Gier mniej lub bardziej dokończonych powstało 10: 5 na 8-bitowe Atari, po jednej na Commodore 64, ZX Spectrum i NES oraz – w odrębnej kategorii – dwie gry na wirtualną konsolę PICO-8.
Presja czasowa wymusiła w większości przypadków konieczność rezygnacji z niektórych pomysłów, duża część tych produkcji powinna być jeszcze dopracowywana w późniejszym terminie.
Oficjalna strona z wynikami i możliwością pobrania plików: grawitacja.eu/wyniki
Wyniki w głównej kategorii:
1. Kara-T-Rex [Atari] – średnia ocen 7.32
hasło dodatkowe: KARA
Autorzy: Bocianu (kod, pomysły, efekty dźwiękowe), Adam (grafika, pomysły), PG (muzyka)

Dynamiczna platformówka, w której dinozaur wymierza soczyste kopniaki ludziom pierwotnym atakującym go kamieniami i dzidami (stąd jego przydomek "Kopacz"). Podczas game jamu powstało tylko 5 poziomów, ale gra będzie rozwijana.

Opis: Okrutni pierwotni ludzie próbują bestialsko zgładzić wszelkie dinozaury, a szczególnie Ciebie. Atakują podstępnie i z zaskoczenia przy pomocy dzid i kamieni. Jednak przyszła kryska na matyska, albowiem nie wiedzą oni, że od jurajskiego przedszkola trenowałeś karate i jesteś gotów aby ich przykładnie ukarać. Naucz ich dobrych manier - najlepiej z półobrotu.
2. Dinodrab [Atari] – średnia 6.35
hasło dodatkowe: DRABINA
Autorzy: Salmax (kod), Marduk (grafika), Miker (muzyka), Roksik (produkcja)

Platformówka, w której tytułowy drab za śmierć ukochanej mści się na dinozaurach, niszcząc ich jaja. Niestety podczas trwania game jamu nie została ukończona obsługa przeciwników, więc dinozaury (w tym niezaimplementowany jeszcze pterodaktyl u góry ekranu) na razie nie atakują naszego bohatera.

Opis: "W odległej prehistorycznej krainie, żył sobie Dinodrab.
Nie był ani wielki, ani silny, ale za to był niesamowicie sprytny i miał niezwykłą umiejętność wspinania się po... drabinach! Nauczył się używać do perfekcji drewnianych konstrukcji, którymi mógł uciekać przed niebezpiecznymi dinozaurami i rozbijać ich jaja, aby bestię się nie rozmnażały. Dinodrab mścił się na bestiach od kiedy dinozaury, pożarły jego ukochaną kobietę Dinodrabinę."
3. Jurrasic Spark [Atari] – średnia 6.29
hasło dodatkowe: SŁUP
Autorzy: Mq (kod, grafika), lewiS (wsparcie koderskie, grafika), Miker (muzyka)
Konsultacje techniczne: mgr inż. Rafał, Bocianu

Gra pamięciowa, sterujemy elektrykiem naprawiającym elektryczne ogrodzenie otaczające Park Jurajski. Trzeba na każdym levelu połączyć przewodami słupy w określonym porządku (wyznaczanym metodą prób i błędów), a każda pomyłka oznacza utratę jednego życia.

4. Nurek z Wielkim... Sercem [Atari] – średnia 6.19
hasło dodatkowe: NUREK
Autorzy: mgr inż. Rafał (kod, grafika, pomysł), Miker (muzyka), lewiS (konsultacja techniczna)

Gra toczy się pod wodą, sterujemy nurkiem, należy jego prącie naprowadzić na jajo (zielone owale to jaja dinozaura, czarne to kamienie), co nie jest łatwe ze względu na dużą bezwładność przy skrętach. Punktacja zależy od długości wypuszczonego organu, ale jednocześnie mamy limit maksymalnej jego długości. Za pomocą FIRE możemy cofać organ naszego bohatera. Gra powstała w Turbo Basicu XL.

Opis autora: "Nurcy często niezdrowo interesują się biologią oraz jajami. Gdy więc profesor Maurycy Obleśno podczas wakacji w Krakowie wyczuł na dnie Odry dinozaurowe jajca, od razu wiedział, że musi rozpocząć inseminację. Pomusz mu w tym, delikatnie sterując jego pałką."
5. Księżycowa Apokalypsa Dinozaurów [ZX Spectrum] – średnia 5.94
hasło dodatkowe: KSIĘŻYC
Autorzy: hellboj, Dominik
Opis: "gra tak zajebista, ze lepiej jej nie grac, tak na wszelki wypadek..."
6. Escape from Dino-Guto! [NES] – średnia 5.93
Autor: Steiger
hasło dodatkowe: KAMIEŃ
Opis: "Gra w której główny bohater stał się kanapką z kamienia pewnego dinozaura NO I CO! TRZEBA UCIEC!"
7. CreDino [Atari] – średnia 5.74
hasło dodatkowe: KRATER
Autorzy: Kris3D, Miker, PeBe

Gra zręcznościowa, w której mamy nie wpadać w kratery, jednak na razie udało się zaimplementować niewiele więcej niż tworzenie kraterów i wpadanie do/ wychodzenie z nich. Gra potrafi czasami się zawiesić.
Opis: "Dino musi unikać wpadnięcia do kraterów, które tworzy latający powtór Peter-Daktyl.
W wersji grawitacyjnej, jedyne co może robić to wpaść do krateru i z niego wyjść. Aaa... może też zginąć podczas wspinaczki we wnętrzu "kratera" lub... zawiesić się - wtedy wciś klawisz ANY.
Zabrakło sił, aby dodać wincy przeszkadzajek typu, skolopendry giganty czy skrzypłocze jadowite. Brak też jakiś nagród dla "maleństwa" w postaci posiłków regeneracyjnych, czy napojów pocieszających samotną tułaczkę w tej krainie.."

8. DINO ATAK [C64] – średnia 3.59
hasło dodatkowe: ATAK
Autor: Raf (kod, grafika, muzyka)
Opis: "Jesteś DINO i wprawdzie nie dosięga Cię grawitacja ale wszystko co dotkniesz.... parzy."
A teraz kilka filmików:
Piątek - start imprezy, losowanie tematów:
Sobota - materiał na kanale Retro Borsuka z jego wizyty na game jamie:
Niedziela - prezentacja prac, rozdanie nagród:
2025-04-30 09:08 by "Adam"
komentarzy: 1