[Atari] AtariOnLine: Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2”

[1] # AtariOnLine | Piątek, 19 Października 2018 22:19CET

[Atari] AtariOnLine: Gry konkursu ABBUC 2018 i „Get Up! 2”
Skomentuj


Już w tę sobotę poznamy wyniki tegorocznego konkursu programistycznego niemieckiego klubu ABBUC, zrzeszającego miłośników 8-bitowego Atari. Zgłaszanie prac trwało do końca lipca, a wyniki głosowania zostaną opublikowane na dorocznym walnym zgromadzeniu klubu – tym razem odbędzie się ono nie w ostatni weekend października (jak to bywało ostatnimi laty), a w przedostatni.

Poniżej zaprezentuję krótko prace zakwalifikowane do konkursu oraz prostą gierkę Get Up! 2, która nie została do niego dopuszczona i można w nią sobie pograć już teraz…

  • Kowalsky's Fury



  • • pomysł, kod, grafika: Kamil „Gorgh” Trzaska,
    • muzyka: Michał „Caruso” Brzezicki,
    • ekran tytułowy: Raphis.

    Zacznijmy od gry, która prawdopodobnie ma największe szanse na wygraną. Fabuła wygląda mniej więcej tak: spółka Erodine otrzymała zgodę rządu na masową produkcję stworzeń będących hybrydami ludzi i zwierząt. Bohater gry Kowalsky postanowił temu zapobiec, w tym celu wtargnął do głównej siedziby Erodine – i w tym właśnie momencie zaczyna się rozgrywka. Kowalsky musi zniszczyć 7 serwerów z pełną dokumentacją pozwalającą na produkowanie tych istot...

    Gorgh ma ostatnio dobrą passę koderską i wypuszcza regularnie swoje kolejne gry i dema (nie zawsze na małe Atari – w kolejce czekają m.in. konwersje Yoompa na inne 8-bitowce). Wygrał poprzedni konkurs ABBUC z „New Atari Game”, już niedługo (bo na Silly Venture) powinniśmy cieszyć się „The Rescue Expedition”, a grę „Kowalsky's Fury” stworzył w rekordowym dla siebie tempie.


    Powstała – jak sam Gorgh ją określił – „platformówko-strzelanka z zupełnie losowym układem i wyglądem lokacji”. Jest zrealizowana w trybie najwyższej rozdzielczości, z postaciami delikatnie podkolorowanymi duszkami hardware'owymi. Możemy chodzić, schylać się, strzelać i wspinać używając pionowych elementów konstrukcji (gracz musi się przyzwyczaić do sposobu obsługi przez grę wchodzenia/ schodzenia, na początku może ona sprawiać pewne trudności).

    Po naciśnięciu spacji wyświetlana jest mapa gry z zaznaczonym położeniem serwerów, niestety trochę mało wyraźne jest oznaczenie pozycji gracza.
    [aktualizacja: Gorgh wprowadził już poprawkę i w nowej wersji pozycja gracza będzie bardzo czytelnie oznaczona]


    (wylosowana mapa gry)


    O kulisach powstawania „Kowalsky's Fury” Gorgh napisał na swoim blogu (tutaj).




  • Millionaire



  • • kod: Marek „MaPa” Pavl?k,
    • grafika, muzyka, pytania w wersji anglojęzycznej: Zden?k „PG” Eisenhammer
    • pytania w wersji niemieckiej: Andreas „CharlieChaplin” Koch

    Jak część z was może pamiętać, w ostatnich latach pojawiły się na małym Atari dwie części gry "Chcete b?t milion??em", z rozgrywką opartą na czeskiej wersji popularnego programu telewizyjnego Milionerzy, a ich autorem był Petr „HardCore” Postava.


    (po wyborze podpowiedzi ze strony publiczności)

    Do tego samego tematu usiadł czeski duet MPG Productions (MaPa+PG) – w efekcie powstało dzieło o wiele bardziej efektowne, z dopracowaną szatą graficzną i muzyką oddającą klimat telewizyjnego show. Gra jest na razie dostępna w wersji językowej angielskiej (łącznie 400 pytań) oraz niemieckiej (547 pytań), ale planowane są kolejne: czeska, słowacka i polska, być może również rosyjska.



    Gra się bardzo przyjemnie. Poziom trudności w wersji EN jest raczej rozsądny, chociaż zdarzają się pytania zdradzające narodowość autorów (wśród bardzo łatwych pytań można natknąć się na takie, które sprawdza znajomość przepisów gry w hokeja).



  • Black Bouncy Blob


  • Autorzy:
    Martin „MatoSimi” Simecek - pomysł, kod, grafika, robocza muzyka,
    Jos? Pereira – konwersja ekranu tytułowego.

    MatoSimi jest rekordzistą jeśli chodzi o liczbę udziałów w konkursie ABBUC. W ostatnich edycjach miał skłonność do dawania sobie ekstremalnych wyzwań programistycznych i swoje prace tworzył np. w ciągu 1-dniowego maratonu. Tym razem nie było aż tak intensywnie, Martin dał sobie nieco więcej czasu i przez około tydzień napisał grę akcji na jeden przycisk.


