[Atari] AtariOnLine: 500 programów w Action! prezentuje Amarok

[2] # AtariOnLine | Poniedziałek, 15 Listopada 2021 14:54CET

[Atari] AtariOnLine: 500 programów w Action! prezentuje Amarok

Już jutro, we wtorek, 16 listopada 2021 roku, o godzinie 20:00, tradycyjnie na naszym kanale zoom będzie coś ciekawego, a raczej ktoś ciekawy ze swoją opowieścią. To już druga taka wizyta Krzysztofa "Amaroka" Piotrowskiego, twórcy między innymi programów działających natywnie dla Atari: "SortViz" do wizualizowania algorytmów sortujących i "GR9 Lab" do przetwarzania grafiki na małym Atari, a także człowieka, który społecznie przepisał wszystkie listingi z "Moje Atari" i "Bajtka". We wtorek opowie o ciekawym projekcie wspomożenia strony Rosetta Code swoimi przykładami rozwiązania zadań programistycznych w języku Action!. Jak napisał w tym wątku na naszym Forum Atarum:



"Rosetta Code to wyjątkowa strona internetowa zawierająca rozwiązania różnorodnych problemów programistycznych w większości znanych językach programowania. Jakiś czas temu zorientowałem się, że również znajdują się tam 3 zadania rozwiązane w języku Action! dla 8-bitowego Atari. Świetna sprawa, że Action! zaistniał na Rosetta Code, jednak liczba rozwiązań nie jest zbyt porywająca. Zwłaszcza jak porównamy sobie to z innymi językami 8-bitowymi (stan na dzień 8 listopada 2021): Locomotive Basic (71 zadań), Sinclair ZX81 BASIC (76 zadań), Commodore BASIC (127 zadania), ZX Spectrum Basic (215 zadań).

Doszedłem do wniosku, że dobrze byłoby zwiększyć liczbę zadań na Rosetta Code dla języka Action!. Poza tym od zawsze (ponad 30-tu lat) chciałem nauczyć się programować w tym języku. Od paru miesięcy w wolnej chwili staram się zgłębiać tajniki Action!, a przy okazji rozwiązywać sobie na boczku kolejne zadania ze strony Rosetta Code. Przyznam szczerze, że troszkę się już tego uzbierało i chyba warto zacząć umieszczać je sukcesywnie w bazie danych Rosetta Code. Zanim to jednak nastąpi, chciałbym poprosić Was o przejrzenie moich kodów źródłowych, bo nie chciałbym opublikować czegoś co budzi wątpliwości. Wszystkie przygotowane przeze mnie kody źródłowe umieściłem na moim gitlabie. Liczę bardzo na Wasze wsparcie za co z góry dziękuję. Poniżej umieszczam również pożyteczne linki: lista zadań oraz ranking języków programowania pod względem liczby rozwiązanych zadań."


Ponieważ język Action! jest nam bardzo bliski, został opracowany wyłącznie dla 8bitowych komputerów Atari, to od zawsze kibicujemy jego nauce i propagowaniu. W starych czasach głównym propagatorem był pan Wojciech Zientara, który zarówno w "Bajtku", jak i "Moim Atari" publikował wiele artykułów dla początkujących i średniozaawansowanych. Potem przez lata znanym zachęcaczem do pisania w tym języku był TDC, a nawet w czasie pandemii poprowadził warsztaty (kilkadziesiąt kilkugodzinnych spotkań!), na których można było spokojnie i powoli opanować ten język programowania. Dodam też, że produkcję cartridge'y z Action! podjął się dla wszystkich Jakub Husak i chyba wciąż jest możliwość ich zamówienia u niego.

Zapraszamy więc na spotkanie, na którym będziemy znowu zajmować się Action! No i zachęcam do pomocy Amarokowi w sprawdzaniu, bo przygotował, uwaga!, 500 programów! Jeżeli udałoby się je wszystkie dodać do Rosetta Code, to w rankingu język Action! wskoczyłby na 57 pozycję. W tej chwili z 3 programami jest na 634 pozycji na 764 języki...

