[2]
Kaz # AtariOnLine |
Niedziela, 11 Maja 2025 17:08CET
W mijającym tygodniu mieliśmy szczęście spotkać się online z dwoma autorami gier komputerowych, i to - wydawało by się - z przeciwnym stron barykady, bo twórcę na Atrai XL/XE oraz Commodore 64. W rzeczywistości barykad nie ma, co najwyżej mentalne u niektórych, niedojrzałych jeszcze, miłośników któregokolwiek z tych komputerów. Bo nie trzeba pasjonować się daną platformą, a nawet nią interesować, by z przyjemnością posłuchać pasjonata danej maszyny czy podyskutować o procesie twórczym.
W środę nagraliśmy "Spowiedź autora #21" z Januszem "Jad" Dąbrowskim (C64), a w piątek "Spowiedź autora #22" z Łukaszem "Luklab" Labudą (Atari XL/XE), którzy opowiadali o swoich projektach programistycznych. Janusz o konwersji gry "Three Weeks In Paradise" z ZX Spectrum na Commodore 64, a Łukasz o własnej grze "Luckyman".
1. Spowiedź autora #22 z Łukaszem "Luklab" Labudą (Atari XL/XE)
O tym, jak powstała gra "Luckyman", jakie narzędzia były zastosowane, jak poradził sobie autor, który nie jest programistą z wyzwaniami programistycznymi, skąd czerpał inspiracje, ile wymyślił samodzielne, a co podpatrzył i gdzie, a także jakie ma plany na przyszłość odnośnie Atari - ppowiada w filmie poniżej autor gry "Luckyman" - Łukasz "LukLab" Labuda. Autor gra też w swoją grę, aby pokazać co i jak. Jak dodaje autor, uprzedzając szybkie opinie, wyrokujące o tej rozległej grze, która wiele smaków prezentuje "im dalej w las": "Przed grą zachęcam do zapoznania się z samouczkiem (trzeba pójść w prawo na stronie tytułowej). Tam wyjaśniam cel i zasady gry + m. in. sterowanie, w tym jak wykonywać skoki (krótki i długi)." Spotkanie na platformie Zoom AtariOnline.pl odbyło się przedwczoraj, 9 maja 2025 roku, nagrał i zmontował je w błyskawicznym tempie Misza z PTODT, spotkanie prowadził Kaz z PTODT i AtariOnline.pl.
Jest też nagroda dla graczy od autora: "Dla pierwszej osoby, która ukończy grę, odnajdzie wszystkie 100 monet (to nie jest warunek ukończenia) i podeśle (np. na maila) screenshot /zdjęcie z takiego zakończenia - mała niespodzianka. To samo dla gracza, który odnajdzie "nadprogramowy" klucz (to zadanie dla naprawdę wytrwałych...)"
2. Spowiedź autora #21" z Januszem "Jad" Dąbrowskim (C64)
Z kolei dwudziesta pierwsza spowiedź autora była dostępna już nieco wcześniej, odbyła się 7 maja 2025 roku, nagrał i zmontował je w równie błyskawicznym tempie Misza z PTODT, spotkanie też prowadził Kaz z PTODT i AtariOnline.pl.
Dwa spotkania, oba po ponad 2h, miłego oglądania!
2025-05-11 17:08 by Kaz
komentarzy: 6
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: PrzeglÄ…darka plików P
Dostępny jest nowy port Dooma dla komputerów Atari ST - Doom8088: Atari ST Edition, oparty na wersji Doom8088 przeznaczonej pierwotnie dla 16-bitowych komputerów PC z DOS-em. Obsługiwana jest tylko pierwsza kampania z Doom 1 (Episode 1), a rozgrywka przypomina bardziej surowy pokaz możliwości niż płynne doświadczenie.
Oryginalny Doom z 1993 roku to jedna z najważniejszych gier FPS w ...
Dostępna jest trzynasta wersja testowa emulatora Altirra 4.40. Altirra to zaawansowany emulator komputerów Atari 8-bit, ceniony za wysoką zgodność, dokładność czasową i rozbudowane funkcje diagnostyczne. Jest szczególnie popularny wśród twórców oprogramowania i demosceny dzięki zaawansowanym narzędziom debugującym.
Nowości w wersji 4.40 test 13:
Poprawione mnożenie w ...
Już 17 czerwca 2025 o godzinie 20:00 dostępna będzie trzecia część kursu tworzenia gier na Atari 8-bit, prowadzonego przez Larka. Tym razem temat odcinka to rysowanie bohatera przy użyciu fontów oraz duszków (P/MG).
W pierwszym odcinku autor omawia przygotowanie środowiska pracy. Można go obejrzeć na YouTube. Drugi odcinek poświęcony jest pomysłowi na grę, fontom oraz kluczowemu ...
Po wersji na Atari 5200, gra Wee Ninja pojawiła się także w wersji dla komputerów Atari 8-bit. Tytuł działa na każdej maszynie z co najmniej 48K RAM.
Do pełnego wykorzystania sterowania zalecany jest kompatybilny joystick Joy 2B+, dzięki któremu drugi przycisk umożliwia rzucanie lub dźganie. W przypadku zwykłego joysticka do tych akcji służy spacja.
Wersja na Atari 5200 również ...
Dziś ukazało się oficjalne zaproszenie na letnią edycję Silly Venture 2025 w wersji dla komputerów Atari XL/XE. Produkcja wymaga co najmniej 48 kB RAM oraz jednego lub dwóch układów POKEY.
Za kod odpowiada PPS, muzykę skomponował Foster/Zelax, a grafikę przygotowali mOOnie i PPS.
Plik binarny można pobrać z oficjalnej strony Silly Venture, zaproszenie dostępne jest także w ...