  • 8. Jeżeli zdarzy się, że jakaś gra z 2016 roku nie jest uwzględniona na liście i tak można oddać na nią głos, przy czym należy jawnie to wskazać celem uzupełnienia listy i weryfikacji, czy głos jest zasadny.

  • 9. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam autorytarnie ja. Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji. I jak co roku prosimy o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie ma co tworzyć nadmiernie ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.

    Lista gier z 2016 roku


    1K ATASCII Blaster – Frederik „Freetz” Holst, Ulf Petersen
    Gra zajmująca 1KB z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    5 Dots – Wojciech „Bocianu” Bociański, Krzysztof „Kris3D” Kuc
    Gra logiczna z WAP-niaka 2016.




    ACTris! 2.1 – Hayden „atx4us” Doan
    Klon Tetrisa napisany w ACTION.




    Amok Bots – Peter J. Meyer
    Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales)




    Antic Picross II – Tomasz „Tbxx” Boksa, Krzysztof „KAZ” Ziembik, Andrzej „Andy” Kidaj
    Gra logiczna, wersje językowe: PL, EN, DE, CZ.




    At Arion Line: Mission Zero – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Michał „MCH” Brzeski
    Strzelanka wystawiona na Silly Venture 2016




    AtariBlast! – Paul „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin, Mario „Emkay” Krix
    Wersja finalna, z nową muzyką zmieniającą się z levelu na level. UWAGA: wymaga 1MB pamięci!




    Belegost – Rudolf Kudla, Miroslav F?dler, Frantisek Fuka, Anton?n „Roger” Hol?k, Ond?ej ?aba.
    Gra tekstowa z magazynu Flop 59, konwersja z ZX Spectrum.




    Big Mess – Holger „Rockford” Bommer
    Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    Blowsub – Paul „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin
    Gra z New Year's Disk 2016.




    Bobby Bearing – C64 (1986): Robert&Trevor Figgins, Trevor Inns, Toby Egglesfield, Ben Daglish / A8: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Jos? Pereira, Marek „Poison” Pesout
    Konwersja z C64




    Bored of Floppy – Berthold Fritz
    Klon Flappy Birda z 2014 roku, o którym dowiedzieliśmy się w 2017




    Codeman – Holger „Rockford” Bommer
    Gra z New Year's Disk 2016.




    Cyctriks – Marek „Koala” Ogłodek, Piotr „Insert” Kosmala, Marcin „Cedyń” Czartyński
    Odmiana Tetrisa („widok w głąb studni”) z WAP-niaka 2016.




    Dimo's Dungeon – Thomas „8BitJunkie” Schulz, Mario „Mario130XE” Henning, Dirk „Yellowman” Troeger, Marc „Sleepy” Brings, Holger „Wizard” Hinterschitt, Milan Hinterschitt, Erhard „Floppydoc” Puetz, Fabian Puetz, Gunnar „Bunsen” Kanold, Ingo „1NG” Boller
    Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    Dye – Christian „Irgendwer” Krueger
    Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    Eist – Piotr „nwg” Miller
    Niepublikowana wcześniej gra, która była pisana dla LK Avalon w 1992 roku.




    Fairlight – A8: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Jos? Pereira, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, ZX Spectrum (1985): Bo Jangeborg, Jack Wilkes, Stuart Hughes, C64 (1986): Trevor Inns, Mike Alsop
    Konwersja z C64




    Get Up! – Thomas „8BitJunkie” Schulz, Jan-Soeren „VD TONIC” Hass
    Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    Grim Ritual – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Klaudia „Cherryl” Wiśniewska, Bartek „V0yager” Dramczyk, Paweł „QTZ” Kuczmański
    Gra z Global Game Jam 2016.




    Jezkovy vo?i – Frantisek „Fandal” Houra
    Gra z magazynu Flop 59, wymaga pistoletu świetlnego.




    Jim Slide XL – Ingo „1NG” Boller, Marek „Poison” Pesout, Mario „Mario130XE” Henning, Darcy, Riley, Linda11, 8Bitjunkie, Bunsen, Ghaland, Sleepy, Yellowman, Valli, Florigold
    Rozbudowana wersja gry Jim Slide.




    LaserBlast X – Peter J. Meyer
    Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales).




    Laura – Arkadiusz „Larek” Lubaszka, Paweł „Ripek” Szewczyk, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, cpt. Misumaru Tenchi, DE: Karolina Sochacka, RU: Valentyn Chefranov, Paweł „QTZ” Kuczmański, EN: Bartłomiej Wieczorkowski, Nir Dary, Toshiba-3, QTZ
    Wersje językowe: PL, EN, DE, RU, wersja rozszerzona z dodatkowymi levelami dostępna tylko na kartridżu.




    Manic Miner – Matthew Smith (1983), Terrence „Tezz” Derby, Michał „Miker” Szpilowski
    Konwersja z ZX Spectrum.




