[Atari] AtariOnLine: Będzie "Misja 2"!

[31] # AtariOnLine | środa, 6 Maja 2020 08:38CET

[Atari] AtariOnLine: Będzie "Misja 2"!

Są takie gry, które pozostają na zawsze w pamięci graczy. Czasami nie ma w nich, na pozór, nic rewelacyjnego, bo tylko przetwarzają stare pomysły albo korzystają z utartych wzorców. Ale w jakiś magiczny sposób wyrastają ponad inne podobne produkcje, miażdzą konkurencję grywalnością, powodują, że gracze z chęcią do nich wracają. Tak jest również z grą "Misja" polskiej firmy LK Avalon. Na pozór zwykła komnatówka, ale... ma to coś!



Historia żołnierza, który musi zniszczyć bazę i uciec z niej śmigłowcem, zrobiła furorę nie tylko wśród polskich Atarowców. Rok 1990, gier na Atari praktycznie już od kilku lat się nie wydawało, a tu nagle powstaje produkt na bardzo wysokim poziomie, rozbudowana pozycja zawierająca 145 komnat, świetnie wykonana graficznie, w naszym rodzimym języku... To musiało robić wrażenie. I robiło. Spodobało się również za granicą, licencję na rynek brytyjski kupił Zeppelin Games, na niemiecki KE-Soft, na holenderski A.N.G. Gra miała liczne naśladownictwa i nawiązania, choć raczej nikt nie osiągnął poziomu popularności oryginału. "Misja" wytworzyła wręcz modę na komnatówki, zalała nas fala takich produkcji, szczególnie polskich.

W 1991 roku gra pojawiła się jako "Mission Shark" i zawierała ekran tytułowy i muzykę, a także pojawiła się w wersji z angielskimi napisami. Nawiązaniem właśnie do tej wersji jest... Mission Manta czyli taka "Misja 2"! Chłopaki z Czech postanowili nawiązać do międzynarodowego hitu, który im również bardzo się w starych czasach spodobał i wykonać nieoficjalny sequel. O grze opowiadał na ostatnim KWAS-ie jeden z jej pomysłodawców i wykonawców - Zdenek "PG" Eisenhammer (warto wpadać na środowe KWAS-y właśnie po takie smaczki i newsy! była też przecież prezentacja najnowszego stanu "Zorro II" Sonara i ekipy).



Na razie zakończona jest strona graficzna - pełna mapa zawiera 107 komnat i to już jest wykonane przez PG. Może jest to mniej niż w "Misji", ale są one większe - zamiast 32x16 znaków tutaj mamy pole gry 30x20 znaków. Kod jeszcze nie powstał, ale z tego co wiemy, prace trwają. Koderem będzie Marek "MaPa" Pavl?k, często występujący w twórczym duecie z PG jako MPG Productions (choćby w przepięknych grach "RGB", "Ocean Detox", "Marbled"). Muzyki jeszcze nie ma, ale nad nią również pracuje Zdenek. Pierwotnie gra miała wystartować na tegorocznym konkursie ABBUC-a, ale może się zdarzyć, że będzie to termin nierealistyczny do osiągnięcia, bo projekt jest ambitny. Zdenek uprzedza więc, że "kiedy będzie to będzie, ale będzie" :D



Więcej szczegółów na razie nam nie podano. Za to mamy możliwość popatrzenia na mockupy z gry, przygotowane właśnie przez kolegę Pseudografx-a. Widać na nich świetnie narysowane elementy graficzne w trybie ANTIC 4 oraz podkolorowania, które potęgują pozytywne doznania. Sprytnie wykorzystane DLI, duszki i oczywiście piękne bitmapy autorstwa naszego południowego sąsiada. Oczywiście w ostatecznej wersji programu może to wyglądać nieco inaczej.



Początkowo ma być dostępna darmowa wersja plikowa, ale jeśli się uda, to powstanie i wersja kolekcjonerska na cartridge'u. O tyle ma to znaczenie, że ze względu na rozbudowaną grafikę i kod, wersja plikowa będzie najprawdopodobniej wymagać 128KB pamięci, a wersja cartridge'owa oczywiście spokojnie odpali się na standardowym Atari z 64KB pamięci.