A do tego czasu zachęcam do obejrzenia prezentacji naszego jutrzejszego gościa, Amaroka, na temat uzyskiwania dobrej jakości konwersji zdjęć w "Rasta Converter". Amarok opowiada o tym, jak dobierać zdjęcia dające się ładnie konwertować, jakie poniósł przy całym procesie porażki, które były pożywką sukcesu oraz jak on postępuję z procesem konwersji, jakie parametry ustawia, i tym podobne. Dotychczas nie było na stronie głównej podglądu tego filmiku, więc nadrabiamy zaległości:



2021-11-15 14:54 by Kaz
komentarzy: 0
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Światowa premera gry "Zgred"
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Kuba przegląda dyskietki #2
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Światowa premiera gry "Smok"
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Koncert Husaka na przełom 2021/22
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Spotkanie ze stRingiem i Pazurem
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowa gra ST/STE "Old Towers"
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Sam naprawiam stację CA 2001
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Nowy, polski joystick
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: Bąbelkowy strzelacz
→ NOWSZY [Atari] AtariOnLine: SFX-Engine w MAD Pascalu

Tagi: Atari, Atarionline.pl, Atari Xe, Atari Xl, Retroserwisy, Ataionline, Fusik

wstecz15/11/2021 14:54
Inne treści związane z tematem
[Atari] AtariOnLine: Światowa premera gry "Zgred" [Atari] AtariOnLine: Światowa premera gry "Zgred"
Jakże cieszy mnie to określenie "światowa premiera"! Choć oczywiście świat ma w totalnie w nosie nasze premiery przy milionie powstających codziennie gier, nasze atarowskie hobby jest mocno niszowe i dla świata jesteśmy dziwakami, a już zachwycanie się samoróbkami gier z epoki w ogóle nie jest w modzie - nawet w naszym małym środowisku ...
[Atari.Area] Fujinet firmware 0.5.f8cc4292 [Atari.Area] Fujinet firmware 0.5.f8cc4292
Dostępna jest nowa wersja firmware dla urządzenia FujiNet - 0.5.f8cc4292, data kompilacji: 3 stycznia 2021 r. Nowości w stosunku do ostatnio anonsowanej: Reset Type 1 Poll counter after sending handler so we can send it again if requested Increase event size stack from 2304 bytes to 4096 to prevent crashes Increase http server task priority (web interface) Option to disable printer and modem ...
[Atari] AtariOnLine: Kuba przegląda dyskietki #2 [Atari] AtariOnLine: Kuba przegląda dyskietki #2
Kolega Michał "Misza" Kołodziejski od półtora roku montuje większość materiałów nagrywanych na naszym zoomie. To ogrom pracy, za którą należy mu się serdeczne podziękowanie i wdzięczność po wsze czasy. Przygotował ostatnio, korzystając ze świąteczno-noworocznej przerwy, trochę więcej materiałów na ...
[Atari] AtariOnLine: Światowa premiera gry "Smok" [Atari] AtariOnLine: Światowa premiera gry "Smok"
W sylwestrowy wieczór kolega Jerzy "Mono" Kut, wielki miłośnik twórczości Yerzmyeya, przeglądał sobie listing starej gry Yerza na ZX Spectrum pod tytułem Smok i wówczas zapałał nagłą chęcią przeniesienia tej gry na nasze Atari XL/XE. Udało mu się dokończyć ten projekt w ciągu... dwóch lat! Bo rozpoczął ...
[Atari.Area] SpartaDOS X 4.49f [Atari.Area] SpartaDOS X 4.49f
Dostępna jest kolejna wersja rozwojowa najbardziej rozbudowanego DOS dla ośmiobitowych (oraz tych rozszerzonych o szesnastobitowy mikroprocesor 65816) komputerów. Lista zmian i poprawek jest bardzo długa, można ją obejrzeć na stronie projektu. Pobieramy w kilku najpopularniejszych formatach ze strony domowej.
Komentarze
Ostatnio dodane pliki

T-shirt "ZX Spectrum Plus Bajtek"

Retro T-Shirt ZX Spectrum Plus Bajtek - męski podkoszulek
Newsy Linkownia Emulatory na PC Wideoteka Screenshoty Bajtek Reduks Ready.Run

© Try2emu 1999 - 2022 | Krzysztof 'Faust' Karkosza Google+Kontakt