[Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry

[3] # AtariOnLine | Sobota, 12 Sierpnia 2017 23:53CET

[Atari] AtariOnLine: Ironia 2017 – pierwsze opublikowane gry
Skomentuj



Trwa trzecia edycja party Ironia w Wysokiej obok Góry Świętej Anny, w sobotę wieczór odbyły się "kompoty". Podobno w konkursach wystartowały 4 grafiki i 4 gry na małe Atari (te ostatnie autorstwa magistra inż. Rafała, Bocianu, Koali i Sikora). Na razie zaprezentujemy to, co zostało już upublicznione.

1. Tensor Trzaskowskiego



Pierwsze miejsce zajęła gra logiczna autorstwa magistra inżyniera Rafała. Naszym bohaterem jest naukowiec, docent Ireneusz Trzaskowski, który odwiedza kolejne pieczary na Jowiszu w poszukiwaniu "mistycznych Migdałów X4", a w poszukiwaniach ważną rolę odgrywa Tensor Miotu Grawitacyjnego.

Mamy więc kolejne plansze, po których chodzimy, a dodatkowo za pomocą wspomnianego tensora zmieniamy kierunek grawitacji. Tzn. przez skierowanie dżojstika lewo-prawo z wciśniętym FIRE przewracamy na wskazany bok całą planszę i następuje przemieszczenie wszystkich tych ruchomych elementów, które znalazły się teraz "w powietrzu".


Nie możemy niczego przesuwać bez zmiany grawitacji, nie możemy też zginąć (nawet jeśli na głowę spadnie nam cała kupa kamieni). Tak długo przerzucamy planszę w różnych kierunkach i chodzimy, aż zbierzemy wszystkie poszukiwane Migdały X4.

Gra się bardzo fajnie. W pierwszej chwili gracz może być nieco zagubiony, ale potem przychodzi biegłość w tej ciągłej reorganizacji przestrzeni.


Gra ozdobiona jest ładną grafiką Vidola (który również stworzył poziomy) i muzyką Makarego, debiutującego w grze na Atari. Pieczary mają piękne nazwy wymyślone chyba przez magistra inżyniera, takie jak na przykład: "Starożytne Kościepiecho", "Wieloraka grota poszanowania kota", "Przepompownia okrutnego zła", czy "Wydrapane miejsce eliminacji sera" :)

Z drobnych wad wymieniłbym:
- trochę zbyt małą liczbę leveli, gra niestety szybko się kończy.
- brak zakończenia – po przejściu wszystkich poziomów po prostu wracamy do tytułowego obrazka, nie ma nawet specjalnego komunikatu.
- tempo: elementy ruchome trochę zbyt wolno spadają – na planszach z dużą liczbą kamieni wyraźnie odczuwa się fakt, że trzeba poczekać na możliwość wykonania kolejnego ruchu.


Sterowanie:
- prawo-lewo: ruch postacią,
- prawo-lewo + FIRE: zmiana kierunku grawitacji,
- ESC – wyjście do ekranu głównego.

Autorzy:

Kod: Mgr inż. Rafał Chabowski
Grafika i poziomy: Kamil "Vidol" Walaszek
Muzyka: Makary Brauner

Grę można pobrać stąd.


2. Pac-Mad


Drugie miejsca zajęła gra autorstwa Bocianu. Jak wskazuje jej tytuł, jest to klon Pac-Mana napisany w Mad-Pascalu, a charakteryzuje się on różnymi kształtami plansz i scrollowaniem w pionie. Zasad nie trzeba chyba wyjaśniać. Jest kilka różnic w gameplayu w porównaniu z oryginałem – np. aby przejść do następnego levelu, trzeba po zebraniu kropek pójść do migającego wyjścia.

Poziomów jest 10, ale w wersji finalnej ma być ich więcej.



Kod i grafika: Wojtek "Bocianu" Bociański
Muzyka: LiSU

Grę pobieramy stąd.



2017-08-12 23:53 by "Adam"
komentarzy: 1
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff;
Dostępne są już wszystkie prace oraz wyniki z zakończonego dziś jubileuszowego zlotu w Opalenicy: Last Party 2017. Music Compo: 1. 20 lat lejter - Lisu/Tristesse 2. Oldtekkno - Miker 3. Distilled Implant Cleaner - Pigu + Zlew Graphics Compo: 1. Last Train - Rocky/MadTeam 2. Snowman - ...
[MULTI] Pantheon 6.598 [MULTI] Pantheon 6.598;
Multiemulator Pantheon, programu autorstwa  Bostjana 'Grandy' Grandoveca i jego kolejna odsłona. Tym razem dodano obsługę 93 tytułów dla SEGA Megadrive.
[Atari.Area] Altirra 3.00 [Atari.Area] Altirra 3.00;
Last Party zbierało się do końca, tymczasem Phaeron wypuścił nową wersję najlepszego i najpopularniejszego obecnie emulatora 8-bitowego Atari - Altirra. Oto najważniejsze zmiany i uspraweninia (w języku angielskim): Accuracy: Illegal 6502 opcode and 65C816 fixes, VBXE fixes and timing ...
[Atari.Area] Jack the Nipper [Atari.Area] Jack the Nipper;
Mariuszw oraz Tezz nie czekali na początek nowego roku z noworocznym prezentem. Oto port gry Jack the Nipper na 8-bitowe Atari! Zadaniem gracza jest, sterując dzieciakiem (tytułowym Jackiem), pobić swój rekord w byciu niegrzecznym, dając się we znaki mieszkańcom miasteczka, uważając ...
[Atari] AtariOnLine: Jack the Nipper na małe Atari [Atari] AtariOnLine: Jack the Nipper na małe Atari;
Miłą niespodziankę na Nowy Rok przygotowali nam Terrence „Tezz” Derby i Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, publikując konwersję klasycznej gry przygodowo-zręcznościowej Jack the Nipper. Kod powstał na podstawie wersji na ZX Spectrum wydanej w ...
Komentarze