Warto jeszcze wspomnieć ciekawostkę, że od wielu lat z pomysłem stworzenia "Misji 2" chodzi Jaskier, bardzo zdolny programista, również zafascynowany tą grą Janusza Pelca (autora kodu, grafiki, muzyki) i Marka Siewiora (grafiki). Niestety, ten projekt pozostał tylko w sferze pomysłu, więc jeżeli kolegom z Czech uda się zrealizować "Mission Manta" to Jaskier będzie musiał stworzyć "Misję 3". Ale od nadmiaru głowa nas na pewno nie zaboli. Nie od takich produkcji...

Dla przypomnienia, oryginalna "Misja" wygląda tak (filmik Grześka Kończyka, ukazujący początek, środek i koniec gry, na naszym kanale):





2020-05-06 08:38 by Kaz
komentarzy: 15
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Niedziela growa
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nieprzeciętny "przeciętny" cartridge
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dzisiaj KWAS #21H
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.2)
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Kaseta Turbo 2600 odczytana!
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Wyniki PSA 2020
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Rewelacyjny interfejs #FujiNet (cz.1)
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Dzisiaj o 15:00 początek PSA!
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Już jutro zapraszamy na PSA!

Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

wstecz06/05/2020 08:38
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Turgen System 8.6.15 [Atari.Area] Turgen System 8.6.15
Ukazała się nowa wersja oprogramowania służącego do konwersji i zarządzania plikami przeznaczonymi dla magnetofonów. W nowej wersji: przeprojektowano interfejs użytkownika w opcji dotyczącej sygnału pilotującego, ekrany z informacją o plikach oraz ekstraktor plików z obrazów prezentują więcej szczegółów o częściach PWM, przywrócono ekran ładowania aplikacji. Pobieramy ...
[Atari.Area] I po Grawitacji i JagNESfest... :( [Atari.Area] I po Grawitacji i JagNESfest... :(
Jak się można dowiedzieć ze stron Grawitacji oraz JagNES wirus COVID-19 ponownie powoduje odwołanie imprez. Na stronie Grawitacji nawet możemy zobaczyć fajny obrazek, który zresztą jest do ściągnięcia w wersji wykonywalnej. Istnieje jeszcze nikła szansa na odbycie się pierwszej imprezy - nieoficjalnie wiadomo o poszukiwaniu zastępczego lokalu, terminu lub opcji online - ale wszystko ...
[Atari.Area] ELSA 0.9 - asembler dla 65C816 [Atari.Area] ELSA 0.9 - asembler dla 65C816
Ukazała się pierwsza publiczna wersja nowego asemblera dla Atari XL/XE z procesorem 65C816. Autorem programu jest KMK. Za pomocą ELSY powstała większość programów tego autora, m.in. BIOS do interfejsu IDE Plus, U-BASIC, OS i BIOS dla Rapidusa oraz emulatory Let's Emu! i CP/Emu. Program wymaga 65C816, więc skorzystać z niego mogą użytkownicy kart Rapidus i Antonia. Instrukcja oraz ...
[Atari.Area] ARTur [Atari.Area] ARTur
Dostępny jest nowy edytor do tworzenia ATASCII artów, przeznaczony dla Atari XL/XE. Jak informuje autor, program jest jeszcze w budowie, ale większość zaplanowanych funkcji już działa. Najważniejsze z nich: obsługa zestawów znaków użytkownika, zmiana kolorów edytora, historia pędzla, operacje na obszarach ekranu, zapisywanie fragmentów obrazu, 3 tryby pracy: Type, Draw i ...
[Atari] Steem SSE Beta 4.0.1 R6 22/03/2020 [Atari] Steem SSE Beta 4.0.1 R6 22/03/2020
STEEM'a w mutacji o dźwięcznej nazwie Steaven Seagal Edition w wersji testowej. Autor zachęca do zgłaszania poprawek i błędów na stronie projektu - oczywiście, jeśli macie ostatnią wersję bety (warto sprawdzać stronę projektu, nie zawsze mam czas na aktualizację newsów;P)  
Komentarze

T-shirt "Sega Sonic"

Retro T-Shirt Sega Sonic - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2020 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt