[Atari] AtariOnLine: Gotowy Gunfright i zapowiedź Skool Daze!

[3] # AtariOnLine | Niedziela, 21 Maja 2017 21:26CET

[Atari] AtariOnLine: Gotowy Gunfright i zapowiedź Skool Daze!
Skomentuj


Rok temu w czerwcu pisałem o powstającej konwersji Gunfrighta. Na początku kwietnia tego roku Mariusz Wojcieszek wypuścił "wersję finalną", ale poczekaliśmy jeszcze z artykułem na poprawki: w maju pojawiła się ostateczna wersja 1.1 i prezentujemy ją teraz.

Przypomnijmy, że chodzi o izometryczną grę z 1985 roku, opartą na silniku Filmation II znanym z Nightshade. Nasz bohater nazywa się Quickdraw, jest wyposażony w sześciostrzałowy kolt i pracuje jako szeryf w miasteczku Black Rock. Jego celem jest wytropienie i wyeliminowanie gangu bandytów terroryzujących okolicę. Gra zaczyna się od strzelania do woreczków z pieniędzmi – w ten sposób uzupełniamy sobie zapasy gotówki, która jest potrzebna m.in. na amunicję.


Podczas gry po lewej stronie widać list gończy z aktualnie poszukiwanym bandytą. Kapelusze widoczne poniżej mówią nam, ile pojedynków możemy jeszcze przegrać (bo spotkanie z przestępcą kończy się potyczką nieco podobną do początkowego strzelania do woreczków). Po prawej stronie prezentowana jest cena nabojów, konia oraz wysokość grzywny za zabicie niewinnego mieszkańca miasteczka.

W czasie gry domyślnie jest ustawione sterowanie dżojstikiem, ale przydatny może być też klawisz Z, zmieniający kąt ustawienia "kamery".

Inne istotne klawisze (jeśli ktoś na ekranie głównym wybierze sobie taki typ sterowania):
Ruch do przodu: klawisze A-F
Obrót w lewo: X, B
Obrót w prawo: C, N
Strzał: górne rzędy klawiszy 1-0, Q-P


Uwaga, na ekranie tytułowym mamy możliwość ustawienia różnych ułatwień w grze:
S - starting level (wybór poziomu w zakresie 00-19)
L - unlimited sheriff on/off (włączanie/ wyłączanie nieograniczonej liczby żyć)
C - disable collisions on/off (włączanie/ wyłączanie ignorowania kolizji między naszym bohaterem a otoczeniem)
M - unlimited money on/off (włączanie/ wyłączanie nieograniczonej gotówki)
R - quick reload on/off (włączanie/ wyłączanie szybkiego przeładowania)
B - bandit stuck on/off (włączanie/ wyłączanie braku poruszania się bandziorów przy pojedynkach)


Adaptacją ekranu ładowania i podkolorowaniem grafiki zajął się tradycyjnie Jos? Pereira.

Klimatyczną westernową muzykę przygotował Saul Cross, znany ze sceny C64 – była to jego pierwsza próba tworzenia na małe Atari w RMT. W wersji ostatecznej (1.1) brzmienie tych utworów poprawił Mario "Emkay" Krix, lepiej orientujący się w możliwościach POKEY-a.

Efekty dźwiękowe w grze zostały przeniesione bezpośrednio z beepera ZX Spectrum, więc są nieco niższej jakości.


Warto jeszcze podkreślić, że na podstawie kodu Mariusza zostały przygotowane wersje Gunfrighta na maszyny C64, C128 i Commodore Plus4.

Pliki z grą do pobrania: XEX, ATR.

Pomocne linki:
- mapa
- oryginalna instrukcja (PDF)
- podpowiedzi


  • Skool Daze


  • Mariusz nie przerywa prac nad portowaniem kolejnych gier na małe Atari i tradycyjnie ma kilka rozpoczętych projektów. Miło nam ogłosić, że następną jego grą będzie Skool Daze, niezwykle popularny tytuł w Wielkiej Brytanii w latach 80. Produkcja ta powstała w 1984 roku i jako jedna z pierwszych gier typu sandbox nazywana była, może trochę na wyrost, "symulatorem szkoły". Wcielamy się tutaj w rolę łobuziaka Erica i działamy w obrębie budynku szkoły wśród nauczycieli i innych uczniów, używając sprytu, procy i pięści.

    Konwersja jest dokonywana na podstawie kodu z Commodore'a 64. Stan na dziś można określić jako zaawansowany, natomiast w grze jeszcze brakuje pewnych elementów, m.in. dźwięku i animacji tarcz (które odgrywają istotną rolę w rozgrywce). Co ciekawe, tym razem Mariusz spróbuje przeportować nie tylko kod, ale i oprawę dźwiękową z C64, więc na razie żaden muzyk nie został zaangażowany.



    Autorzy wersji na Atari:
    Mariusz Wojcieszek - kod
    Jos? Pereira - adaptacja graficzna na Atari, podkolorowanie za pomocą PMG

    Autorzy oryginału:
    Kod, design gry: David Reidy, Helen Reidy
    Grafika: Keith Warrington

    2017-05-21 21:26 by "Adam"
    komentarzy: 7
    Inne treści związane z tematem
    [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff [Atari.Area] Last Party 2017 results i stuff;
    Dostępne są już wszystkie prace oraz wyniki z zakończonego dziś jubileuszowego zlotu w Opalenicy: Last Party 2017. Music Compo: 1. 20 lat lejter - Lisu/Tristesse 2. Oldtekkno - Miker 3. Distilled Implant Cleaner - Pigu + Zlew Graphics Compo: 1. Last Train - Rocky/MadTeam 2. Snowman - ...
    [ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1 [ATARI] Altirra x86 i x64 3.10 test 1;
    Nowa wersja testowej Altirry, emulatora ATARI XE/XL/5200.  Ostatnia pełna wersja tego emulatora, jaka publicznie została udostępniona to Alirra 3.00 z 28 grudnia 2017 r.
    [Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016 [Atari] AtariOnLine: Wyniki Kaz Kompo 2016;
    Przedstawiamy wyniki jedenastej edycji konkursu na najlepszą grę roku Kaz Kompo 2016.1. Laura, 590 p.Twórcy gry:Kod, pomysł: Arkadiusz „Larek” Lubaszka, grafika: Paweł „Ripek” Szewczyk, muzyka: Bartłomiej „Wieczór” ...
    [MULTI] Pantheon 6.598 [MULTI] Pantheon 6.598;
    Multiemulator Pantheon, programu autorstwa  Bostjana 'Grandy' Grandoveca i jego kolejna odsłona. Tym razem dodano obsługę 93 tytułów dla SEGA Megadrive.
    [Atari.Area] Altirra 3.00 [Atari.Area] Altirra 3.00;
    Last Party zbierało się do końca, tymczasem Phaeron wypuścił nową wersję najlepszego i najpopularniejszego obecnie emulatora 8-bitowego Atari - Altirra. Oto najważniejsze zmiany i uspraweninia (w języku angielskim): Accuracy: Illegal 6502 opcode and 65C816 fixes, VBXE fixes and timing ...
    Komentarze