[Atari] AtariOnLine: Jeszcze o konkursie ABBUC 2017

[76] # AtariOnLine | Czwartek, 27 Lipca 2017 17:47CET

[Atari] AtariOnLine: Jeszcze o konkursie ABBUC 2017
Skomentuj


Na 4 dni przed deadline'em mamy w konkursie programistycznym ABBUC trzy zgłoszenia:

Superfly XL (Lite) – Patjomki, Irgendwer, Miker
Bomb Square Duel – Jan-S?ren „VD TONIC” Haas
New Atari Game (N.A.G.) – Gorgh, Caruso


Patjomki zdradził nam kilka szczegółów dotyczących swojej gry SuperFly XL (Lite):


• Gra została napisana całkowicie w asemblerze, przy użyciu środowiska WUDSN.
• To jego pierwsza gra na 8-bitowe Atari, jaką pokazał światu. Kilka dekad temu pisał gry w Basicu, ale żadna z nich nie jest na tyle ciekawa, aby ją zaprezentować. Natomiast przed kilkoma laty stworzył i opublikował pewien program narzędziowy na Atari ST.
• W oryginalnej wersji Superfly na Atari ST zawartych jest więcej różnych leveli z odmienną grafiką (m.in. latamy helikopterem). W tej wersji mamy tylko jeden rodzaj grafiki i właśnie stąd wziął się dopisek „Lite” w tytule. Początkowo celem było stworzenie pełnej konwersji na małym Atari, ze wszystkimi bonusami, ale development gry trwał bardzo długo i ostatecznie Patjomki zrezygnował z inicjalnego pomysłu. A tworzenie tej gry zajęło mu sporo lat, bo nie był w stanie poświęcić na prace nad nią więcej niż tydzień-dwa rocznie.


Z kolei Gorgh wczoraj zakończył development i na swoim blogu podsumował prace nad New Atari Game, pisząc m.in. tak:


    Gra zajmuje 32419 bajtów, kod i niektóre dane (bez muzyki) zawarte są w 10509 liniach tekstu. Grę pisałem pod Linuxem, kompilując ją z konsoli Windowsa pod Wine za pomocą crosskompilatora MADS. Do testów służył mi emulator Altirra w wersji 2.80, również uruchamiany poprzez Wine. (...)

    Jak nigdy dotąd udało mi się zaoszczędzić około 5 kb pamięci, które są wolne po załadowaniu programu. Udało się to między innymi dzięki rozsądnemu zorganizowaniu danych graficznych – a dokładniej danych animacji głównego bohatera. Klatki animacji mają przesunięcie co 2 piksele, więc zamiast 8 obrazków danej klatki animacji głównego bohatera potrzebowałem tylko 4 (dla wyjaśnienia – kilka wersji tej samej klatki animacji jest potrzebne dla płynnego ruchu bohatera po ekranie – przesuwa się po prostu bity w bajcie).
    Ponadto pierwszy raz zastosowałem pewien trick zmniejszający potrzebną ilość grafiki głównego bohatera o 1/5 – puste bajty klatek animacji nie są przechowywane w pamięci.

    (...) parę technikaliów odnośnie zapełnienia pamięci.
    $500,$600,$700 – dane dla rysowanej trasy
    $800-$1000, $c000-$d000, $d800-$fb00 – 15 kilobajtów przeznaczonych na zestawy znaków.
    $1000-$2000 – pamięć ekranu (4 kb)
    $2000-$2e00, $3100-$5800 – kod programu (kilkanaście kilobajtów)
    $a000-$bf00 – dane grafiki
    $6b00-$8200, $9400-$9b00 – dane muzyki i player muzyki.

    Na koniec chciałbym podziękować wszystkim, którzy swoimi uwagami przyczynili się do powstania tej gry. Trzymajcie kciuki za powodzenie tej gry w konkursie!


2017-07-27 17:47 by "Adam"
komentarzy: 2
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: Nadchodzi KWAS nr 12 [Atari] AtariOnLine: Nadchodzi KWAS nr 12;
Nareszcie, po prawie dwuletniej przerwie, nastał czas na Kolejne Wrocławskie Atarowskie Spotkanie czyli KWAS. A numer jego dwanaście. I odbędzie się za równo 2 tygodnie.Tym razem miejscem spotkania będzie retrokomputerowy kawiarniosklep "Pixel Retro Shop" ...
[Atari] AtariOnLine: Kampania crowdfundingowa – książka o grach na Atari [Atari] AtariOnLine: Kampania crowdfundingowa – książka o grach na Atari;
Your browser does not support the video tag.Zostało niewiele ponad tydzień na dokończenie zbiórki na Kickstarterze dotyczącej projektu wydania 704-stronicowej książki “Games for Atari: 1977 to 1995”.Miałby to być rodzaj wizualnego ...
[Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – wyniki [Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – wyniki;
W niedzielę zakończyła się trzecia edycja party Ironia w Wysokiej (woj. opolskie). Na razie nie zostały opublikowane wszystkie prace i pełna klasyfikacja, więc prezentujemy to, co mamy i to, co wiemy na chwilę obecną. Pliki będą ...
[Atari.Area] Ironia 2017 - results [Atari.Area] Ironia 2017 – results;
Dostępne są już oficjalne wyniki konkursów, które odbyły się na zeszłotygodniowym zlocie Ironia 2017, który odbył się w OSP Wysoka. GAME 1 Tensor Trzaskowskiego – Mgr inż. Rafał 175 p. 2 Pac-Mad – Bocianu / anticSHOP 164 p. 3 Piekiełeczko ...
[Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry [Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry;
Trwa trzecia edycja party Ironia w Wysokiej obok Góry Świętej Anny, w sobotę wieczór odbyły się "kompoty". Podobno w konkursach wystartowały 4 grafiki i 4 gry na małe Atari (te ostatnie autorstwa magistra inż. Rafała, Bocianu, ...