    Megaoids – Peter J. Meyer
    Gra komercyjna (Video 61/ Atari Sales).




    mini-Slots – Paul „MrFish” Fisher
    Symulacja jednorękiego bandyty.




    The Monk – Vladimir „Popmilo” Janković, Michał „Miker” Szpilowski
    Zainspirowana grą Minicraft (2011) propozycja z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    Muchblastesz – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Krzysztof „Kris3D” Kuc, Bartek „V0yager” Dramczyk
    Strzelanka w kosmosie z samplowanymi dźwiękami (WAP-niak 2016).




    Muxeso – Frantisek „Fandal” Houra, Marek „Poison” Pesout
    Gra z magazynu Flop 59.




    Name This Game – Robert „Bob The Bug” Stuart, Michał „Miker” Szpilowski
    Gra-quiz z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    NYD 2016 Nessie – Paweł „Sikor” Sikorski, Michał „Miker” Szpilowski
    Gra z New Year's Disk 2016.




    Pang – Tomasz „Tebe” Biela, Kamil „Vidol” Walaszek (Vidol), Adam „Ooz” Powroźnik, Maciej „Rocky” Hauke, Michał „stRing” Radecki
    Gra wystawiona na Silly Venture 2016. Uwaga: gra wymaga rozszerzenia pamięci 256KB.



    Parachute – Bostjan Jerko, Bostjan „Gury” Gorisek
    Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu z książki 'Mirko tipka na radirko'.




    Pentagram – Ultimate Play the Game, Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Michał „Miker” Szpilowski, Jos? Pereira
    Konwersja z ZX Spectrum




    Rain of Terror – Eric Henneke, Rob Schlortt
    Gra zręcznościowa z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    Ratcatcher / Ratcatcher M4 – Ryan Witmer (A5200), Mike „Homesoft” Langer
    Konwersja z Atari 5200 + hack multijoyowy




    Saboteur – Clive Townsend (ZX Spectrum), Branko Spoljarić (C64), Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Terrence „Tezz” Derby, Adam „Ooz” Powroźnik, Michał „Miker” Szpilowski
    Konwersja z C64




    Same Game – Milan Zelenay
    Gra z magazynu Flop 59.




    Sarepska. The Game – Arek „Nosty” Staworzyński, Jakub Husak
    Gra z WAP-niaka 2016.




    Simon! (v1.2) – Hayden „atx4us” Doan




    Skyscraper – Martin „MatoSimi” Sime?ek, Jos? Pereira, Michał „stRing” Radecki
    Gra z konkursu programistycznego ABBUC 2016.




    Skyscrapers – Marcin „Borek” Borkowski, Paweł „Pirx” Kalinowski
    Gra z listingu ze specjalnego numeru Bajtka wydanego na Pixel Heaven 2016




    Space Fortress Omega (ABBUC version) – Jason „TheRealBountyBob” Kendall
    Gra udostępniona tylko członkom klubu ABBUC, w najbliższych tygodniach planowana jest premiera wersji finalnej.




    Spycat – Peter Scott (1988), Frantisek „Fandal” Houra, Michał „Miker” Szpilowski
    Konwersja z BBC Micro




    Stupid Kangaroo – Marjan Musi?, Bostjan „Gury” Gorisek
    Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu z książki 'Mirko tipka na radirko'.




    Twin Cars – Jakub „LewiS” Kosiec, Daniel „Dely” Koźmiński, Michał „Miker” Szpilowski
    Gra z WAP-niaka 2016.




    Wolves – Primoz Petrlin, Bostjan „Gury” Gorisek
    Gra napisana w Mad Pascalu na podstawie listingu w Sinclair Basicu z książki 'Mirko tipka na radirko'.




    Wytyczne rybne / Fishy Guidelines – Rafał „mgr inż. Rafał” Chabowski, WnZ („Wykwity na Zwieraczu”)
    Gra z WAP-niaka 2016.




    Gry z konkursu na 10-linijkowiec w BASIC-u:
    Wszystkie te gry zebrane są w jednym pliku wewnątrz paczki.

    Alpha vs Numeric: The Front Line – Victor „Vitoco” Parada




    AntEat – Bill Kendrick




    A-V-O-I-D – Bj?rn Lenz




    Cabbage – Kevin Savetz




    Connect4 – Kevin Savetz




    DuckHunt – Rafał „mgr inż. Rafał” Chabowski




    Equilibrium – Abel „ascrnet” Carrasco




    Fleas! – Victor „Vitoco” Parada




    Fort Knox – Kevin Savetz




    Graviten – Jeff „jeffpiep” Piepmeier




    Gravity X – Jason „TheRealBountyBob” Kendall




    Invaders – Victor „Vitoco” Parada




    Jump – Jason „8BIT1337” Gruetzmacher




    M*N Puzzle – Victor „Vitoco” Parada




    Nailrace – Holger „Rockford” Bommer




    Nuts! – Jeff „jeffpiep” Piepmeier




    Pipeliners Micro – Marc „Sleepy” Brings




    Steinkraft – Siegfried „slx” Lenz




    Tenpest – Bill Kendrick




    Traffic – Kevin Savetz




    Where's my Cheese? – Victor „Vitoco” Parada




    Przeróbki, mniejsze modyfikacje, nowe levele:

    Chcete b?t milion??em II – Petr „HardCore” Postava
    Druga część wcześniejszej o rok gry (czescy Milionerzy)




    Donkey Kong Junior Arcade – Darryl „darryl1970” Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman
    Modyfikacja klasycznej gry (głównie grafika)




    Donkey Kong Junior Enhanced – Darryl „darryl1970” Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman
    Modyfikacja klasycznej gry (głównie grafika)




    ECKN+ (2015) – Christian „Irgendwer” Krueger
    Gra logiczna




    Hockey M8 – Gamma Software (1981), Frantisek „Fandal” Houra
    Hack multijoyowy z magazynu Flop 59.




    Robbo SWS-11 – Sebastian Wolany
    nowe plansze Robbo




    Robbo SWS-12 – Sebastian Wolany
    nowe plansze Robbo




    Robbo SWS-13 – Sebastian Wolany
    nowe plansze Robbo




    Tag! M4 – Richard Gore (1997), Frantisek „Fandal” Houra
    Hack multijoyowy.




    Tank M4 Battle – Harald Siegmund (1983), Frantisek „Fandal” Houra
    Hack multijoyowy z magazynu Flop 59.




    Tre Robbo 48 - Kraina Wielu Klocków 2 – Michał Kowalski
    nowe plansze Robbo




    Tre Robbo 49 – Michał Kowalski
    nowe plansze Robbo




    Tre Robbo 50 - Kraina ptaków 2 – Michał Kowalski
    nowe plansze Robbo




    Warsaw City+ – Tomasz „TDC” Cieślewicz, Michał „Miker” Szpilowski
    Gra z WAP-niaka 2016.




    Yahtzee M4 – Gary L. Born, Thom Heinz, Frantisek „Fandal” Houra
    Gra karciana, hack multijoyowy



    Paczka z grami dla przypomnienia sobie niektórych tytułów, jeżeli jest taka potrzeba, znajduje się pod tym linkiem. Głosujemy!

    2017-12-06 00:45 by Xeen
    komentarzy: 1
  • Inne treści związane z tematem
    [Atari] AtariOnLine: Uwolnienie Topornego [Atari] AtariOnLine: Uwolnienie Topornego;
    Zgodnie z zapowiedziami, premiera gry dla Atari XL/XE pod tytułem "07 zgłoś się" miała miejsce w Gdańsku, na "Silly Venture". Pojawiła się wersja kolekcjonerska, w pięknym pudełku, na cartridgu, z wydrukowaną instrukcją do gry. Niektórzy, ...
    [Atari] AtariOnLine: SV2017 - prace, wyniki [Atari] AtariOnLine: SV2017 - prace, wyniki;
    Powoli pojawiają się prace i wyniki z tegorocznego SV. Tradycyjnie prezentujemy nowinkę, którą postaramy się aktualizować na bieżąco.Ceremonia otwarciaDemko Prozac / Lamers - wersja finalnaAtari 2600 demo Egypt, 2600 BC, Genesis Project, 928 pkt 40 Years, Flush ...
    [Atari] AtariOnLine: SV2017- krótka relacja [Atari] AtariOnLine: SV2017- krótka relacja;
    W tym roku nie było mi dane jechać samochodem, gdyż wyjątkowo nie wybieraliśmy się "żelaznym" agendowym składem. Wiedziałem już o tym ze znacznym wyprzedzeniem toteż postanowiłem skorzystać z wygody kolei i zarezerwowałem miejsce w ...
    [Atari] AtariOnLine: Silly Venture 2k17 – relacja na żywo [Atari] AtariOnLine: Silly Venture 2k17 – relacja na żywo ;
    Rozpoczynamy relację z tegorocznej edycji największego atarowskiego zlotu na świecie: Silly Venture. Na ten moment rozkład jest następujący, zobaczymy jak będzie w praktyce :)Oczywiście nowinkę będziemy starali się aktualizować lub dopisywać ...
    [Atari] AtariOnLine: Nadchodzi premiera "07 zgłoś się" [Atari] AtariOnLine: Nadchodzi premiera "07 zgłoś się";
    Nadchodzący zlot "Silly Venture", który zaczął się już dzisiaj, a będzie trwał do niedzieli, będzie obfitował w wiele niespodzianek, ale i spodziewanek. Gra "07 zgłoś się" była przez nas, ekipę tworzącą grę, zapowiadana ...