!

[Atari] AtariOnLine: Autorzy siÄ™ spowiadajÄ…!

[2] # AtariOnLine | Niedziela, 11 Maja 2025 17:08CET

[Atari] AtariOnLine: Autorzy siÄ™ spowiadajÄ…!
W mijającym tygodniu mieliśmy szczęście spotkać się online z dwoma autorami gier komputerowych, i to - wydawało by się - z przeciwnym stron barykady, bo twórcę na Atrai XL/XE oraz Commodore 64. W rzeczywistości barykad nie ma, co najwyżej mentalne u niektórych, niedojrzałych jeszcze, miłośników któregokolwiek z tych komputerów. Bo nie trzeba pasjonować się daną platformą, a nawet nią interesować, by z przyjemnością posłuchać pasjonata danej maszyny czy podyskutować o procesie twórczym.

W środę nagraliśmy "Spowiedź autora #21" z Januszem "Jad" Dąbrowskim (C64), a w piątek "Spowiedź autora #22" z Łukaszem "Luklab" Labudą (Atari XL/XE), którzy opowiadali o swoich projektach programistycznych. Janusz o konwersji gry "Three Weeks In Paradise" z ZX Spectrum na Commodore 64, a Łukasz o własnej grze "Luckyman".

1. Spowiedź autora #22 z Łukaszem "Luklab" Labudą (Atari XL/XE)

O tym, jak powstała gra "Luckyman", jakie narzędzia były zastosowane, jak poradził sobie autor, który nie jest programistą z wyzwaniami programistycznymi, skąd czerpał inspiracje, ile wymyślił samodzielne, a co podpatrzył i gdzie, a także jakie ma plany na przyszłość odnośnie Atari - ppowiada w filmie poniżej autor gry "Luckyman" - Łukasz "LukLab" Labuda. Autor gra też w swoją grę, aby pokazać co i jak. Jak dodaje autor, uprzedzając szybkie opinie, wyrokujące o tej rozległej grze, która wiele smaków prezentuje "im dalej w las": "Przed grą zachęcam do zapoznania się z samouczkiem (trzeba pójść w prawo na stronie tytułowej). Tam wyjaśniam cel i zasady gry + m. in. sterowanie, w tym jak wykonywać skoki (krótki i długi)." Spotkanie na platformie Zoom AtariOnline.pl odbyło się przedwczoraj, 9 maja 2025 roku, nagrał i zmontował je w błyskawicznym tempie Misza z PTODT, spotkanie prowadził Kaz z PTODT i AtariOnline.pl.

Jest też nagroda dla graczy od autora: "Dla pierwszej osoby, która ukończy grę, odnajdzie wszystkie 100 monet (to nie jest warunek ukończenia) i podeśle (np. na maila) screenshot /zdjęcie z takiego zakończenia - mała niespodzianka. To samo dla gracza, który odnajdzie "nadprogramowy" klucz (to zadanie dla naprawdę wytrwałych...)"




2. Spowiedź autora #21" z Januszem "Jad" Dąbrowskim (C64)

Z kolei dwudziesta pierwsza spowiedź autora była dostępna już nieco wcześniej, odbyła się 7 maja 2025 roku, nagrał i zmontował je w równie błyskawicznym tempie Misza z PTODT, spotkanie też prowadził Kaz z PTODT i AtariOnline.pl.



Dwa spotkania, oba po ponad 2h, miłego oglądania!

2025-05-11 17:08 by Kaz
komentarzy: 6
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Przeglądarka plików P
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Pan Malarz ATASCII
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Narodowe Muzeum Techniki
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowa gra "Super Star Trek"
NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowe starocia w Bibliotece Atarowca
→ [Atari] AtariOnLine: Åšwiatowa premiera gry "Luckyman"
→ [Atari] AtariOnLine: Spotkanie z autorem gry "Luckyman"
→ [Atari] AtariOnLine: Trzy "tygodnie w raju z Januszem DÄ…browskim!
→ [Atari] AtariOnLine: Grawitacja 2025 – wyniki i filmiki

Vox populi

Ten artykuł nie byl jeszcze komentowany:(

Dodaj komentarz!!!!

Nick
Email
Www
Komentarz
 
wstecz11/05/2025 17:08
Inne treści związane z tematem
[Atari.Area] Doom8088 dla Atari ST [Atari.Area] Doom8088 dla Atari ST
Dostępny jest nowy port Dooma dla komputerów Atari ST - Doom8088: Atari ST Edition, oparty na wersji Doom8088 przeznaczonej pierwotnie dla 16-bitowych komputerów PC z DOS-em. Obsługiwana jest tylko pierwsza kampania z Doom 1 (Episode 1), a rozgrywka przypomina bardziej surowy pokaz możliwości niż płynne doświadczenie. Oryginalny Doom z 1993 roku to jedna z najważniejszych gier FPS w ...
[Atari.Area] Altirra 4.40 test 13 z Floppy Board [Atari.Area] Altirra 4.40 test 13 z Floppy Board
Dostępna jest trzynasta wersja testowa emulatora Altirra 4.40. Altirra to zaawansowany emulator komputerów Atari 8-bit, ceniony za wysoką zgodność, dokładność czasową i rozbudowane funkcje diagnostyczne. Jest szczególnie popularny wśród twórców oprogramowania i demosceny dzięki zaawansowanym narzędziom debugującym. Nowości w wersji 4.40 test 13: Poprawione mnożenie w ...
[Atari.Area] Piszemy grę - część 3. już 17 czerwca [Atari.Area] Piszemy grę - część 3. już 17 czerwca
Już 17 czerwca 2025 o godzinie 20:00 dostępna będzie trzecia część kursu tworzenia gier na Atari 8-bit, prowadzonego przez Larka. Tym razem temat odcinka to rysowanie bohatera przy użyciu fontów oraz duszków (P/MG). W pierwszym odcinku autor omawia przygotowanie środowiska pracy. Można go obejrzeć na YouTube. Drugi odcinek poświęcony jest pomysłowi na grę, fontom oraz kluczowemu ...
[Atari.Area] Wee Ninja - również na Atari 8-bit! [Atari.Area] Wee Ninja - również na Atari 8-bit!
Po wersji na Atari 5200, gra Wee Ninja pojawiła się także w wersji dla komputerów Atari 8-bit. Tytuł działa na każdej maszynie z co najmniej 48K RAM. Do pełnego wykorzystania sterowania zalecany jest kompatybilny joystick Joy 2B+, dzięki któremu drugi przycisk umożliwia rzucanie lub dźganie. W przypadku zwykłego joysticka do tych akcji służy spacja. Wersja na Atari 5200 również ...
[Atari.Area] Invitka na SV2025SE na Atari XL/XE [Atari.Area] Invitka na SV2025SE na Atari XL/XE
Dziś ukazało się oficjalne zaproszenie na letnią edycję Silly Venture 2025 w wersji dla komputerów Atari XL/XE. Produkcja wymaga co najmniej 48 kB RAM oraz jednego lub dwóch układów POKEY. Za kod odpowiada PPS, muzykę skomponował Foster/Zelax, a grafikę przygotowali mOOnie i PPS. Plik binarny można pobrać z oficjalnej strony Silly Venture, zaproszenie dostępne jest także w ...
Ostatnio dodane pliki
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2025 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Kontakt Polityka PrywatnoÅ›ci OWU