    W grze musimy przeprowadzić przez kolejne przeszkody tytułową czarną, nieustannie skaczącą kulkę. Przy pokonywaniu przeszkód liczy się dobry timing: wciśnięcie FIRE w odpowiednim momencie podczas skoku powoduje, że następny skok staje się dłuższy.

    Wersja konkursowa jest grywalna, ale mocno robocza i tymczasowa (co podkreśla komunikat widoczny stale na ekranie) – produkt finalny dostępny po ogłoszeniu wyników ma być bardziej dopracowany, m.in. ostateczną muzykę ma stworzyć Zden?k „PG” Eisenhammer.

    Rozgrywka w wersji konkursowej wygląda tak:




  • Ski-It



  • Autor: Jason „TheRealBountyBob” Kendall

    Podobnie jak w ostatnich grach Jasona, mamy do czynienia z grą zręcznościową z przesuwem w pionie, i tak jak w „Ramp Rage” najlepiej nie zaczynać rozgrywki, dopóki nie przeczyta się instrukcji. Tym razem TheRealBountyBob zrealizował coś dla „amatorów białego szaleństwa”: w „Ski-It” mamy narty, śnieg i śrubowanie wyniku. Dostępne tryby rozgrywki to: slalom/ zjazd / quest (ostatnia opcja to połączenie slalomu, zjazdu i skoków). Instrukcja do gry znajduje się tutaj.



    W wersji konkursowej było jeszcze trochę bugów, miejmy nadzieję, że wkrótce po ogłoszeniu wyników zostanie opublikowana poprawiona wersja.






    To tyle na temat rywalizujących ze sobą 4 gier (w tym roku nie jest ich zbyt wiele w konkursie). A teraz przejdźmy do przypadku produkcji Get Up! 2, która wzbudziła pewne kontrowersje.


    Get Up! 2



    Autorzy:
    Pomysł, kod: Thomas „8BitJunkie” Schulz
    Muzyka: Jan-Soeren „VD TONIC” Hass

    Kilkuosobowe jury w ABBUC odrzuciło to zgłoszenie powołując się na zapis w regulaminie dotyczący wymogu wprowadzenia istotnych zmian w stosunku do pracy opublikowanej wcześniej.

    No i rzeczywiście, ten sequel można potraktować jako tylko nieco podrasowaną wersję poprzedniej gry „Get Up” zgłoszonej do konkursu ABBUC w 2016 roku – rozgrywka pozostała praktycznie bez zmian.


    8BitJunkie po sygnałach od ABBUC-a wycofał więc swą grę tuż przed zamknięciem zgłoszeń. W ostatniej chwili tuż przed deadline'em jeszcze 1NG dokonał desperackiej próby zgłoszenia tej samej produkcji, tyle że pod innym tytułem i z tekstowym wstępem, ale zgłoszenie to zostało odrzucone.

    Plik z grą pobieramy stąd.



    2018-10-19 22:19 by "Adam"
    komentarzy: 11
    Inne treści związane z tematem
    [FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 [FRONTEND] MedGUI Reborn v0.058 ;
    SpeedVicio udostępnił pełną wersję nakładki MedGUI - bardzo wygodnego interfejsu dla multiemulatora Mednafen, który sam w sobie jest raczej mało przyjazny w konfiguracji.
    [multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15 [multi] DSP Emulator 0.16b2 VIP 25/10/15;
    Po dlugiej przerwie pojawiła się aktualizacja multiemulatora DSP pozwalającego pobawić się maszynkami arcade i ośmiobitowcami - CPC, ZX Spectrum (z bardzo fajnie rozwiązanym podglądem plików), a także Colecovision, Nintendo 8 i CGB/GB. Dość nietypowy projekt na pierwszy rzut oka, ...
    [Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167 [Arcade] MAMEUIFX x64/ x86 0.167;
    MameSick opublikował wersję swojej mutacji MAME 0.167 - MameUIFX. MameUiFX może poszczycić się jednym z ładniejszych GUI wśród klonów MAMEUI i jest jednym z najlepiej działających klonów tego multiemulatora.  
    [arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167 [arcade] HbMameUI/HbMame x86 i x64 0.167;
    HbMame (HomeBrewMame) jest modyfikacją MAME umożliwiającą odpalenie nieoficjalnych gier na sprzęt arcade obsługiwany przez MAME - nieoficjalne, amatorskie to wcale nie znaczy, że gorsze.
    [AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix) [AMIGA] FS-UAE Version 2.6.2 Stable (minor bugfix);
    Po makabrycznie długim czasie Frode Solheim twórca emulatora FSUAE Frode Solheima, bazującej na kodzie pozostałych emulatorów z rodziny UAE, a w zasadzie bardzo przyjemnego połączenie pythoona z WinUAE, w końcu zdecydował się zakończył pracę nad nową wersją swojego ...
    Komentarze

    T-shirt "Game Over Your Sinclair 86"

    Retro T-Shirt Game Over Your Sinclair 86 - męski podkoszulek
    Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Bajtek Reduks Ready.Run

    © Try2emu 1999 - 2018 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt